Poliisit vielä kehtaa valittaa palkasta
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001229274.html
Potkut vaan tuollaisille valittaville poliiseille. Jos tuollainen palkka ei riitä tuollaisesta perustyöstä niin menkööt sitten vaikka kaupan kassalle.
Kommentit (52)
Ai perustyötä?
Käy ensin korkeakoulun ja sitten teet pitkää fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä.
Korkeakoulun käyneille tuo poliisien palkka lisineen ei ole ihmeellinen
Eipä tuosta vähennysten jälkeen paljoa jää.
Mä en ota noita lukuja tosissaan, koska samanlaisia joskus esitetään sairaanhoitajien tuloista. Olen erikoissairaanhoitaja urani huipulla ja peruspalkkani kaikkineen on about 2600€. Teen siis päivätöitä. Jaksan aina ihmetellä, mistä niitä lukuja nyhdetään.
No on kyllä luokattoman surkea palkka kun ottaa huomioon työnkuvan ja työhön liittyvät vaaratilanteet. Tuosta hinnasta en ikinä lähtisi jahtaamaan mitään asemiehiä tai painimaan narkkareiden kanssa.
No mitäpä tiedätte poliisin työstä oikeasti?
Matala palkka poliiseilla altistaa korruptiolle. Vrt. Venäjän tilanne.
Kelpaisi poliisin työt tuolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ota noita lukuja tosissaan, koska samanlaisia joskus esitetään sairaanhoitajien tuloista. Olen erikoissairaanhoitaja urani huipulla ja peruspalkkani kaikkineen on about 2600€. Teen siis päivätöitä. Jaksan aina ihmetellä, mistä niitä lukuja nyhdetään.
Haloo, sanot itsekin tekeväsi päivätöitä! Vaihdapas kolmeen vuoroon, niin se palkka alkaa sen jälkeen kolmosella. Tiedän tämän varmuudella, koska avovaimoni on vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja.
Sairaanhoitajat ovat mielestäni pahimpia valittajia! Ihan kuin missään ei tehdä rankkaa kolmivuorotyötä ja saa pas*asti palkkaa :D
Tuo on Eurooppalaisittain hyvä palkka. Se ettei palkasta jää mitään käteen on sosialistisuomen ja turvonneen julkisen puolen holtittomien kustannusten ansiota. Hyvinvointi voidaan turvata pienemmilläkin veroilla jos se tehdään tehokkaasti ja taloudellisesti ja yhteiskunnan lisäarvoa tuovat pyörät pidetään pyörimässä. Johtavien poliitikkojen pelkästä habituksesta voi päätellä sen minkälainen on tämän maan asioidenhoitamisen taso.
Ihan sama ajatus mullakin tuli! Kaikki haluaisivat varmasti enemmän palkkaa. Kaikki haluaisivat enemmän sitä kuuluisaa arvostusta työlleen. Loppu viimein suurin asia työtyytyväisyydessä on kuitenkin oma asenne. Eikä sitä arvostustakaan voi ulkoapäin kaataa.
On tuo korkeakoulutetulle ihmiselle liian pieni palkka tuollaisesta työstä, josta saattaa henki mennä.
Itsekin olen AMKin käynyt ja palkka 2600,- mutta mä en edes tee mitään palkkani eteen.
Juu haloo, terveydenhoitajan palkka on tuosta poliisin palkasta vielä tonni pois..! Kehtaavat valittaa, jumalauta...
Vierailija kirjoitti:
On tuo korkeakoulutetulle ihmiselle liian pieni palkka tuollaisesta työstä, josta saattaa henki mennä.
Itsekin olen AMKin käynyt ja palkka 2600,- mutta mä en edes tee mitään palkkani eteen.
Suomessa onkin se ongelma että kaikki ovat 'korkeakoulutettuja" ja siksi odotuksena olisi vähintään nelosella alkava palkka.
Mitenkään väheksymättä poliisin työtä tai mitään muutakaan työtä.
Suurin osa ei saa palkkaa edes tuon vertaa. Ihan ok palkka. Poliisin työ ei nyt kovin raskasta eikä vaikeaa ole. Yksinkertaista perustyötä. Ei missään makseta palkkaa tuon enempää eli turhaa alanvaihto. Alaa vaihtamalla saavat vain pienemmän palkan. Julkisen puolen työt paljon leppoisampaa ja helpompaa kuin yksityisellä.
Eli saavat vain vaikeamman ja raskaamman työn paljon pienemmällä palkalla.
Töitä nyt ei ole missään eli työttömiksi jäävät.
Mielestäni kaikkein pienimpiä palkkoja pitää nostaa ensin.
Minä saan palkkaa 1600 brutto. Nämä palkat ensin kuntoon. Poliisit eivät tarvitse palkankorotusta.
Ymmärtäkää nyt että palkkanne on ihan kohdillaan. Ihan turha perustella palkankorotuksia korkeakoulututkinnolla. Se että on käynyt korkeakoulun ei tarkoita että palkan pitäisi olla iso.
No ei tuolla palkalla perhettä elätetä, tai jos on pakko niin ehkä... Mihinkään ylimääräiseen ei kyllä jää rahaa.
Jos mä saisin päättää niin antaisin kaikille poliiseille sekä vartijoille ja jopa siivoojille ainakin tonnin lisää palkkaa! Mutta poliisien palkka maksetaan veroista niin en usko että palkankorotuksia on tulossa ikinä.. Ammativalitakysymys tuo poliiseilla on, tuskin kukaan hakeutuu sinne palkan takia?
Tulette vielä itkemään poliisien perään, kun käy niin kuin Ruotsissa.
Samaa mieltä !!