Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helsinkiläisille miesten saanti on niin vaikeaa?

Vierailija
31.07.2016 |

Kerran viikossa palstalle pärähtää se tuttu litannia "nätti, hoikka... enkä löydä miestä" ja mikäli aloituksesta se ei selviä niin kysyttäessä henkilö asuu Helsingissä.

Mikä siinä pariutumisessa oikeasti on niin vaikeaa siellä päin Suomea? Miten muut alueen naiset ovat pariutuneet? Auttakaa maannaisianne kun hätä tuntuu olevan jo aikamoinen.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta mä ainakin olen "nirso" ts. miesmakuni on HYVIN rajallinen.

Lisäksi täytyisi vielä olla jonkinlainen sielunkumppani, eli ei kasva sellasia miehiä ihan joka oksalla.

Olen hyväksynyt sen, ettei elämänkumppania Suomesta tule luultavasti löytymään eikä helpolla yhtään mistään muualtakaan, mutta mua ei toisaalta haittaa olla yksinkään.

N24

Vierailija
42/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako täällä niin moni on taas defenssit päällä ja lätisee että miehiä on enemmän? Ei ole. Nyt ei asuta missään Kiinassa. Alkaa jo vituttamaan tuo naisten pohjaton nirsous!

Niin tai se, että pitää keksiä tekosyitä, ei voi suoraan myöntää että ongelma on oma nirsous.

-eri

Hassua että joku kokee nirsouden kumppaninetsinnässä huonona asiana! :D

Itse olen aina ollut älyttömän nirso, silti en ole sinkkuna ollut kuin kaksi kertaa, vuoden kerrallaan. Mutta kun valitsee elämänkumppania niin kyllähän siinä on oltava nirso!

Itsellä oli kriteerinä tosin kenties erilaisia asioita kuin useimmilla, mutta kuitenkin.

N26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole miehet vaan helsinkiläiset naiset. Eivät tuollaiset sinkkuelämää bling blingit mihinkään parisuhteeseen kelpaa.

Vierailija
44/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

edellyttäisi naisten valitsevan vauvojensa sukupuolen esim keinohedelmöitystä hyödyntämällä...

Ohiksena vaan, että niissä tilanteissa jossa valitaan lapsen sukupuoli USAssa, valinta osuu 90% tyttölapsiin. Eli adoptio tai keinohedelmöitys. Suomen lukuja en tiedä, saako täällä edes valita keinohedelmöityksessä?

Vierailija
45/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako täällä niin moni on taas defenssit päällä ja lätisee että miehiä on enemmän? Ei ole. Nyt ei asuta missään Kiinassa. Alkaa jo vituttamaan tuo naisten pohjaton nirsous!

Niin tai se, että pitää keksiä tekosyitä, ei voi suoraan myöntää että ongelma on oma nirsous.

-eri

Itse olen aina ollut älyttömän nirso, silti en ole sinkkuna ollut kuin kaksi kertaa, vuoden kerrallaan. Mutta kun valitsee elämänkumppania niin kyllähän siinä on oltava nirso!

Itsellä oli kriteerinä tosin kenties erilaisia asioita kuin useimmilla, mutta kuitenkin.

N26

Puhutaanko eri kieltä tai jotain? Suomi ei ole äidinkieleni, mutta minusta tuossa lainaamassasi viestissä aivan selvästi sanottiin, että se tekosyiden keksiminen on se joka ärsyttää.

Vierailija
46/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helsingissä on lähes 15 782 sinkkutaloudessa asuvaa nuorta naista reilua 13 524 samassa tilanteessa olevaa nuorukaista kohden. Turunkin luvuissa on naisia hieman miehiä enemmän."

- 20-29-vuotiaat. Iltasanomat

Eipä tuo ero järin suuri ole, joten se ei voi syy olla. 0,86 miestä naista kohden. Eikä tuo luku kerro sinkkujen todellisesta määrästä mitään, se vaan kertoo sinkkutalouksien määrän. Ja mitä tulee tasokkuuteen niin eiköhän niitä tasokkaita miehiäkin siellä ole yhtä lailla kuin naisia.

Kukaan ei ole kertonut mistä on miehensä löytänyt...

AP

Nimenomaan, tuo kertoo siis asuntotilanteesta pk-seudulla, eikä sinkkujen määrästä.

Tuostakin puuttuu lähde, eli onkohan tuossa oikeasti kyse toimittajan mielipiteestä vai faktasta?

Viimeisin julkaistu väestötilasto tilastokeskuksen nettisivuilla kertoo miehiä olevan selkeästi enemmän kaikissa ikäluokissa, joista tässä puhutaan, eli alle 50 vuotiaista.

Vierailija
47/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se johtuu siitä, että ihmisiä on pk-seudulla sen verran tarpeeksi, että väki alkaa ajatella, että ehkä nurkan takana on joku parempi. Ja miehet saavat niin paljon irtoseksiä, ettei se kannusta sitoutumaan.

Olen 53v mies, ja edelleen poikuus tallella, joten olet väärässä. Sitoutumishalua on ollut viimeiset 35 vuotta, mutta naiset eivät ole valinneet minua. Kakkossijoja lienee jo satoja, mutta niistä ei ole mitään iloa.

Vierailija
48/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

N26

Sulla on naisena oikeus olla nirso, ja sulla on siihen varaa. Miehistä taas moni jää ilman, vaikkei olis yhtään nirso, koska tajuavat toimivansa naisten markkinoilla. Jos sukupuoletn lukumäärät parisuhdemarkkinoilla olis toisinpäin, ei sulla olis ollenkaan varaa olla nirso tai jäisit 100% varmuudella yksin koko loppuelämäksi. Miesenemmistöstä johtuen voit kuitenkin edellen jatkaa nirsoilua, ja voit silti löytää itsellesi sopivan miehen, ja vieläpä hyvällä todennäköysyydellä. Kiitä onneasi että synnyit naiseksi.

Vierailija
49/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa 53v lisää itsestäsi, niin päästään hoitamaan se poikuus pois päiväjärjestyksestä. Pk-seudulla on jo naisia, jotka eivät viitsi tutustua mieheen, kun nämä puheistaan poiketen hakevat vain seksiä. Kyllä sitoutumishaluiselle ottajia on.

Vierailija
50/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua edes oikeasti miestä kun on niin paljon muutakin sisältöä ja tekemistä elämässä. Toi "miehet tasottomia"-juttu on ihan potaskaa. Jos ei tunnu löytyvän tarpeeksi tasokasta miestä, niin sitten rimaa alemmas, tai jää ilman. Pätee molempiin sukupuoliin.

Vierailija
51/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on niin iso city että ollaan kuin New Yorkissa sinkkuelämätä. Siinähän se vika eikä omassa pärstässä.

Vierailija
52/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

edellyttäisi naisten valitsevan vauvojensa sukupuolen esim keinohedelmöitystä hyödyntämällä...

Ohiksena vaan, että niissä tilanteissa jossa valitaan lapsen sukupuoli USAssa, valinta osuu 90% tyttölapsiin. Eli adoptio tai keinohedelmöitys. Suomen lukuja en tiedä, saako täällä edes valita keinohedelmöityksessä?

Mikään laki ei kiellä valitsemasta, ja teknologia on rutiini hommaa. Siispä ainakin yksityisellä puolella sukupuolen valinta on helppoa ja suositeltava toimintatapa jokaiselle parisuhteessa lapsia tekevälle.

Vain todellinen miesvihaaja toimii toisin ja kostaa omalle jälkikasvulleen "tuottaen" heidät sukupuolijakautumaltaan vääristyneeseen miesenemmistöiseen maailmaan ja valtioon. Olisi moraalisesti täysin väärin korjata tilanne lisäämällä miesten lapsikuolleisuutta. Nyt naiset edes hieman vastuullisuutta asiassa!

Vierailija
53/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on vähän sellainen newyorkin meininki eli kaikki deittailevat kaikkia mutta kukaan ei kelpaa kellekään. Asuin siellä 15 vuotta ja lähes poikkeuksetta deitit kestivät vain kerran tai kaksi kun kukaan ei ehtinyt tutustua kehenkään kun kaikilla oli koko ajan 10 muutakin kierroksessa.

Nyt Tampereella taas on helpompi tutustua ja miehetkin ovat enemmän tosissaan liikkeellä mutta taso ei sitten ole niin kummallinen eli on vähän junttia.

Kumpi sitten on parempi: komea sarjadeittailija Helsingistä vai vähän juntimpi ja vaatimattomampi tampereelta - makuasia?

Kokemukseni mukaan on paljon helpompi löytää mies vaikkapa Tampereelta tai Jyväskylästä kuin Helsingistä. Täällä pk-seudulla on niin paljon kauniita korkeakoulutettuja naisia ettei tällainen tavis korkeakoulutettu kelpaa sitten kenellekään. Muutenkin ihmistenväliset kohtaamiset jäävät helposti paljon pinnallisemmiksi. Olen asunut nyt vajaa 4 vuotta Helsingissä tai Vantaalla ja koko sen ajan olen ollut sinkku. Toki olen deittaillut, mutta ei niistä ole mitään syntynyt...

Osaatko sanoa pariutuuko Helsingissä ihmiset koulutustason mukaan pääsääntöisesti? Tai käydäänkö deiteilläkin sen mukaan?

AP

En ole tuon viestin kirjoittaja mutta vastaan kokemuksesta eli kyllä! Akateemiset naiset ja miehet etsivät Helsingissä kaltaisiaan mutta siellä akateemisuuden voi kyllä joissain tapauksissa korvata hyvällä ulkonäöllä tai olemalla esim. muusikko tai muu statustyyppi. Siis akateemisille naisillekin kyllä kelpaa duunari JOS hänessä on jotain extraa, kuten ulkonäkö tai status.

Tampereellakin sama homma mutta täällä on vaikeampi löytää akateemista miestä joten pariudutaan myös enemmän myös ristiin eli akateemiset ja duunarit. Ja Tampereella kuten muissakin Helsinkiä pienemmissä kaupunkeissa harrastatetaan myös enemmän pitkiä parisuhteita eli aletaan jo nuorena seurustelemaan vakavasti kun Helsingissä vasta siinä 4-kympin hujakoilla monet alkavat harkita aloilleen asettumista - myös naiset, he tekevät lapset sitten vanhempina tai ei ollenkaan tai saavat sen miehen mukana.

Vierailija
54/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa 53v lisää itsestäsi, niin päästään hoitamaan se poikuus pois päiväjärjestyksestä. Pk-seudulla on jo naisia, jotka eivät viitsi tutustua mieheen, kun nämä puheistaan poiketen hakevat vain seksiä. Kyllä sitoutumishaluiselle ottajia on.

Olen lapseton, enkä enää jaksa elämääni sellaista tehdä. Aikoinaan olisin halunnut. En etsi enkä ole koskaan etsinyt kertakäyttöseksiä, joten sellaista on turha tarjota. En myöskään  kiinnostu valehtelijoista, jotka väittävät etsivänsä parisuhdetta, mutta  oikeasti kiertävät seksisuhteesta toiseen. Niitä kyllä riittää molemmissa sukupuolissa.

M53

Vierailija
55/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereellakin on kuulemma vaikeaa, koska täällä miehet on jotenkin kuspäisempiä kuin muualla. 

t. monia sinkkuja haastattellut, itsekin (epätoivoinen) sinkku Tampereelta

Mun kokemuksen mukaan tamperelaiset miehet tekevät vähemmän aloitteita kuin helsinkiläiset ja pyörivät vähemmän sinkkusivuilla koska joku tuttu voi nähdä ja häpeä on sitten kauhea - täällä kun melkein kaikki tuntuvat tietävän toisensa jonkun kaverin kaverin kautta, mutta silti ei auteta kavereita eikä heille järkätä sokkotreffejä.

Ei ole niin kehittynyt - hyvässä ja pahassa -deittailukulttuurii kuin Hgissä ja sitä osa vieläkin häpeää. viinaa täällä kyllä vedetään kaksin käsin et kaipa baareissa sit jotain tapahtuu...? Mut moni on tosiaan jo nuorena alkanut seurustelun.

Vierailija
56/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on vähän sellainen newyorkin meininki eli kaikki deittailevat kaikkia mutta kukaan ei kelpaa kellekään. Asuin siellä 15 vuotta ja lähes poikkeuksetta deitit kestivät vain kerran tai kaksi kun kukaan ei ehtinyt tutustua kehenkään kun kaikilla oli koko ajan 10 muutakin kierroksessa.

Nyt Tampereella taas on helpompi tutustua ja miehetkin ovat enemmän tosissaan liikkeellä mutta taso ei sitten ole niin kummallinen eli on vähän junttia.

Kumpi sitten on parempi: komea sarjadeittailija Helsingistä vai vähän juntimpi ja vaatimattomampi tampereelta - makuasia?

Kokemukseni mukaan on paljon helpompi löytää mies vaikkapa Tampereelta tai Jyväskylästä kuin Helsingistä. Täällä pk-seudulla on niin paljon kauniita korkeakoulutettuja naisia ettei tällainen tavis korkeakoulutettu kelpaa sitten kenellekään. Muutenkin ihmistenväliset kohtaamiset jäävät helposti paljon pinnallisemmiksi. Olen asunut nyt vajaa 4 vuotta Helsingissä tai Vantaalla ja koko sen ajan olen ollut sinkku. Toki olen deittaillut, mutta ei niistä ole mitään syntynyt...

Osaatko sanoa pariutuuko Helsingissä ihmiset koulutustason mukaan pääsääntöisesti? Tai käydäänkö deiteilläkin sen mukaan?

Eivät tietenkään missään. Katso hypogamia.

AP

Vierailija
57/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein usko tuohon akateemis höpinään.

Kaikki on kiinni ulkonäöstä.

Olen itse pelkkä amis, mutta exäni oli korkeakoulun käynyt ja olen kyllä ollut treffeillä korkeakoulutettujen kanssa. Enemmän kiinnostaisi naiset jotka tekisi jotain muutakin kun opiskelisi koko helvetin elämän.

Mutta niin jos et ole komea, niin et saa kontakteja. Heti jos keskiverto miehille jotka ei ole edes rumia annettaisiin mahdollisuuksia pesisimme 100-0 "komeat" monellakin saraa.

Jo pelkästään sosiaalisesti

Vierailija
58/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset, suunnatkaa katseenne meihin varttuneempiin, mutta nuorekkaisiin herrasmiehiin. ;)

Vierailija
59/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisten naisten ominaisuuksia jotka eivät aina ole eduksi miesten silmissä vakavaa suhdetta etsittäessä: m-batjailusta vankkaa kokemusta, ylisuvaitsevaisuus, "feminismi", ylikoulutus, punaviherhörhöys jne. Itse törmään yhä uudestaan ja uudestaan näihin ja muihin vastaaviin ominaisuuksiin jotka eivät tapailussa haittaa, mutta vakavammassa suhteessa kyllä, avioaikeista puhumattakaan. Enkä ole yksin ajatuksineni. Jotkut helsinkiläiset tuttuni ovat ryhtyneet etsimään naisia maakunnista/ulkomailta ja jotkut löytäneetkin.

Vierailija
60/62 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitään ongelmaa ole ollut miehen saannissa.

Mutta varmaan yleisesti ottaen kaupungeissa vaaditaan enemmän ja piirit ovat suuremmat. Kaikki ei tunne kaikkia jne, vaikeampi tutustua tuttavien kautta kenties.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi