Eikö naisen tarvitse maksaa elatusmaksuja jos jättää lapset
Kommentit (15)
Tietenkin tarvii.
Se on vaan niin, että usein se mies on paremmin tienaava anyway.
Harvoin äiti vapaaehtoisesti jättää lapset. Siihen täytyy olla painava syy jos isä saa lähihuoltajuuden ja äiti maksaa elarit.
Olen pienituloinen, joten en voi maksaa kuin 80€/kk, loput mies voi hakea Kelasta.
Lastenvalvoja laskee elatuksen tarpeen ja molempien vanhempien maksukyvyn. Jos etällä ei ole maksukykyä, Kela maksaa.
Ei tarvitse sama pätee mieheen kuin naiseen.
Kaksi lasta 0 e elareita eikä sossukaan maksa elareit,. kaikki on siitä kiinni miten osaa hoitaa asiat. :)
Herra 47 kirjoitti:
Kaksi lasta 0 e elareita eikä sossukaan maksa elareit,. kaikki on siitä kiinni miten osaa hoitaa asiat. :)
Kiinnostaa miten hoidit homman heitä laita postii, olen juuri eroamassa ja mitään en ole allekirjoittanut neuvottelut kesken.
Kiitos !!
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tarvii.
Se on vaan niin, että usein se mies on paremmin tienaava anyway.
Mitenkähän se miesten parempi tienaaminen nyt tähän taas liittyy?? Ei se vapauta äitiä lapsen elatusvelvollisuudesta.
Minä maksoin. Oman lapsen elättäminen on kunnia-asia!
Vierailija kirjoitti:
miehelle?
Lapsensa isälle jättänyt äiti maksaa lapsesta/lapsen lähihuoltajalle elatusapua ihan samalla tavalla kuin lapsensa äidille jättänyt mieskin. Lapsen tarpeisiinhan sen raha menee, kuten lapsilisä ja sen korotusosakin.
Etä-äiti
Minä maksan miehelle, ihan samoin kun mies maksaisi mulle, mikäli minä olisin lähivanhempi
Se on joka tapauksessa pieni raha siitä, että saa kuunnella oikeasti sattuvaa kettuilua.
Mies 34 kirjoitti:
Herra 47 kirjoitti:
Kiinnostaa miten hoidit homman heitä laita postii, olen juuri eroamassa ja mitään en ole allekirjoittanut neuvottelut kesken.
Kiitos !!
Laitoin postia
Tietysti pitää.