Saako teillä lapset/nuoret kesälomalla valvoa miten sattuu?
Kun meillä on tälläinen uusioperhe ja miehen 12v valvoo yöt läpeensä ja sitten makaa päivät sängyssä. Viime yönä valvoin itse,kun heräsin siihen, että kolistelee jotain kynäpurkkeja ja kuulosti siltä kuin kaataisi jostain kupista noppia pöydälle. En tiedä mistä se ääni oikeasti tuli, mutta kuulosti samalta kuin joku kymmenen noppaa tippuisi pöydälle yhtäaikaa. Whatsapin mukaan on ollut vielä ainakin neljältä hereillä.
Enkä tiedä minkä verran voi ja kuuluu puuttua. Eilen illalla yhdeksältä mies hermostui,kun lapsissa oli hänen mukaansa liikaa virtaa ja sanoi, että herättää ne aamulla viideltä niin on väsyneitä illalla ja lisäsi perään, että "kun nyt maataan päivät sängyssä niin yhdeksältä on liikaa energiaa". Sanoin siihen, että ei täällä makaa kuin yksi lapsi sängyssä koko päivän. Eilenkin omani oli olleet pystyssä puoli yhdeksästä asti ja aivan koko päivän olleet ulkona. Ei sanonut siihen mitään sitten enää, mutta tämä miehen 12v saa olla miten vain ja maata kännykällä yöt ja päivät eikä siihen saa puuttua eikä siitä saa oikein edes sanoa. Sen täytyy vain saada olla. Muut menee ja touhuaa eestaas koko ajan jotain eikä siinä ole väliä mielestäni sillä, että välillä pelaa kännykällä tai pelikoneellakin,kun suhteessa siihen pelaamiseen on niin paljon sitä muuta menoa ja ulkona ovat tosi paljon.
Oma vanhin lapseni on samanikäinen ja puuttuisin välittömästi,jos valvoisi öisin noin. Enkä hyväksyisi tuota sängyssä makaamista ja kännykän jatkuvaa tuijottamistakaan. Tälläkin viikolla ollut mahtavat ilmat ja yksi ei ole poistunut juuri sisätiloista.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Surullista jos kesälläkin pitää olla tarkat nukkumaanmenorajat. Itse nautin kun ei ole kiirettä mihinkään, ollaan valvottu 1-2 asti ja herätty kympin maissa. Lapset 8 ja 5. Arkena herätään 6.30 ja nukkumaan sitten hyvissä ajoin. Tämä minun kesäloma (3 viikkoa) ollaan eletty kuin pellossa ja tämä on ollut ihanaa.
Ei ollut kyse mistään tarkoista nukkumaanmenoajoista. Mutta jos valvoo neljään asti yöllä niin se on jotain muuta kuin ihan vaan vähän pidempään valvomista. Lisäksi valvotti siis minua kolinallaan,kun olisin tahtonut nukkua kolmelta yöllä.
Nukkumaan ei ole pakko mennä, mutta me mennään miehen kanssa kymmeneltä (mies nousee viideltä töihin) eli hiljaista täytyy olla.
Surullista jos kesälläkin pitää olla tarkat nukkumaanmenorajat. Itse nautin kun ei ole kiirettä mihinkään, ollaan valvottu 1-2 asti ja herätty kympin maissa. Lapset 8 ja 5. Arkena herätään 6.30 ja nukkumaan sitten hyvissä ajoin. Tämä minun kesäloma (3 viikkoa) ollaan eletty kuin pellossa ja tämä on ollut ihanaa.