Pidän yhdys sana virheitä tekeviä vähän yksin kertaisina
Missä meni vikaan jos ei vielä aikuisenakaan osaa yhdys sanoja?
Kommentit (45)
Minä pidän ihan reilusti yksinkertaisina.
Mitä väliä, jos tulee ymmärretyksi? Pilkun... voi jättää omaan arvoonsa.
Harva osaa kaikkia yhdyssanoja, mutta tarkoititkin ehkä nyt niitä itsestäänselviä ja helpoimpia yhdyssanoja.
Itseni on vaikea muistaa, oliko se päinvastoin vain päin vastoin. Olen siis googlannut tuon saman sanan monen monta kertaa, enkä vieläkään ole varma. (Tarkistin nyt taas, että yhteen se on.)
Tuolla lista yhden testin vaikeimmista yhdyssanoista:
Itse annat itsestäsi yksinkertaisen ja suvaitsemattoman ihmisen kuvan. Maksaako vaivaa? Mikset vain hyväksy ihmisiä sellaisina kuin he ovat? Se ei maailmaa kaada eikä tee ihmisiä kusipäiksi, jos jokin kielioppiknoppi menee vähän sinne päin. Vai kuinka?
5 jatkaa: Älysin tarkistaa toisenkin sanan viestistäni: "itsestään selvä" kirjoitetaankin erikseen. Hups...
en jaksa välittää ku lapsena vihasin suomen kieltä ja opin ensimmäisenä ruotsin kielen
pitääköt imbesillinä
No kuule ei muita varmaan kiinnosta mitä mieltä olet heistä.
AP, olet vähän yksin kertainen.
Lisäksi voisit harjoitella yhdys sanoja.
Kielioppiniuhot ja pilkun n*ssijat jotenkin elämässään epäonnnistuneita reppanoita.
Vailla oikeaa elämää ja sisältöä. Ja kuulut niihin valtaosaa 80% ihmisistä jotka ovat k*sipäitä.
Vahvasti samaa mieltä. Oikein hämmästyin kun joku kunnanvaltuuston puheenjohtaja oli tehnyt facebook-päivityksen ja teksti vaikutti jonkun 5-vuotiaan kirjoittamalta.
Ei tullut yllätyksenä että ko. puheenjohtaja oli perussuomalainen.
Omaa äidinkieltään osaamattomat ihmiset OVAT yksinkertaisia. Meillä duunissa yksi aikuinen nainen, joka ei kertakaikkiaan osaa kirjoittaa. Joka ikinen sana väärin, myös nimet väärin, eikä pelkästään huolimattomuutta vaan ihan yksinkertaisesti tyhmyyttä.
Tyhmyys taitaa olla in ja pop.
Jo on tiukka pipoista kansaa, nämä suoma laiset :-D
AP heitti helmiä sioille.
Osaaminen on tiukkapipoista. Eläköön tyhmyys!
Vierailija kirjoitti:
5 jatkaa: Älysin tarkistaa toisenkin sanan viestistäni: "itsestään selvä" kirjoitetaankin erikseen. Hups...
No itse pidän ainakin alkuperäistä kirjoittajaa yksinkertaisena imbesillinä mielipiteineen. Tiukkapipo pikkusielu!
Mitähän siinä PISAssa mitataan, kun ainakaan oikeinkirjoitusta ei taideta koulussa enää opettaa tai oppia.
Suurimmassa osassa maailmaa oma äidinkielensä osaaminen lasketaan yleissivistykseen. Meillä ei.
Ok. Minä taas pidän vähän yksinkertaisena ja sivistymättöminä sellaisia, jotka takertuvat lillukan varpaisiin, sillä minusta ei ole kirjoituksessa tärkeintä oikeinkirjoitus, ei edes yhdys sanat, jos kysymys ei ole virallisesta asiakirjasta tai julkaisusta, vaan tärkeintä tekstissä on sen luettavuus ja ymmärrettävyys ja mitä kirjoittaja haluaa sanoa.
Ja niin kuin huomaat, minulla oli luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, kiitos. Yve.fi ei näköjään huomioi vaihtoehtoisia kirjoitustapoja.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minä taas pidän vähän yksinkertaisena ja sivistymättöminä sellaisia, jotka takertuvat lillukan varpaisiin, sillä minusta ei ole kirjoituksessa tärkeintä oikeinkirjoitus, ei edes yhdys sanat, jos kysymys ei ole virallisesta asiakirjasta tai julkaisusta, vaan tärkeintä tekstissä on sen luettavuus ja ymmärrettävyys ja mitä kirjoittaja haluaa sanoa.
Ja niin kuin huomaat, minulla oli luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.
Luettavuus ja uskaottavuus kärsii, jos kirjoitustyyli on lapsen tasoa. Sorry vaan.
Se on muuten lillukanvarsi, ei -varvas.
Vai niin.