Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihoallegriatesti ja maitoaltistus reilu 1-vuotiaalle. Kokemuksia??

01.03.2006 |

Eli meillä siis tyttö 1v 3kk menossa parin viikon päästä (silloin ikää 1v 4kk) noihin testeihin. Niistä olisin tietoa ja kokemuksia vailla. Miten nuo sujuvat noin pienen lapsen kanssa? Voiko lasta jotenkin valmistella kokeisiin? Miten nuo kokeet suoritetaan ja kauankohan kestää? Kaikki tieto tervetullutta =)

Itse olen sairaala ja piikkikammoinen ja pelkään omalla pahalla olollani aiheuttavan lapselle vieläkin pahemman olon. Miehen jo vaadin mukaan, koska luulen etten pysty pitämään lasta väkisin kiinni kokeiden ajan. Ainakaan itse pyörtymättä... =/

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa poikaani (1v ja vajaa5kk) allergiatestissä ja maitoaltistuksessa ja ainakin minulla jäi varsin hyvä kuva ko. tutkimuksesta. eli otin oman nokkamukin mukaan koska poika ei enää juo tuttipullosta, maitoaltistus aloitettiin sillä että pieniä annoksia, (tyyliin 1ml, seuraavaksi 2ml,5ml jne) tavallista kevytmaitoa ensin ruiskulla suuhun (koska nokkamukista tuommoinen määrä ei tule)ja pienet tauot välissä..altistusta jatketaan yl.kotona koska esim.meidän pojalla ei välitöntä rektiota maidosta..

ihokoe tehtiin kuten normaali allergia prick-testi eli teippi käsivarteen ja iholle tipat testattavia aineita ja hyvin pieni reikä tipan keskelle ihoon ja odotellaan josko joku reagoi. eniten poikaa ärsytti se teippi siinä kädessä mutta kun siitä pääsi eroon niin taas elämä hymyili ja loppuaika juostiin pitkin lastenpolin pitkää käytävää kun odoteltiin lastenlääkärille pääsyä ;) kaikkiaan aikaa meni reilu pari tuntia ja hyvin jaksoi lapsi touhuta sen ajan!

pojalta ei löytynyt maitoallergiaa vaan ihokokeessa ilmeni allergia maidon alkuperälle eli lehmälle, sinänsä hankala kun tuossa pihassa sattuu oma lypsykarja asustamaan ja siinä on vanhemmilla se työpaikka..

Vierailija
2/2 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan kokeita =/ Onko muilla kokemuksia??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla