Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on normaali kuppikoko

Vierailija
30.07.2016 |

Kertokaa nyt naiset.
Mikä on normaali numero? Mikä on pienen naisen numero, entä lihavan?
Mikä kirjain on keskiarvo? A ja B ainakin pieniä kokemukseni perusteella. Onko pienempää olemassa, mikä kirjain tulee ennen A?
Mitkä kirjaimet ovat isoja ryntäitä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rinnanalusmitta, joka rintaliivikoissa on, voi olla hoikallakin naisella melko iso, jos on leveä rintakehä. Tuo ei siis liity rintojen kokoon tai välttämättä niin paljon edes rasvaprosenttiin. Minulla alipainoisena 70 cm (45 kg/166 cm), hyvin hoikkana 75 cm (55 kg/166 cm) ja  normaalipainoisena lihaksikkaana (65 kg/166 cm) 80 cm. Ylipainoisena oli 85 cm.

Mittanauhalla mitattuna vai käyttämäsi liivin koko?

Vierailija
42/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75 on normaali ja kuulemani mukaan yleisin. 80-85 on tilanteesta riippuen normaali tai rouva. 90 eteenpäin en usko, että ollaan enää normaalipainossa.

70 on keskivertoa heikompi, 65 on todella siro. En tiedä olenko nähnyt koskaan 60, hämäriä muistikuvia että lasten harjoitusrintsikoissa.

Oikean puoleisella on 60.

https://www.instagram.com/p/BBmmYOIyxTN/

Miksi rintaliivejä myydään nykyisin vain noita isoja kokoja? Tuntuu, ettei noissa rintaliiveliikkeissä edes ole niitä normaaleja kokoja AA-C vaan tyyliin koot lähtevät D:stä, jolloin sitten kaikki luulevat, että koot AA-G ovat pieniä ja G:stä eteenpäin vasta alkaa ne oikeat C-luokan isommat rinnat :D

Naiset haluavat olla isorintaisia, eli mittayksikköjä o

Merkkikohtaista, ei kaikkia kokoja ole isonnettu. Itse mahdun 15 vuotta sitten ostettuun koon 36 hameeseen mutta nyt joutuisin ostamaan jo koon 38 tai 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rinnanalusmitta, joka rintaliivikoissa on, voi olla hoikallakin naisella melko iso, jos on leveä rintakehä. Tuo ei siis liity rintojen kokoon tai välttämättä niin paljon edes rasvaprosenttiin. Minulla alipainoisena 70 cm (45 kg/166 cm), hyvin hoikkana 75 cm (55 kg/166 cm) ja  normaalipainoisena lihaksikkaana (65 kg/166 cm) 80 cm. Ylipainoisena oli 85 cm.

Ja vihaan liian kireää alusmittaa. Ikinä en valitse pienempää ympärysmittaa, jos voi valita isomman. Mukavuus, hengittäminen jne...

Vierailija
44/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittanauhalla mitattuna vai käyttämäsi liivin koko?

Liivin koossa. Jos muistelen oikein, kun olin nuori aikuinen ja tuon 45 kg, oli rinnanalus jotain 72-73 cm. Silloinkin suosin kokoa 75.

Ärsyttävää, kun aina toitotetaan, että 75 cm on normaali ja siitä eteenpäin lihavien kokoja. Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
45/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vihaan liian kireää alusmittaa. Ikinä en valitse pienempää ympärysmittaa, jos voi valita isomman. Mukavuus, hengittäminen jne...

No mä taas valitsen napakan ja tukevan, koska haluan liivien tukevan. Silloin olkaimetkaan ei purista niin paljon.

Vierailija
46/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yhtä normaalia. Haet ilmeisesti sitä että mikä on tavallisin kuppikoko?

Vierailija
47/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa jonkun jenkki muijan Instagram tiliä lylasbigheart

Siinä on iso Munkkinen,ja nyt vielä raskaana. Keksi tehdä rahaa noilla tonkilla. Ei mitään kaunista,f kupin liivit erikseen pitää teetättää.😬

Vierailija
48/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään yhtä normaalia. Haet ilmeisesti sitä että mikä on tavallisin kuppikoko?

Suomalaisten naisten tavallisin kuppikoko on 80B.

Tämän kuppikoon rinnakkaiskokoja ovat 75C ja 85A. Näissä kolmessa koossa kuppi on siis täysin samankokoinen!

Ja B tarkoittaa rintaliiveissä kokoa 'normaali'. Vaikka kaikki luonnolliset rinnat ovatkin normaaleja, yksilöllisiä ja yhtä hyviä.

Vierailija
49/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemattomat rinnat: AA, AAA

Tavalliset rinnat: A, B, C

Isohkot: D

Isot: DD

Hyvin isot: E, F

Tää on tosi yleinen harhaluulo :/

Totta. Olemattomat rinnathan on silloin, kun mikään kuppikoko ei ole tarpeeksi pieni. Kupeissa AAA ja AA sitä rintaa jo on, eli ei ole olematon "lauta" vaan rasvaa ja muotoa on, joka täyttää tuon kokoisen kupin.

T: 75AA

No ei se kyllä täytä. Tuolla koolla liivejä ei edes tarvita. Tuntemani pienirintaiset käyttävät siksi liivejä (topattuja), että näyttäisi olevan edes jonkunmoiset rinnat. 

Vierailija
50/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kuppikoko taitaa olla mulle vain haave. 44v 172/75 liivit H90 nää on kait sitten ne isot ryntäät. Mut, ei mun mielestä.

Vierailija
51/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka voi ostaa rintaliivit normaalista marketists

Vierailija
52/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75 on normaali ja kuulemani mukaan yleisin. 80-85 on tilanteesta riippuen normaali tai rouva. 90 eteenpäin en usko, että ollaan enää normaalipainossa.

70 on keskivertoa heikompi, 65 on todella siro. En tiedä olenko nähnyt koskaan 60, hämäriä muistikuvia että lasten harjoitusrintsikoissa.

Oikean puoleisella on 60.

https://www.instagram.com/p/BBmmYOIyxTN/

Miksi rintaliivejä myydään nykyisin vain noita isoja kokoja? Tuntuu, ettei noissa rintaliiveliikkeissä edes ole niitä normaaleja kokoja AA-C vaan tyyliin koot lähtevät D:stä, jolloin sitten kaikki luulevat, että koot AA-G ovat pieniä ja G:stä eteenpäin vasta alkaa ne oikeat C-luokan isommat rinnat :D

Naiset haluavat olla isorintaisia, eli mittayksikköjä o

En mä ainakaan halua olla isorintainen. Toki olen ylipainoinen, mutta eipä ainakaan vielä ole rinnat pienenneet vaikka paino pudonnut 18kg. Toivon mukaan rinnat on reilusti pienemmät kun pääse normaalipainoon. Haluan sopsuhtaiset rinnat, joku C-kuppi voisi olla hyvä. Nyt kuppikoko 95H.

Vierailija
53/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivien koot on erilaisia, eri toten sen yhden merkin osalta, missä on melkein aina ale jäsenille.

Vierailija
54/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tietysti mielenkiintoista tietää eri kuppikokojen prosentuaalinen jakautuma. Kauppojen hyllyjä katsomalla selviää, mitä kuppikokoa on eniten myynnissä. Se lienee tavallisin. Asiaa hankaloittaa se, että isoilla ympärysmitoilla voi tavallisin kuppikoko poiketa pieniin ympärysmittoihin verrattuna.

Vierailija
55/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten naisten tavallisin kuppikoko on 80B.

Tämän kuppikoon rinnakkaiskokoja ovat 75C ja 85A. Näissä kolmessa koossa kuppi on siis täysin samankokoinen!

Ja B tarkoittaa rintaliiveissä kokoa 'normaali'. Vaikka kaikki luonnolliset rinnat ovatkin normaaleja, yksilöllisiä ja yhtä hyviä.

Niin, se on tavallisin, mutta ei se tee siitä "normaalia". Jossain briteissä esimerkiksi on keskimäärin todella isorintaisia naisia ja jossain toisessa maassa pienirintaisia. 

Vierailija
56/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 70E tai joissain merkeissä 70F. En todellakaan ole isorintainen,  yleisvaikutelmaltani olen hoikka.

Vierailija
57/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskiarvokuppikoko on varmaan sillä keskiarvomitoissa olevalla naisella. 

Vierailija
58/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työntää kikulin tissivakoon ja näkyviin jää heppi sekä vartta: pienet tisulit

Jos näkyviin jää pelkkä heppi: normaalit daisarit

Jos koko kikuli uppoaa näkymättömiin: suuret utareet

T: asiantuntija

Vierailija
59/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työntää kikulin tissivakoon ja näkyviin jää heppi sekä vartta: pienet tisulit

Onpa jotenkin tosi oksettavasti kuvailtu. Ei ole lopulta kovinkaan luonnollista tuollainen. 

Tiedätkö, imetys on enemmänkin asia, joka rintoihin liittyy. 

Vierailija
60/83 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan asiantuntija olet? TE-toimiston asiantuntija?