Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua ulkomaanmatkalle lasten (1v & 4v) takia... tai minnee muuallekaan :(

Vierailija
31.07.2016 |

Ehdotan kylpyläreissua, vastaus on ei, ehdotan etelänlomaa, vastaus on ei. Mulle riittäis aurinko ja jokapäivä siivottu hotellihuoneisto (siis ettei tarvi itse siivota!) ja vähän spesiaalimpi ruoka (jota sitäkään ei tarvis tehdä välttämättä tehdä joka päivä). Ja lasten iloiset ilmeet uima-altaalla. Miehen mielestä loma ei ole loma koska yhtälailla siellä herätään just silloin kun lapset herää ja mennään aikaisin nukkumaan jotta jaksaa taas herätä aamuisin. Siitä vaan maksetaan se rapiat 1000 euroa että päästään eri maisemiin kuuntelemaan uhmaa ja itkua ja heräämään aikaisin.

Mulla ei ole ketään tuttua jota pyytäis apukäsiksi (no lapset on kilttejä ja rauhallisia mutta mitä jos mulle kävis jotain + matkatkin ois helpommat jos aikuisia olisi kaksi) ja matkatavaraakin + matkarattaat, saisinko niitä yksin perille ja takaisin...

Kokemuksia yksin matkustmisesta näin "pienten" kanssa tai jotain kohtalotovereita yhtä toopen miehen kanssa :D Kyllä mies on tosi hyvä isä mutta kuten sanoin turvaverkkomme on olematon ja lapset on hoidettu päivästä nro 1 ihan kahdestaan. Ei ole mies yksin ajatustensa kanssa että aikuisten hotelliyökin ois paikallaan mutta elämä on nyt näin..... Toisaalta jos itse vaan malttaisin vuoden tai pari niin olisi jo helpompi matkustaa kahden lapsen kanssa. Edellisestä lomasta on jo pari vuotta (yksi lapsi oli silloin mukana ja kaikki meni hyvin, mies vaan vikisi joka aamu ja ilta herätessä ja nukkumaankäydessä... -_- )

Kyllä mä sen myönnän että minustakin olisi kiva loikoilla altaalla puolet päivästä, valvoa myöhään kävellen rantakatua ja nauttia ehkä yks drinkki parvekkeella ennen nukkumaanmenoa.... Ja lasten kanssa matkustaminen ON rankkaa. Mutta silti mielestäni sen arvoista.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nuorempi kotiin ja lähde vanhemman lapsen kanssa.

Vierailija
2/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde isomman lapsen kanssa kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut mennä vapaaksi tuo kasvatus jos lasten kanssa on rankkaa.

Vierailija
4/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan kolmestaan lasten kanssa! Itse reissasin kolmen lapsen kanssa monesti vaikka missä, kaikki sujui aina hyvin, ja hauskat muistot jäivät. Vain kerran ajeltiin taksilla lääkäriin, ja siinäkin potilaana oli rouva äiti. 

Vierailija
5/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää. Matkailu lasten kanssa on paljon huonompi vaihtoehto kuin ei matkaa ollenkaan.

Vierailija
6/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sen myönnän että minustakin olisi kiva loikoilla altaalla puolet päivästä, valvoa myöhään kävellen rantakatua ja nauttia ehkä yks drinkki parvekkeella ennen nukkumaanmenoa.... Ja lasten kanssa matkustaminen ON rankkaa. Mutta silti mielestäni sen arvoista.

Ja miehesi mielestä ei ole. ei tässä ole mitään oikeaa vastausta, vaan teillä on vain erilaiset arvostukset tässä asiassa. Sen sijaan, että miettisit miehen pään kääntämistä, mieti, miten oteuttaisit omia arvojasi tässä tilanteessa. Voisitko esimerkiksi matkustaa kahdestaan vanhemman lapsen kanssa, kuten ehdotettu?

Vierailija
7/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan yksin lapsi (vähän yli 2v) ja oon kyllä tavallaan samaa mieltä miehesi kanssa. Tuntuisi turhalta maksaa iso summa rahaa siitä että sitä samaa arkista touhua pyörittäisi eri maisemissa, kun kuitenkin mentäisiin lasten ehdoilla, ja tuon ikäiselle löytyy elämyksiä läheltä kotiakin yhtälailla kuin ulkomailta. Mieluummin sitten niitä lomamatkoja isompana.

Kyllähän siinä ihan eri tavalla pääsee lomafiilikseen ilman lasta, kun voi oikeasti vaan tehdä aivan mitä haluaa, viettää yhteistä aikaa illallisen jne. merkeissä ja mitään ei ole pakko tehdä ellei halua.

Vierailija
8/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just matkalla 9v ja 11v lasteni kanssa. Se oli kamalaa. Vinkumista, ratkutusta, lapset tappeli koko ajan keskenään, illalla eivät halunneet nukkumaan ja aamulla heräsivät 5.30-6.00. Mikään ruoka ei meinannut kelvata, minnekään ei jaksettu kävellä. Ei. Koskaan. Enää. Miehesi on todella oikeassa!

Nimim. Loman jälkeen loman (ja terapian) tarpeessa

Vierailija
9/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman kanssa reissuun vaan! Yksi veen kanssa on hankala matkustaa, kun pieni haluaa koko ajan mennä ja altaalla pitää olla kellukkeet ja vaipat sun muut. Vanhempi haluaa oletettavasti jo uida isompien altaassa eikä vain kahlata ja sä et saa paljoakaan levät siinä.  Muistan, muistan enkä suosittele ainakaan yksin lähtemään tuollaisen kombon kanssa. Perheenä ihan jees, joskin silloinkin meillä oli toinen aikuinen yksi veen kanssa kahluuhommissa ja nukuttamassa päikkäreille ja toinen vanhempi viisi veen kanssa altailla. Logistiikka oli aika hankalaa juurikin tuon ikäeron takia. 

Vierailija
10/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vuorotellen yksin 1-2 yöksi hotelliin esim. TAMPEREELLE tai Tallinnaan.

Vierailija
11/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella 1-v uima-altaan reunalla, kuinka hän iloisena kököttää vedessä, ei yritä laittaa naamaa veden alle, tai lähde poukoilemaan omille teilleen, uskoo kaiken mitä sanotaan ja on muutenkin kuin enkeli, kuinka vanhemmillakin on iloinen ilme ja koko perhe rentoutuu yhdessä uima-altaalla. NO WAY! Miehesi on valitettavan oikeassa monessa asiassa lomareissunne suhteen, se ei ole lomaa. Jokaisella reissulla, jossa mukana on ollut perheitä, niin pienten lasten vanhemmat näyttävät vain todella väsyneiltä. Jos tuntuu ettet jaksa joka päivä tehdä ruokaa, tilatkaa noutoruokaa tai ostakaa valmisruokaa kaupasta, jätä joku päivä pyykit pesemättä, jne... ei ne kotityöt mihinkään sieltä kotoa häviä, trust me!

Vierailija
12/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla yksivuotiaasta erossa viikkoa. :( Ristueilyllä on käyty monesti koko poppoo ja ne ei tunnu enää sen hinnan arvoisilta.

Itseasiassa minä tuon meidän vähän rahan taloon ja olin maksamassa itse omasta pussistani syysloman mutta mies ei halua lähteä.  Ollaan siis todella pienituloisia ja olen säästänyt matkaa varten siitä asti kun kaksi vuotta sitten oltiin reissussa.

ap

Vierailija
13/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin just matkalla 9v ja 11v lasteni kanssa. Se oli kamalaa. Vinkumista, ratkutusta, lapset tappeli koko ajan keskenään, illalla eivät halunneet nukkumaan ja aamulla heräsivät 5.30-6.00. Mikään ruoka ei meinannut kelvata, minnekään ei jaksettu kävellä. Ei. Koskaan. Enää. Miehesi on todella oikeassa!

Nimim. Loman jälkeen loman (ja terapian) tarpeessa

Hahhah, kiitos nauruista. Mä kun luulin että tää lasten kanssa meneminen (ihan tässä kotikaupungissakin) helpottais 5-6 vuoden kuluttua viimeistään :D

ap

Vierailija
14/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu...

Itse ollaan lennelty 5kk vauvan kanssa ja hyvin on mennyt. Etelän lämmöstä osaa nauttia jo tuonkin ikäinen.

Ja hei tiettekste mitä? Me tiedämme että vauva itse EI TOSIAANKAAN MUISTA TUOTA REISSUA VANHEMPANA!

Vierailija
15/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyt olemaan viikon erossa. Ikävä tulee, mutta kun isompi saa jakamattoman huomiosi ja tehdä juttuja vain sun kanssa. Voi sitä riemua. 

Vierailija
16/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin 1 v, ja kahden ala-koululaisen kanssa etelässä. Hyvin meni. Pienimmän päiväuniaikaan toinen vanhemmista oli isompien kanssa esim. altaalla. Ruoka tietysti tihkas, kun ei näyttänyt ja maistunut samalle. Pienin viihtyi rannassa sangon ja lapion kanssa. Isommat sai tietysti hiukan vapaammin rannassa polskutella. Perhelomilla mennään lasten aikataulujen mukaan.

Vierailija
17/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. Sun pitää nyt vaan keksiä jotain muuta tai jatkaa edelleen säästämistä lomailuja varten. Vai olisiko se kivaa, että pakotat miehesi reissuun ja sitten sulla on kolme lasta mukana?

Vierailija
18/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt millaisen ulkomaanloman mies haluaisi sinun ja lastenne kanssa?

Jos aikaisen heräämisen ja aikaisen nukkumaanmenon välissä on vain siivottua hotellihuonetta ja vähän erilaisempaa ruokaa kuin kotona, niin eihän se kauhean antoisaa ole. Aikuisillakin on oikeuksia. 

Tuli mieleen Pohjois-Italian Cinque Terren seutu (noinko se kirjoitetaan?). Asunnon/ Talon vuokraaminen seudulta, jossa lapset on luonteva osa arkea kaikkina vuorokaudenaikoina (Italia, Espanja, Ranska, Tanska ...). Jossa on muutakin kuin puuhamaita ... Lapsilla on aina kaikki aistit auki, he saavat noin kaikesta elämyksiä. 

Patikkaretki Suomessa? 

Mutta ehkä miehesi ei vain halua lähteä ylipäänsä mihinkään?

Lähde ystävättären ja hänen lastensa kanssa jollekin AI -lomalle. Varmaan hotellista löytyy lastenvahtipalvelu jos haluatte lähteä aikuisten kesken jonnekin. Ja toinen voi viedä lapset jonnekin (puuhamaahan, rannalle) ja samalla toinen aikuinen voi vaikka vain lampsia lähimmässä kaupungissa itsekseen, juoda kahvia torilla, lukea ... 

Vierailija
19/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mitä järkeä lapsia on raahata matkalle mukaan. Ei ne siitä mitään muista. Paljon negatiivisia asioita voi sattua. Niin ja toki toi turha matkustaminen myös tuhoaa ilmakehää ja kohta saadaan kaikki käyttää sunblock-1000 aurinkovoidetta.  

Vierailija
20/73 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa, kyllä sä jaksat odottaa muutaman vuoden, ole aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi