Posti toi edellisen asukkaan postia. Mitä teen sille?
Eli olemme muuttaneet tänne n. 8kk sitten ja nyt posti toi kuoren joka on edellisen asukkaan nimellä (postihan kääntää uuteen osoitteeeen kai vaan sen puoli vuotta). Mitä teen kuorelle, enhän tiedä edes tämän edellisen asukkaan uutta osoitetta?
Kommentit (36)
välillä edellisen asukkaan posteja. Tässä asui nainen viiden lapsensa kanssa. Hänelle on tullut tänne perintäkirjeitä yms. Joskus laitan ne postiin mutta aika usein en jaksa kun niitä tulee niin paljon.
Viimeksi tuli hänen pikkutytölleen ystävänpäiväkortti mummolta - tämä akka ei ole ilmoittanut tyttönsä mummolle uutta osoitetta, törkeää!
Sen vein pian postiin jotta lapsiparka saa korttinsa.
Mutta kummasti sitä kyllästyy moiseen, jos kirjeitä ja mainoksia tulee aina vaan edellisen asukkaan tiedoilla. Posti on sen verran kaukana eikä ole edes matkan varrelle, etten jaksa sinne erikseen lähteä.
Nykyyän heitän kaikki edellisen asukkaan laskut ja mainoksen roskiin. Kaipa niiden tulo joskus loppuu.
Ehkä edellinen asukas ei halua, että häntä löydetään. Tai jos on vaikka perinnässä aivan liikaan jo saatavia. Onhan näitä jotka ostavat eivätkä edes yritä maksaa laskuja.
Vierailija:
Mikä velvollisuus sulla lähteä kanniskelemaan posteja. Jos ei edellinen asukas hoida asioitaan, niin omahan on mokansa.
Vain moukkamainen idiootti availee toiselle kuuluvaa postia, sehän on laitonta ja erittäin huonoa käytöstä. Häpeä vähän.
Vierailija:
Onhan näitä jotka ostavat eivätkä edes yritä maksaa laskuja.
jotka todella asunnossa asuvat, ei edellisten asukkaiden. Itsellenikin on joskus teroitettu, että postiluukussa tulee ehdottomasti olla kaikkien asunnossa asuvien sukunimet.
Esimerkiksi äitini perään on postista (pienellä paikkakunnalla) joskus soitettu ja kysytty, asunko vanhempieni osoitteessa, kun postiani oli vahingossa lähetetty lapsuudenkotini osoitteeseen. Näin tehtiin, vaikka osoite oli selvästi lapsuudenkodin ja sukunimikin sama.
21
Vierailija:
Itseasiassa posti toimittaa ne kirjeet ovinumeron/talonnumeron perusteella, ei nimen
Tiedoksi vaan ettei kirjesalaisuus tarkoita sitä ettei posteja saa heittää roskiin. Vaan sitä että niitä ei saa avata.
33.
Ainahan voi tilata lasten nimillä ja ei kaikki firmat tarkista luottotietoja ennenkuin tilaa esim lehtiä.
Jos heität roskiin, sinun tulee varmistua siitä, että roskissa kirje ei mene siihen kuntoon, että sen sisältö näkyy päällepäin kenelle tahansa. Muuten rikot kirjesalaisuutta.
Vierailija:
33.
Ainahan voi tilata lasten nimillä ja ei kaikki firmat tarkista luottotietoja ennenkuin tilaa esim lehtiä.
heitti postia roskiin. Toivotavasti on heittänyt paljon juuri näiltä kusipäiltä jotka eivät ovi edellsen asiakkaan tärkeitä posteja viedä laatikkoon!
Asettelen kirjeet aina nätisti roskapussin pohjalle ja tiirailen vielä pussin altakin, että sisältö ei vaan näy.
mutta ilmanaikuiset kirjeet oon heittänyt surutta lehtikeräykseen/roskiin.
Mekin ollaan asuttu kohta vuoden tässä ja edelleenkin silloin tällöin tulee ed.asukkaan postia meille. Tiedän niiden osoitteen, joten olen kirjoittanut sen siihen ja vienyt postiin/laatikkoon.
Itse olen kyllä vienyt ihan kotiovelle, jos on lähellä, tai postilaatikkoon osoitehuomautuksella korjattuna. Oma posti on ainakin sen verran tärkeää, että harmittaisi todella paljon jos joku niitä roskiin heittelisi.
Pakko myöntää, jonkun kerran on tullut lehti väärään osoitteeseen niin olen vasta luettuani jne huomannut että ei ollutkaan kyseessä ilmaisnäyte.. Mutta olen silloinkin palauttanut, anteeksipyynnön ja selitteen kera. Mainokset heitän roskiin, olivatpa osoitetut kenelle hyvänsä!
Nimeni on Seija Sihvonen ja on ihan hyvä jos niitä laskuja heität roskiin. Niitä tulee muutenkin liikaa.
Ja en ole teini vaan laiska korjaamaan muiden tekemiä virheitä.