Koska tytöille tulee ns. prinsessavaihe?
Omani on 3,5-vuotias ja päiväkotiryhmän ainoa tyttö, jota ei kiinnosta prinsessat tms.
Ei välitä muutenkaan ns. tyttöjen jutuista, jossei lasketa kotileikkiä, viihtyy paremmin ulkona puuhatessa ja autoilla leikkiessä. Lempivärit musta ja vihreä.
Kommentit (18)
Ihan riippuu ihmisestä,joillekkin ultrafeminiininen vaihe voi alkaa jopa vasta teininä.
Se on vähän sama kuin vesirokko. Jos ei se tule lapsena niin tulee sitten aikuisena ja voi aiheuttaa miehillä jopa hedelmättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan riippuu ihmisestä,joillekkin ultrafeminiininen vaihe voi alkaa jopa vasta teininä.
Niin, milloinkahan minulla alkaa...
t. 46v
Eipä se kai pakosta tule koskaan jos ei ole tullakseen.
Ei kaikille tule prinsessavaihetta. Tyttärentytär haluaa aina olla hokkareilla luisteleva maalivahti. Kampaukset ja mekot on kauhistus:)
"Inhotti" katsoa 4v tytön synttäreillä kun sai lahjaksi pelkkiä prinsessamekkoja ja tiara/koru paketteja.
Ei välttämättä koskaan. Tosin jos on päiväkodissa niin ryhmäpaine voi saada muuttumaan.
Minulla ei tullut koskaan. En suostunut mekkoihin, pinkkiin tai prinsessoihin, leikeissä olin usein miespuolinen hahmo ja monet "poikien jutut" kiinnostivat.
Yläasteelle siirtyessä alkoivat meikit yms kiinnostaa, mutta pysyin kohtuudessa. Nykyään olen ihan tavallinen nainen, pidän pukeutumisesta ja sellaisesta hyvinkin paljon, mutten ole mikään tälläytyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytöllä se alkoi n 3-vuotiaana ja jatkuu edelleen nyt 5-vuotiaana. Muista tytöistä ei ole kokemusta, omaa mahdollista prinsessavaihettani en muista. Eihän sitä kaikille tule, eikä se välttis vielä 3-vuotiaalla ole alkanut vaikka olisi myöhemmin tullakseen.
Meillä ei alkanut ollenkaan.
Tytöt 10v ja 11v
Joskus kolmikymppisenä. Tapasin baarissa naisen ja juttelimme muutaman minuutin kun nainen sanoi "koska sä tarjoot mulle juotavaa".
Eniten se riippuu tytön äidin prinsessa-asteesta.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän sama kuin vesirokko. Jos ei se tule lapsena niin tulee sitten aikuisena ja voi aiheuttaa miehillä jopa hedelmättömyyttä.
Joo. Olen 45-vuotias mies ja prinsessavaihe alkoi noin 25-vuotiaana. Eikä ole lapsia, ei....
Minulla ei koskaan. Toinen tyttäreni on nyt 10v ja hänelläkään ei ollut prinsessavaihetta. Nuoremmalla oli hetken joku prinsessavaihe pienenä mutta se näkyi lähinnä siten että halusi käyttää mekkoja,sekin meni ohi hetkessä.
Meidän tytöllä ei myöskään koskaan alkanut, nyt on kohta 30-vuotias. Oli pienenä (ja on edelleen) eläin- ja luontohullu ja se oli (on) se hänen "juttunsa".
Aina rämpi pitkin ojia ja kivikoita ties minkä elukoiden perässä, kalasti, retkeili, suunnisti... Mekot ja hörhelöt oli tiellä niissä hommissa eikä ne olisi nätteinä pysyneetkään.
Kaikki me ollaan omanlaisia. Jotkut on prinsessoja ja prinssejä, toiset urheiluhulluja ja kolmannet tollasia ihmeen sammakonpussaajia :D
Esikoisella oli hetken 3-vuotiaana, nuoremmalla ei koskaan. Ovat tykänneet enemmän eläimistä.
Mun tytöllä se alkoi n 3-vuotiaana ja jatkuu edelleen nyt 5-vuotiaana. Muista tytöistä ei ole kokemusta, omaa mahdollista prinsessavaihettani en muista. Eihän sitä kaikille tule, eikä se välttis vielä 3-vuotiaalla ole alkanut vaikka olisi myöhemmin tullakseen.