Opiskelen ansiosidonnaisella, onko se sinusta "lusmuilua"
hiukan huono omatunto mutta opiskelu on kokopäivätyötä.
Ja itsehän olen ansiosidonnaisen työlläni ansainnut.
Olisi rankkaa olla töissä sekä opiskella.
Kommentit (8)
Hienoa että saat opiskella. Tiedän tapauksia, joilta se on evätty tai todella tarkkaan syynätty opintoviikkoja ja niiden suorituspäivämääriä ja soveltuvuutta.
No ei ole lusmuilua. Itsekin tein aikoinaan niin ja sain uuden parempipalkkaisen työn josta maksan isosti myös veroja. Parempi myös yhteiskunnan kannalta.
Olin nimittäin työtön ja jos olisin jäänyt kortistoon ei minusta olisi ollut sen jälkeen enää työelämään. Kouluttautuminen kannattaa aina.
8 vuotta ollut tuon uuden koulutuksen jälkeen työssä.
Ei, kaikkien työttömien pitäisi opiskella. (Ja joo, tiedän, että se on työttömyyskorvauksen säännöissä kiellettyä:/)
Ei ole. Minäkin opiskelen ja olen mielestäni siihen oikeutettu.
En ollut työtön, minulla oli työ.
Olen tehnyt alan töitä monia vuosia, nyt hankin siihen koulutuksen.
ap
Vierailija kirjoitti:
En ollut työtön, minulla oli työ.
Olen tehnyt alan töitä monia vuosia, nyt hankin siihen koulutuksen.
ap
Tällainen tominta on todennäköisesti vain yhteiskunnan etu. Itsekin opiskelin uuden ammatin näin vielä yli 40-vuotiaana. Nyt olen iloinen veronmaksaja ja jo moninkertaisesti maksanut tämän periodin takaisin.
Jos tätä mahdollisuutta ei olisi ollut, olisin ehkä pitkäaikaistyötön ja ties alkoholisoitunut terveydenhuollon suurkuluttaja. Olin kahden lapsen yh, joten mitään mahdollisuutta ei olisi ollut opiskella omillaan
Kaikkea hyvää sinulle!
Ketjun aiheesta tuli mieleen yksi hyvä blogi joka ainakin jotenkin sivuaa aihetta eli työttömän opiskelua.
http://jln.puheenvuoro.uusisuomi.fi/220614-tyovoimapulan-ehkaisytoimisto
Työttömien naulaaminen tiukkaan karsinaan jossa ainoa sallittu aktiivisuus on työhakemusten lähettely on siis tehty siksi että pitää olla iso joukko työttömiä jotka voi ottaa työtä vastaan nytjusthetivälittömästi.
Sitä miksi näin pitää olla ei ole ihan tässä 20v... hups. sorry vuodesta 1991 onkin jo 25v sisällä selvinnyt. Ainakaan työpaikat ei ole 25v harjoittelusta huolimatta lisääntyneet vaikka kuinka lähetellään hakemuksia. Pikemminkin pitkäaikaistyöttömien on entistä vaikeampi päästä töihin koska työnantajat katsovat että eihän tuo ole vuoteen/kahteen/neljään tehnyt muuta kuin istunut kotonaan lähettelemässä työhakemuksia.
Ei tietenkään. Mahtavaa että opiskelet, älä yhtään soimaa itseäsi! :)