Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti toi edellisen asukkaan postia. Mitä teen sille?

Vierailija
01.03.2006 |

Eli olemme muuttaneet tänne n. 8kk sitten ja nyt posti toi kuoren joka on edellisen asukkaan nimellä (postihan kääntää uuteen osoitteeeen kai vaan sen puoli vuotta). Mitä teen kuorelle, enhän tiedä edes tämän edellisen asukkaan uutta osoitetta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse ainakin tekisin.

Vierailija
2/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiikuta oranssiin postilaatikkoon tai postitoimistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitavat sen sieltä eteenpäin.

Vierailija
4/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pudota lähimpään postilaatikkoon.

toinen vaihtoehto on, että avaat kuoren, katsot mitä sisällä on ja heität ne sitten roskiin :-)

Vierailija
5/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä velvollisuus sulla lähteä kanniskelemaan posteja. Jos ei edellinen asukas hoida asioitaan, niin omahan on mokansa.

Vierailija
6/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postista neuvoivat minua joskus, että kirjoittaa vaan pälle " ei tässä osoitteessa" ja heittää postilaatikkoon.

Vierailija
7/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

postilaatikkoon kiinni sellaiset. postimies on kerännyt sitten seuraavana päivänä kyytiin.

Vierailija
8/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taidan jättää sen kirjeen sinne.

ap

Vierailija
9/36 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin postia on kadonnut näin, tosi kivaa :-((

Ja kyse ei ole siitä ettenkö olisi hoitanut asiani, siis muuttoilmoitus on toimitettu ajoissa postiin.

Mutta silti postinkantaja oli erehtynyt ekoina päivinä kun en enää asunut siellä ja laittanut vielä minun nimellä olevaa postia, postilaatikosta sisään, (missä vielä luki nimeni). Seuraava asukas oli sitten tehnyt jotain sille mun postille, ilmeisesti heittänyt roskiin. Tosi kivaa :-(

Vierailija
10/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin kääntävät vain kuukauden ajan.

Kohteliasta olisi laittaa kirje eteenpäin, niin että se kenelle se kuuluu saa kirjeensä. Paitsi jos on selkeästi kyse jostain mainoksesta jolla ei mitään arvoa, niin sitten antaisin olla.

Vierailija
11/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten ei kyllä tarvitsisi elää... Koiriakin lopetetaan jos ovat selvästi vain haitaksi ympäristölleen. Harmi ettei myös ihmisiä!

Vierailija
12/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kyllä kyseisen lehden toimitukseen (?) ja kerroin ettei tuo henkilö tässä osoitteessa asu, mutten palauttanut lehteä, koska en enää kehdannut kun olin tehnyt ristikot..

Vierailija
13/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hukkapostia, jos vielä tuoneet vanhaan osoitteeseen.

Vierailija
14/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskaan roskiin ne.

Vierailija
15/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa osoitteitaan, niin eihän se mun ongelma ole. Jos näyttää mielenkiintoiselta esim perintätoimiston kirje, niin tietysti avaan ja heitän sen jälkeen roskiin.

Vierailija
16/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös- ja kakkosluokan henk.koht. kirjeet käännetään uuteen osoitteeseen AINA; jos sellainen kannetaan vanhaan osoitteeseen ja postiluukkuun tai -laatikkoon, jossa on eri henkilön nimi kuin saajan, posti tekee virheen. Nykyisin kaiken ilmainen postin kääntö on voimassa vain kuukauden, mikäli palvelun on tilannut, ja maksullisena käännättää voi vuoden. Kun kääntö loppuu, posti siis toimittaa henk.koht. kirjeet edelleen uuteen osoitteeseen, mutta kortit, lehdet ja mainokset eivät mene mihinkään.

Vierailija
17/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus muutamia - kaikki Kelasta, jonka pitäisi kai saada osoitetiedot väestörekisteristä. Laitoin menemään takaisin Kelaan.

21

Vierailija:

Eli hukkapostia, jos vielä tuoneet vanhaan osoitteeseen.

Vierailija
18/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ykkös- ja kakkosluokan henk.koht. kirjeet käännetään uuteen osoitteeseen AINA; jos sellainen kannetaan vanhaan osoitteeseen ja postiluukkuun tai -laatikkoon, jossa on eri henkilön nimi kuin saajan, posti tekee virheen. Nykyisin kaiken ilmainen postin kääntö on voimassa vain kuukauden, mikäli palvelun on tilannut, ja maksullisena käännättää voi vuoden. Kun kääntö loppuu, posti siis toimittaa henk.koht. kirjeet edelleen uuteen osoitteeseen, mutta kortit, lehdet ja mainokset eivät mene mihinkään.

Ja tosiaan, kirjesalaisuuden rikkominen on rikos!

Vierailija
19/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muuttaa osoitteitaan, niin eihän se mun ongelma ole. Jos näyttää mielenkiintoiselta esim perintätoimiston kirje, niin tietysti avaan ja heitän sen jälkeen roskiin.

Mä lupaan pitää huolen että sun laskut menevät perintään, kun et niitä koskaan saa maksettavaksi...

Vierailija
20/36 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän