Kuka teillä vaihtaa lakanat?
Kommentit (26)
Vuorotellen täälläkin, mies ehkä vähän useammin.
Yhdessä vaihdetaan, koska se on helpompaa. Tietysti jos toinen on kotona yksin ja kissa oksentaa sänkyyn, niin silloin se kotona olija joutuu vaihtamaan yksin.
Yksinäisenä se on kaikki tehtävä itse.
Kai se minä olen koska minun aloitteestani ne AINA vaihdetaan. Toki mies auttaa sitten siinä jos pyydän tai haluan. Olispa muuten kiva jos ne vaihdettaisiin joskus ilman minuakin..mutta se nyt on taas vain yksi asia jota mies "ei näe" tai "älyä tulla ajatelleeksi".
Minä vaihdan, muuten alkais täkistä kasvaa sieniä jos miehen vastuulle jättäis
Minä vaihdan (ja imuroin sängyt ja tuuletan peitot ja tyynyt vaihdon yhteydessä). Jos mies sattuu olemaan kotona, komennan sen avuksi pussilakanoiden laittoon.
Aina minä. Mies ei ole varmaan kertaakaan vaihtanut 13 vuoden yhteiselon aikana.
Kuka milloinkin. Harvoin vaihdamme, eikä kukaan tykkää siitä puuhasta. Yleensä se joutuu vaihtamaan, joka on vähiten väsynyt sillä hetkellä :).
Aina minä :( viiden hengen talous.
Mä vaihdan aina ja yksin. Mahtaisikohan ne koskaan vaihtua, jos olisi miehestä kiinni? Tuskin.
Minä, mies, yhdessä tai joskus siivooja. Joka toinen viikko vähintään vaihdetaan.
Mistä te oikein löydätte noita miehiä, jotka ei koskaan vaihtaisi lakanoita? Suoraan äidin helmoista yhteiseen kotiinne, vai tapailitteko ennen yhteen muuttamista miestä, joka ei ollut kolmeen vuoteen vaihtanut lakanoita?
Yhdessä tai minä yksin. Pääasiassa yhdessä.
Mies osallistuu kaikkiin kodinhoitotöihin hyvin ja oma-aloitteisesti mutta lakanoita hän ei ole koskaan vaihtanut. Aina kun kysyn että millonkas vaihdettiin lakanat, vastaus on että "eikö ne just pari päivää sitten vaihdettu, ei vielä tarvii". Eli meillä ei ikinä vaihtuisi jos olisivat miehen vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te oikein löydätte noita miehiä, jotka ei koskaan vaihtaisi lakanoita? Suoraan äidin helmoista yhteiseen kotiinne, vai tapailitteko ennen yhteen muuttamista miestä, joka ei ollut kolmeen vuoteen vaihtanut lakanoita?
Tai jos lakanoiden vaihto on vain niin ikävää puuhaa, ettei siihen halua tarttua? Siksi me vaihdetaan miehen kanssa yhdessä, kun se on ärsyttävää, joten yhteistyöllä sujuu nopeammin. Toisaalta mies vie aina aktiivisesti roskat ulos ja hoitaa monia asioita kotona, mihin minä en jaksa/halua ottaa osaa (yksinasuessa eri juttu). En näe asiassa mitään tossun alla olemista kummaltakaan osapuolelta.
Kahden aikuisen kodissa vaihdetaan molemmat omamme. Ja koska kuitenkin haluat tietää, mä pyykkään peitot, tyynyt ja vuodevaatteet.