Voileipäkakku - itse tehty vai tilattu? Jeesiä juhlajärjestelyihin
Paljonko on voileipäkakun menekki/henkilö jos on muutakin suolaista (esim piirakkaa, karjalanpiirakoita) tarjolla?
Missä hinnoissa voileipäkakut pyörivät? Oletko koskaan ostanut Prismasta tai Citymarketista valmista voileipäkakkua? Oliko hyvä?
Kuinka työläs on tehdä itse ja raaka-aineiden hinnat verrattuna tilattuun kakkuun?
Vai söisitkö mieluummiin valmiita juhlavia voileipiä?
Kyseessä noin 25 henkilön sukujuhlat ja lämmin ruoka tai salaatti ei nyt tule kyseeseen tällä kertaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Siirtykää jo vuodelle 2016. Voileipäkakku?
Tee sinä trendien mukaan, minä teen sitä mistä itse pidän, eikä vieraillakaan ole vielä koskaan ole ollut valittamista. Sinun kahvipöydässäsi on siis vegaaniraakakakkua ja mitä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtykää jo vuodelle 2016. Voileipäkakku?
Tee sinä trendien mukaan, minä teen sitä mistä itse pidän, eikä vieraillakaan ole vielä koskaan ole ollut valittamista. Sinun kahvipöydässäsi on siis vegaaniraakakakkua ja mitä muuta?
Voileipäkakuthan ovat taas trendien aallonharjalla. Joka puolelta löytyy niiden ohjeita. Ja hyvä voileipäkakku hakkaa monet suolaiset tarjottavat mennen tullen.
Näin tänään Prismassa sekä lohi- että kinkkuvoileipäkakun. Niiden kappalehinta oli 12 euroa ja vähän päälle. En muistanut katsoa valmistajaa enkä kokoa, mutta luultavasti jotain 500 g kokoisia.
Onko kukaan maistanut marketeista saatavia voileipäkakkuja? Jos, niin kerrottehan niistä palautetta.
On isommat sukujuhlat tulossa, remppa kesken eikä millään ehtisi alkaa itse tekemään kaikkea.
Kiitos. :)
No ei ne Prisman kakut kummoisia ole.
En kyllä ymmärrä, miten ihmeessä täällä saadaan voileipäkakkuun menemään tuntikausia. Sehän on helpoimpia tarjottavia, koska leipä on valmiina ja täyte voi olla yksinkertaisesti savulohta, tilliä, sitruunamehua, pippuria ja tuorejuustoa sekoitettuna. Sen kokoaa alle puolen tunnin.
Jos haluaa säästää, savulohen asemesta voi käyttää myös tonnikalaa. Maukasta on sekin.
Monet noista uusista resepteistä ovat toki mutkikkaita, mutta itse voi soveltaa ja käyttää järkeä. Kakuista tulee hyviä, vaikkei niissä olisi kuin yksi täyte, kunhan se on hyvä.
Kannattaa varmaan ostaa Prismassa/Citymarketissa myytäviä voileipäkakkuja, niin sitten tietää, ovatko hyviä vai eivät.
Onkohan noissa isommissa marketeissa voileipäkakkuja myös tavallisiin aikoihin, siis ettei ole mikään äitienpäivä tai toukokuun lopun valmistujaispäivä lähellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakunkin voi tehdä monella tavalla. Minusta helpoin on pyöreä.
Pohjalle hapankorppumurusta ja rasvasta seos, jonka päälle ranskankerma-kermaviili/jogurtti-mausteseos.
Seoksen voi maustaa kalan, lihan, kanan tai kasvisten teemalla. Hyytyneen kakun päälle makuaineita koristeeksi ja tunnukseksi.
Yhdestä kakusta (halkaisija n. 26 cm mun vuoalla) on meillä tullut noin kymmenen palaa.
Kustannus vaihtelee tosi paljon sen täytteen mukaan; kylmäsavuporosta tulee paljon kalliimpi kuin mätitahna-katkarapusetistä. Samoin esim. Valion ranskankerma on paljon kalliimpaa kuin Lidlin iso jogurttisanko. (Itse kyllä siltä käytän sitä Valion ranskista, se on näppärän jämäkkää. Ohennan sitä usein suolakurkkuliemellä, kalakakkuihin matjes- tai sherrysillin liemellä.)
Valmiit voileipäkakut kannattaa minusta ostaa hyviltä paikallisilta leipomoilta. Ne teollisemmat on maultaan valjuja, ne joita olen maistanut.
Olikohan täsä nyt mitään apua... Tarkkoja reseptejä mulla ei ole; teen niin että varaan koristeiksi makuaineita ja loput silppuan. "Tahnan" teen tuntumalla niin että on hyvin tönkköä.
No ei tuota voi edes sanoa voileipäkakuksi
Meinasin pyörtyä ku luin tuon 😮🙄
Järkyttävän kuuloinen
Ei kumpaakaan, yök.