Minkä luksuslaukun omistat?
ajattelin ostaa. mieluiten haluaisin kuulla merkeistä dkny, ralph lauren ja furlA. ovatko kestäviä`??
Kommentit (61)
Tämä merkkikamainto on saanut aika huvittavat mittasuhteet. En oikein ymmärrä, miksi niin moni haluaa maksaa siitä, että mainostaa jotain merkkiä. Eikös sen pitäisi mennä toisinpäin, minusta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Fendi ja kaksi Mulberryä. En pidä niitä luksuslaukkuina.
Piti laittaa että Fendi on kyllä luksuslaukku, mutta menin katsomaan niiden mallistoa... :(
Voi yök, siis käärmeennahka ja python pääosassa ja ne tietenkin tuotettuna jossain täysin eläinsuojelulaittomassa Kiinassa ja Vietnamissa. Jokainen tietää millä tavalla rääkkäämällä nuo nahat on käärmeistä revitty.
Luulisi että edes 2000e maksavan laukun voisi olettaa olevan eettisesti valmistettu!
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin kirpparilta mulberry -laukun, 9, 50. Tajusin vasta himassa että se taitaa olla joku kallis merkki :D. Mulle tuo on luksusta, netistä katselin hintoja, n. 900 dollaria ja on aito.
Kirpparin pitäjä ei varmaan ollut myöskään tajunnut sen arvoa.
Aitouden kävin tsekkaamassa eräässä laukkuliikkeessä.
Miksiköhän tätä alapeukutetaan? Jossain aikaisemmassa laukkukeskustelussa kerroin myös tämän ja alapeukkuja tuli silloinkin. Ei mua haittaa mutta ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin kirpparilta mulberry -laukun, 9, 50. Tajusin vasta himassa että se taitaa olla joku kallis merkki :D. Mulle tuo on luksusta, netistä katselin hintoja, n. 900 dollaria ja on aito.
Aitouden kävin tsekkaamassa eräässä laukkuliikkeessä.Suomessa ei ole laukkuliikettä joka tarjoaisi Mulberryn aitouden (edes Fabianinkadun liike ei tätä tee). Eri asia tietysti jos olet jossain ulkomailla käynyt.
No kyllä on ihan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajattelin ostaa. mieluiten haluaisin kuulla merkeistä dkny, ralph lauren ja furlA. ovatko kestäviä`??
Miksi maksaa jostakin asusteesta järjettömiä hintoja?! Panostaisit senkin rahan toisten auttamiseen, olisi paljon humaanimpaa. Ymmärrän kyllä, ettei voi paljon vaatia, jos on lusikalla annettu. Toivottavasti sinullakin järki lisääntyisi.
Ja toteutat itse neuvoasi miten?
En ostele hyödykkeitä mukavuussyistä. Katson aina tuotteen ostaessani, että se on inhimillisesti hyväksyttävissä. Koska minulla on varaa, ajattelen myös alkutuotantoa ja pyrin muuttamaan kuluttajien ajatusmaailmaa. Ihmis- ja eläinoikeuksien kunnioittaminen ja tukeminen, pitäisi olla jokaisen fiksun ihmisen ykkösprioriteetti. Ei oman hyvän haaliminen.
Ihmettelen sitä, eivätkö ihmiset tiedä, vai eivätkö vain välitä siitä, että näitä merkkituotteita tehdään Aasian ja myös köyhien Itä-Euroopan maissa hikipajoissa orjatyönä.
Ohessa pätkä Helsingin Sanomien artikkelista:
Kiinalaismies säntää karkuun takaovesta, kun Firenzen poliisi marssii sisään kaupungin laitamilla sijaitsevaan varastoon. Ompelimoksi muutetussa hallissa parikymmentä kiinalaista ompelee Chanelin, Burberryn ja Max Maran käsilaukkuja – loput tehtaan työntekijöistä nukkuvat ja odottavat yövuoron alkamista hallin kattoon rakennetuissa nukkumakopeissa.
Poliisin rutiinitarkastuksessa käy ilmi, että tehtaan 28 kiinalaisesta työntekijästä 18 on laittomasti maassa. He asuvat tehtaassa.
Tuhannen euron käsilaukku valmistuu täällä muutamalla kymmenellä eurolla.
Poliisikierros Firenzen periferian tehdashalleihin jatkuu, ja vain hikipajoissa valmistettavien luksustuotteiden nimet vaihtuvat: Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Prada, Richmond, Ferragamo, Montblanc, Dior ja monta muuta.
Luksuslaukkujen valmistus on raakaa bisnestä, jossa käytetään laitonta ja järjestäytymätöntä työvoimaa eikä piitata työntekijöiden työturvallisuudesta, siitä hengitteleelö työntekijä liimoja ja liuottimia. Laittomat työntekijät jopa asuvat tehtaissa. Luksuslaukkuja markkinoidaan designilla ja laadukkalla nahalla. Entä ne muoviset ja kankaiset laukut? Lätkäisemällä parin kympin hikipajalaukuun juuri SE merkki SE firma käärii satojen prosenttien katteet. On jotenkin surkuhupaisaa, että jotkut säästävät ja säästävät menoissaan voidakseen ostaa kalliin laukun rahoittaen tällaista toimintaa. Onhan se styleä kulkea juuri SEn merkin veskan kanssa - vai onko? Onko piraattilaukkujen ja hikipajojen massatuotantolaukkujen välillä lopultakaan kovin suurta eroa? Huijausta näköjään kummatkin.
Multa löytyy Furlan Metropolise, sekä Mulberryn Alexa, Lily ja Blosson Pochette. En kuitenkaan laske näitä luskuslaukuiksi, vaikka Alexan OVH yli tonnia onkin. Alexaa suosittelisin ehdottomasti koululaukuksi! Vetää sisäänsä uskomattoman paljon kamaa, kätevä crossbody, logo ei paista kaukaa ja neutraalissa sävyssä aika ajaton laukku. Miinuspuolena kirkkaissa väreissä vesiläikät, sekä reunojen inhottava kuluminen. Kaiken saa toki aina korjattua, tummista sävyistä ei toisin kulum paista juuri yhtään. Käytettynä saa aika hyvän Alexan 500€ paikkeilla. Furlakin ihan jees, tosin kokemusta löytyy vain tuosta Metropolisesta, kuluma aika minimaalinen laukun vuoden ikään nähden. Marc Jacobsin laukut ovat myöskin erinomaisia hinta-laatusuhteeltaan, nahka on ylellisen pehmoista ja kestävää!
En omista varsinaisia luksusmerkkejä, joihin luen esim LV, Chanel, Mulberry vaan veskani ovat tällaisia laadukkaita keskitason merkkejä kuten Longchamp ja Furla. Olen niihin tyytyväinen. En todellakaan omia rahojani pistäisi 2000 euroa laukkuun. Vaikka periaatteessa taloudellisesti se olisikin mahdollista.
N41
Omistan Mulberryn Bayswaterin, Louis Vuittonin Neverfull MM:n sekä Louis Vuittonin Totally MM-laukun. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aitouden kävin tsekkaamassa eräässä laukkuliikkeessä.Suomessa ei ole laukkuliikettä joka tarjoaisi Mulberryn aitouden (edes Fabianinkadun liike ei tätä tee). Eri asia tietysti jos olet jossain ulkomailla käynyt.
No kerro nyt ihmeessä liikkeen nimi äläkä vänkää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Fendi ja kaksi Mulberryä. En pidä niitä luksuslaukkuina.
Piti laittaa että Fendi on kyllä luksuslaukku, mutta menin katsomaan niiden mallistoa... :(
Voi yök, siis käärmeennahka ja python pääosassa ja ne tietenkin tuotettuna jossain täysin eläinsuojelulaittomassa Kiinassa ja Vietnamissa. Jokainen tietää millä tavalla rääkkäämällä nuo nahat on käärmeistä revitty.
Luulisi että edes 2000e maksavan laukun voisi olettaa olevan eettisesti valmistettu!
Laukkuni ei ole mitään pyyttonia vaan ihan mustaa vuohennahkaa ja varsin yksinkertainen ja Italiassa tehty.
Mulberryn Annie taitaa olla kallein.
Vierailija kirjoitti:
LV laukku on yksi, se lasketaan ehkä luksukseksi. Mulberryjä on muutama mutta mielestäni Mulberry ei ole varsinainen luksusmerkki. Enemmänkin posh english country.
LV Keepall on ehkä sulle hyvä, mahtuu kaikki mukaan ja on hihna.
Posh english country XDD vittu olette noloja noiden enkkutermienne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no itselleni kyseiset laukut ovat luksusta, opiskelija olen! Ap
Minäkin olen opiskelija mutta silti ymmärrän että noi ei mitään luksusta ole. Perus merkkikamaa kuitenkin.
Kuinka opiskelijalla on varaa mihinkään merkkilaukkuun?
Samaa mietin minäkin, kun näen työttömillä opiskelijakavereillani yli 500 euron koululaukkuja. Järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle räyhäät, mutta olen itse esim. käynyt juurikin Fabianinkadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman haluaisin tietää minäkin.
Mulberryä ei edes myydä suomessa missään muualla kuin merkin omassa liikkeessä, joten miten/miksi mikään muu liike aitouttaisi Mullyn laukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle räyhäät, mutta olen itse esim. käynyt juurikin Fabianinkadulla.
Oikeastiko olet käynyt aitouttamassa laukkuja Mullyn omassa liikkeessä Fabianinkadulla?
Sulla on sitten käynyt tuuri, sillä on ihan yleisessä tiedossa että eivät aitouta laukkujaan liikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LV laukku on yksi, se lasketaan ehkä luksukseksi. Mulberryjä on muutama mutta mielestäni Mulberry ei ole varsinainen luksusmerkki. Enemmänkin posh english country.
LV Keepall on ehkä sulle hyvä, mahtuu kaikki mukaan ja on hihna.
Posh english country XDD vittu olette noloja noiden enkkutermienne kanssa.
Tili tyhjänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko olet käynyt aitouttamassa laukkuja Mullyn omassa liikkeessä Fabianinkadulla?
Sulla on sitten käynyt tuuri, sillä on ihan yleisessä tiedossa että eivät aitouta laukkujaan liikkeissä.
Oikeasti. Mutta edelleenkään en ole tuo alkuperäinen mulberrykirjoittaja. En tiedä missä hän on käynyt.
En ostele hyödykkeitä mukavuussyistä. Katson aina tuotteen ostaessani, että se on inhimillisesti hyväksyttävissä. Koska minulla on varaa, ajattelen myös alkutuotantoa ja pyrin muuttamaan kuluttajien ajatusmaailmaa. Ihmis- ja eläinoikeuksien kunnioittaminen ja tukeminen, pitäisi olla jokaisen fiksun ihmisen ykkösprioriteetti. Ei oman hyvän haaliminen.