Kuinka monta viestiä on liikaa, kun sovitaan lapsen hakemisista?
Nyt oli erikoisvkl, normaalisti vaihdamme noin kaksi viestiä sekä pe että su. Nyt oli menoja molemmilla sunnuntaina ja lapsikin lähti isälleen jo tänään. Yritimme sopia hakukuvioita, koska lapsen isä ehdotti yllättäen, että minä olisin vienyt lapsen tänään (rutiini on se, että isä hakee pe ja minä su). Siitä johtuen piti sitten sunnuntaita vatuloida, varsinkin kun lapsen isällä on menoa su-iltana ja hän lähtee menoonsa ennenkuin minä ehdin hakemaan.
Kolmannen viestin jälkeen alkoi viesteissä tulemaan, että "lopeta nyt toi hölmöily", "yritäppäs nyt päättää mitä tehään ja kerro sit mulle", "en halua koko päivää viestitellä sun kanssa", "entäs jos en tuokaan sunnuntaina", "teeppä niinku tykkäät" jne.
Lopulta mä laitoin, että jos asia on näin hankala eikä neutraaleihin viesteihin pysty eikä neuvotteluun, niin voi ruveta hoitamaan lapsen kuskaamisen kokonaan itse juuri hänelle sopiviin aikoihin. Voi jumalauta että kihisin kiukusta. Lapsi on kuitenkin sen verran pieni, että yksin ei voi jättää ja hakemiset on pakko suunnitella ja sopia! Ja ainiin, viestejä vaihdettiin noin neljä per nenä.
PS. Aiemmin viikolla mies nauroi mulle, että "ei hänen kuule tarvii kalenteriin merkitä mitään" kun hän ei muistanut, että pitikö lapsen mennä tulevalla viikolla hänen luokseen viikoksi. Minun tehtävä kuulemma muistutella, kun minähän sitä hoitajaa lapselle kaipaan. HOITAJAA!! Olisi pitänyt kysyä, että onko hän ikinä ajatellut, että se on lapsi joka tarvitsisi isäänsä!
PPS. Kaikki, jotka tulevat sanomaan, että mitäs levitit jalkasi: Otan henkilöllisyytenne selville ja annan teidän puhelinnumeron eksälleni.
Mikä siinä on niin vaikeaa soittaa eksälle ja sopia puhelimessa? Vai kiusaatteko niitä eksiänne niin paljon, että ovat aivan vi**uuntuneita teihin ja haukkuisivat puhelin aikana teidät pystyyn?