Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En oikein mitenkään meinaa tajuta että mulla on vakituinen ja suhteellisen varmakin työ,

Vierailija
31.07.2016 |

vaan assosioin itseni jotenkin työttömien joukkoon (meinasin tähän laittaa että edelleen mutta enhän ole työtön ollut enää vuosikausiin vaan jatkuvissa määräaikaisssa) vaikka näillä näkymin ei enää ikinä tarvitse esim. Mol:n sivuja katsella... Vuodenvaihteessa siis sain tämän vakituisen viran. Aina kuitenkin jotenkin unohdan että niin joo tämähän olikin toistaiseksi voimassa oleva soppari kun mieleen juolahtaa että koskas sitä taas täytyy työnhakuun ruveta. Hassu tunne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt on ihan varma että mitään varmoja työpaikkoja ei olekaan. Kannattaa ihan oman itsensä ja realismin takia suhtautua niin että lähtö tulee ennemmin tai myöhemmin vaikka olisi missä proffan virassa.

Vierailija
2/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt on ihan varma että mitään varmoja työpaikkoja ei olekaan. Kannattaa ihan oman itsensä ja realismin takia suhtautua niin että lähtö tulee ennemmin tai myöhemmin vaikka olisi missä proffan virassa.

Tiedostan toki tämän mutta en voi koko elämääni ruveta elämään siinä pelossa että mitä jos työpaikka menee alta. Sitten keksitään johtain muuta ja that's it. Olen minä ennenkin menettänyt ns. varman työpaikan, tosin silloin irtisanouduin itse työnkuvan radikaalin muuttumisen takia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tavallaan tuon tunteen. Olen itsekkin vakituisessa työsuhteessa, mutta ennen sitä tehnyt paljon keikkaa. En osaa ajatella vanhan kansan tavoin, että tässä nyt pitäisi jaksaa olla seuraavat 20+ vuotta.

Ja hei, onnea vakkaripaikasta!

Vierailija
4/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tavallaan tuon tunteen. Olen itsekkin vakituisessa työsuhteessa, mutta ennen sitä tehnyt paljon keikkaa. En osaa ajatella vanhan kansan tavoin, että tässä nyt pitäisi jaksaa olla seuraavat 20+ vuotta.

Ja hei, onnea vakkaripaikasta!

Kiitos onnitteluista :) Tämän ajatuksen muuten kirvoitti se kun yhtäkkiä mieleen juolahti pitäiskö päivittää cv ja pyytää palkanlaskijalta kopio määräyskirjasta... No ehkä ei kuitenkaan tarvinne! ap

Vierailija
5/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paikastasi! :) 

Määräaikaiset työsuhteet voivat olla rasittavia.

Olin pari vuotta työssä, jossa työsuhteeni uusittiin joko neljäksi tai viideksi kuukaudeksi. Lopuksi oli tilanne, jossa kahdelle meistä kolmesta määräaikaisesta tarjottiin viiden kuukauden jatko ja ilmoitin, etten enää jatka kyseisessä firmassa.

Onneksi löysin silloin toisen työpaikan ja vielä vakituisen. Tosin minut irtisanottiin vakipaikasta yt-neuvotteluissa ollessani syöpähoitojen vuoksi sairauslomalla...