Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisen työsuhteen jatkuminen

Vierailija
30.07.2016 |

Hei te joilla ollut määräaikainen työsuhde. Onko työnantaja kysellyt halukkuuttanne jatkaa vai oletteko itse kyselleet? Ja missä vaiheessa sitä kannattaa alkaa kysymään jne? Aikaisemmin olen ollut vakituisissa työsuhteissa, mutta nyt määräaikainen, enkä todellakaan tiedä miten nyt kannattaa toimia.. Haluaisin tietää jatkosta jo senkin takia että tiedän pitääkö alkaa kysellä toista työpaikkaa.

Mielellään jatkaisin nykyisessä, mutta en tiedä kannattaako itse olla nyt aktiivinen vai miten olisi järkevintä toimia. Kaikki neuvot otetaan vastaan!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja ei ala kysyä, on täysin asiallista kysyä jatkosta. Täytyyhän elämää voida suunnitella.

Vierailija
2/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja ei ala kysyä, on täysin asiallista kysyä jatkosta. Täytyyhän elämää voida suunnitella.

Paljonko ennen työsuhteen loppumista olisi ok kysellä asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan kyselin 1-2kk ennen sopimuksen päättymistä, että oliskos jatkoja tarjolla.

Vierailija
4/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan kyselin 1-2kk ennen sopimuksen päättymistä, että oliskos jatkoja tarjolla.

Vierailija
5/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla kiinni siitä, miksi olet määräaikainen. Onko se projekti, perhevapaasijaisuus, työhuippu tms.

Vierailija
6/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta ennen voi alkaa kysyä. Eihän uusi paikkakaan taivaasta tipahda.

Vierailija
7/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa olla itse aktiivinen. Itse aloin muistuttamaan itseni olemassaolostani työnantajaa n. 3kk etukäteen että jatkuuko mahdollisesti työt ja missä jatkuvat vai alanko hakemaan töitä muualta. Sain jatkoa, mutta eri toimipaikasta. Tosin mulle oli vuotta aiemmin ennen määräaikaisen sopimuksen kirjoittamista nimenomaan lupailtu jotain ympäripyöreää töiden jatkumista sitten "jossain".

Vierailija
8/8 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla aktiivinen ja kysyä jatkomahdollisuudesta.

Työnantaja pitää saada tietoiseksi siitä että on jatkossakin halukkuutta toimia siinä työyhteisössä vaikkei sijaisuutta/vakipaikkaa olisikaan heti tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme