Mies ollut neljä vuotta kohtuukäyttäjänä ja nyt aloittanut taas :(
Oli aikaisemmin useampi vuosi alkon kanssa ongelmia. Oireilin stressin takia fyysisesti, kunnes tein päätöksen erosta, jolloin oireet hävisivät. Eron hetkellä kuitenkin mies halusi jatkaa yhdessä ja rupesi kohtuukäyttäjäksi. Tämä piti neljä vuotta. Nyt ryyppää taas viikoittain. Itsellä on fyysiset oireet tulleet takaisin, kovat vatsa- ja rintakivut, kohonnut verenpaine sekä henkinen ahdistus. Pitääkö tätä taas katsoa muutama vuosi ja elää se helvetti uudelleen? Pitääkö mun vauvasta hautaan kestää tätä touhua?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Vauvasta asti seukanneet. Huh.
Jos olisit edes sekunnin käyttänyt järkeäsi, olisit voinut päätellä, että olen mahdollisesti syntynyt alkoholistiperheeseem ja jättänyt näinkin typerän kommentin kirjoittamatta.
Ei alkoholisti oikeesti voi olla kohtuukäyttäjä, vaikka nykyään virallinen päihdehoito niin taitaa mainostaa. Ei se vaan mene niin.
Jotainhan se miehes sillä viinalla hoitaa. Masennusta, ahdistusta, mitä nyt kukakin. Sun ei sitä hoitamista tarvii kattella, sä et oo osa miehen ongelmaa. Miehen juomisen hyväksyminen on sun ongelmas. Mitäs sä hoidat sillä hyväksymisellä?
tiedostat varmaankin miksi alkoholistiperheen vesana hakeudut alkoholistin kanssa suhteeseen ja ymmärrät kierteesi itsekin. katkaise se kierre.
Itehän sä olet tuon elämän valinnut.
Muistutat miestäs todellisuudesta, jos ei usko, niin lusikat oikeasti jakoon, eikä mitään noloja uhkailuja vaan.
Vierailija kirjoitti:
tiedostat varmaankin miksi alkoholistiperheen vesana hakeudut alkoholistin kanssa suhteeseen ja ymmärrät kierteesi itsekin. katkaise se kierre.
Ymmärrän kyllä. Otin kyllä pojan "hyvistä vanhemmista" mutta olisi pitänyt valita paremmin.
Meni muutama tunti sitten kaupasta hakemaan vessapaperia. Ei näy vieläkään. En koskaan soita perään.
Ei ole mikään pakko katsoa touhua ja kärsiä helvettiä. Lähde tällä kertaa lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itehän sä olet tuon elämän valinnut.
Muistutat miestäs todellisuudesta, jos ei usko, niin lusikat oikeasti jakoon, eikä mitään noloja uhkailuja vaan.
Se oli ihan olevinaan vakaa päätös viimeksi. Tosin sen jälkeen, kun palasin takaisin ja pistin maate miehen viereen, itkin huutoitkua monta tuntia putkeen. Mies silitteli ja lupasi kaiken järjestyvän. Olin niin pettynyt itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko katsoa touhua ja kärsiä helvettiä. Lähde tällä kertaa lopullisesti.
Entä jos se polttaa tän talon? Tuhoaa mun tavaroita? Ei ole varaa ostaa uusia. Kaikkea tällaista pelkään.
Ei alkoholistilla ole kohtuukäyttöä.
Minä en kyllä juoppoa katselisi. Muistele omaa lapsuuttasi ja kysy itseltäsi haluatko samaa lapsillenne.
Käytiin vakava keskustelu aiheesta. Sanoin, että antaa mun sitten sovinnolla lähteä, jos mä en enää jaksa. Sanoi mieluummin lopettavansa juomisen. Tänään soitti puoli kolmelta mulle töihin, kännissä. Lähti ja sanoi tulevansa huomenna. En kaipaa sitä yhtään, mutta itkettää. Mahakin on taas sekaisin. Mitä mä teen? Mun työtilat ja välineet on tässä talossa, koska olen osa-aikainen yrittäjä. Mutta haluan erota. Mies ei.
Ap
Et ole umpikujassa,pelkkiä tekosyitä. Saat asiat jrjestymän jos vain haluat. Sori kun on tylyä,mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Et ole umpikujassa,pelkkiä tekosyitä. Saat asiat jrjestymän jos vain haluat. Sori kun on tylyä,mutta totta.
En pahastu, sinä välillä tämä valkenee kristallinkirkkaana itsellenikin. Mutta sitten tulee taas ne kauhukuvat ja mustat pilvet.
Ap
aaapeee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pahastu, sinä välillä tämä valkenee kristallinkirkkaana itsellenikin. Mutta sitten tulee taas ne kauhukuvat ja mustat pilvet.
Ap
Sinä=sillä
Vitun vammaluuri korjaa oikeinkirjoitetutkin sanat toisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei toi seukkaaminen mitään, mutta ihmetten vauvan ongelmakäyttöä enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi seukkaaminen mitään, mutta ihmetten vauvan ongelmakäyttöä enemmän
Toisinaan harmittaa, että palstalaisille pitäisi kirjoittaa siten, että nelivuotiaskin ymmärtäisi.
Tekosyyt pois ja lähdet menemään, kun kerrran noin paljon ahdistaa. Aika kauan onnistui kyllä miehesi ottamaan kohtuudella, tiedätkö mitään syytä miksi nyt alkanut maistua enemmän? Voithan sä antaa vielä mahdollisuuden, vaikuttaa siltä että mies pystyy kyllä hallitsemaan juomistaan, mutta jos sitä halua ei mieheltä tarpeeksi löydy niin ulos vaan!