Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää suunnattomasti tällaiset hyönteisansat ulkona. Helvetin luonnosta vieraantuneet ihmisperseet.

Vierailija
29.07.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072921972568_uu.shtml

En välitä jos asunnon sisälle tuleva hyönteinen, kuten amppari tai vastaava, tapetaan vaikka senkin voi aivan hyvin mieluummin siirtää ulos, mutta onko helvetti pakko tehdä ulos tällaisia ansoja, joilla oikein houkutellaan ja tapetaan luonnon kiertokululle tärkeitä hyönteisiä. Hyönteiset _kuuluvat_ ulkoilmaan. Ne yhteyttävät ja ovat elintärkeeä ravintoa esim. monelle lintulajille. Ymmärrän hyttyssavut ja vastaavat, koska ne ei tapa hyönteisiä, vaan ainoastaan karkottaa ne. Sen sijaan tämmöistä täydellistä luonnosta vieraantumista ja luonnon vahingoittamista ei tervejärkinen ihminen voi hyväksyä.

Jos et kestä ampiaisia ulkona niin ratkaisu ei ole tappaa niitä vaan pitää se luonnosta vieraantunut ahterisi 24/7 sisätiloissa koko kesän tai opetella kestämään luontoa.

Pahimpana esimerkkinä olen nähnyt varsinkin Pohjois-Amerikassa oikein tällaisia kuistille asennettavia tappoansoja, jossa valolla houkutellaan hyönteiset tapattamaan itsensä lampun ympärillä olevaan sähköverkkoon. Tekisi mieli itse tuikata tällaisia ansoja käyttävät ihmisperseet sähkötuoliin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinun kaltaisia ihmisiä on olemassa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Vierailija
2/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä 80-luvun biologiantunneilla kerrottu mitään yhteyttävistä hyönteisistä. Onko tämäkin asia edistynyt näin hurjasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tyypit voisi ampua kuuhun, ei häiritse hyönteiset.

Vierailija
4/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen! Miksi niitä pitää "metsästää", kun voisi antaa vaan olla! Kai kaikilla on tarkoituksensa, myös ihmisillä!

Vierailija
5/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiö on kunnostautunut luonnosta vieraantumisessa. Parkkipaikan lähistöltä kaadettiin 8 komeaa koivua, osin siksi, että ne veivät pensasaidalta vettä, mutta kaadon kannattajat saivat kannatusvyöryn vedottuaan siihen, että koivut sotkevat autot. Eikä asuta missään elitistialueel!a, vaan lähiössä metsänreunassa. Luojan kiitos metsä on luonnonsuojelualuetta, muuten sekin lähtisi.

Vierailija
6/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä 80-luvun biologiantunneilla kerrottu mitään yhteyttävistä hyönteisistä. Onko tämäkin asia edistynyt näin hurjasti?

Siis pölyttävistä. En oikein ajatellut kirjoittaessani.

ap

Vierailija
7/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten pisti silmään tuo, että "lapset eivät enää syö eväitä kuistilla" no mihin helevettiin tuota ansaa sitten tarvii..... olen kyllä samaa mieltä kanssasi, ei mulle tulisi mieleenkään pistää parvekkeelle hyönteisansoja ihan vaan jotta saisin tupakoida rauhassa. Pelkään monia ötököitä, joten yksinkertaisesti pysyttelen kaukana niistä. Ei mun elämä siitä niin paljon rajoitu. Niiden ötököiden elämä kyllä rajoittuu ja samalla monien muidenkin eliöiden elämä. 

Vierailija
8/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään oikein ymmärtänyt, että miksi tuo ansa on jätetty, jos kerran lapsetkaan ei enää syö eväitään siinä kuistilla.

Vierailija
9/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Taannoin täällä palstallakin joku halusi välttämättä änkeä elävän särjen pulloon "lasten iloksi". Tulisi joku tulimyrsky ja pyyhkäisi koko ihmiskunnan helvettiin.

Vierailija
10/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. tarkoittanee Elysia Chlorotica-merietanaa (joka ei siis kylläkään ole hyönteinen), joka tosiaankin kykenee yhteyttämään ravinnostaan ruumiiseensa kerääntyvien viherhiukkasten avulla.

http://www.hs.fi/tiede/a1429154590212

Vierailija
11/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole huono omatunto, vaikka terassillamme on ampiaisansa. Makeaa mehua pulloon ja sekaan pari tippaa tiskiainetta. Toimii taatusti. Kuolevat ne ampparit luonnollisestikin, mutta terassilla ei ole mukavaa olla, kun nuo häiriintyneet ötökät tunkevat suuhunkin.

Vierailija
12/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun Hesarissa oli juttua, että poikkeavan kesän vuoksi ampiaisista on tullut ongelmia. Kylmän kesän vuoksi pesän kuningatar häipyi aikaisin, ja työläisten elämän tarkoutus hävisi. Periaatteessa en tykkää hyönteisansoista, mutta kyllä ne tietyissä paikoissa puoltavat paikkaansa, esim. kahvilat tai puistot, joissa on paljon pieniä lapsia.

Vierailija
13/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos niitä tosiaan tulee laumoittain pyörimään ja pistävätkin ilman erillistä provosointia. Kyllä siinä vaiheessa voi jo ihan itsensä suojelemiseksi laittaa ansan, jos niitä ei pysty välttelemään. 

Vierailija
14/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seinänaapuri (hallituksen puh.joht.) on jo kaksi kesää aikonut kaataa rivariyhtiömme takapihalta upean vaahteran, joka on oravien ja linnuston ahkerassa käytössä. Metsän laidalla asutaan. Onneksi on kaupungin nämä viereiset metsät, niin ei niin helposti kaatele. Tämäkin puu on täysin terve, ainoastaan ne syksyn putoavat lehdet heitä ärsyttävät. Tunnissa ne haravoi ja liikuntaa saa samalla.

Harmittaa kyllä nuo kaikki hyönteiset. Jo itikan pistokin saa paikan turpoamaan ja kutiamaan tosi pitkään. Mitenköhän kävisi, jos amppari pistäis...

Olen laittanut siirapista, mehusta ja hedelmistä täkyjä kauemmas patiolta (en siis tappoansoja), mutta ei...

Vierailija
15/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ötököitä ihan hulluna (varsinkin kaikkia pistäviä, poislukien hyttyset) mutta oon silti samaa mieltä.

Vierailija
16/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiö on kunnostautunut luonnosta vieraantumisessa. Parkkipaikan lähistöltä kaadettiin 8 komeaa koivua, osin siksi, että ne veivät pensasaidalta vettä, mutta kaadon kannattajat saivat kannatusvyöryn vedottuaan siihen, että koivut sotkevat autot. Eikä asuta missään elitistialueel!a, vaan lähiössä metsänreunassa. Luojan kiitos metsä on luonnonsuojelualuetta, muuten sekin lähtisi.

Hyvä juttu. Niitä puita voi mun puolesta lätkiä pitkin taloyhtiön maata, mutta miksi ne pitää 90% tapauksissa lätkiä tosiaan siihen parkkipaikan eteen. Nytkin pitäisi käydä putsaamassa lehtiä sieltä auton tuuletusputkista. Perkele. Puut kuuluvat metsiin, eivät parkkipaikoille.

Vierailija
17/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän seinänaapuri (hallituksen puh.joht.) on jo kaksi kesää aikonut kaataa rivariyhtiömme takapihalta upean vaahteran, joka on oravien ja linnuston ahkerassa käytössä. Metsän laidalla asutaan. Onneksi on kaupungin nämä viereiset metsät, niin ei niin helposti kaatele. Tämäkin puu on täysin terve, ainoastaan ne syksyn putoavat lehdet heitä ärsyttävät. Tunnissa ne haravoi ja liikuntaa saa samalla.

Harmittaa kyllä nuo kaikki hyönteiset. Jo itikan pistokin saa paikan turpoamaan ja kutiamaan tosi pitkään. Mitenköhän kävisi, jos amppari pistäis...

Olen laittanut siirapista, mehusta ja hedelmistä täkyjä kauemmas patiolta (en siis tappoansoja), mutta ei...

Huoh. Kuule, ne oravat ja linnut etsivät vain uuden pesäpuun. Luonnossakin kaatuu puita koko ajan, ei yhtä vaahteraa tarvitse jäädä itkemään.

Huomaa, että sinä ja ap olette itse todella luonnosta vieraantuneita city-vihreitä. 

Vierailija
18/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisia ei todellakaan tarvitse alkaa suojella, niitä on Suomessa miljoonia. Jos niitä pörrää tuolla lailla ihmisten äärellä ja ne ovat aggressiivisia, niin totta kai niitä saa ja jopa PITÄÄ hävittää. Huomanet ap, että tuo ansa ei hae niitä amppareita metsästä, vaan tappaa vain ko. terassille tulleet yksilöt.

Ampiaisen pistokset eivät ole samalla lailla evvk-juttu kuin vaikkapa hyttysenpistot. Pienille lapsille ne ovat vaarallisia ja allergikoille jopa hengenvaarallisia. Kaupunkioloissa ei amppareita tarvitse sääliä ja suojella.

Vierailija
19/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta irtautunut ap voisi kerrata minkäasteinen pölyttäjä ampiainen on. Taitaa taas raukka sekoittaa mehiläiseen, joita aikas vähän Suomessa tapaa ellei tarhuria ole naapurissa. Noihin ansoihin ei oikeastaan edes houkuta kimalaisia, noita rauhanomaisia oikeita pölyttäjiä. Ampiaisia kyllä väistäisin, jos ei olisi naamalla pörräämässä joka kerta pihalle mennessä. Pesää ei ole löytynyt, mutta näiden lentoreviiri onkin pitkä. Mutta hyvä muistutus, taidanpa jaksaa taas tälle kesälle ansan virittää. On nämä viime päivät olleet niin ampiaistäyteisiä.

Vierailija
20/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole luonnosta vieraantunut ja tapan kaikki ampiaiset jotka pystyn. Hyvä, että ihmiset tekevät noita ansoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi