Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä olettaa että kyllä aina elätän

Vierailija
28.07.2016 |

Tekisi mieli välillä erota. Avopuoliso sössii raha-asioitaan koko ajan. Ollut työttömänä kauan, töitä ei oikeastaan ole hakenut, puhuu kyllä että voisi tuonne ja tuonne soittaa mutta puheiksi jää. Kun puhun, että töitä pitäisi hakea, selittää että kyllä hänellä on työkkärissä työnhaku päällä. Eli suomeksi vain olettaa, että hänet tullaan joskus kotoa töihin hakemaan. Nyt häneltä sitten jäi työttömyyskorvauksetkin saamatta, kuulemma joku väärinkäsitys Kelassa, mutta ei ole saanut aikaiseksi selvitellä asiaa. Minulla pienipalkkainen työ joka sekin loppuu pian, käy sitten jatkuvasti minun lompakollani. Ei tästä edes ilmoita ja onpa minun sitten kiva kaupan kassalla huomata, että rahat eivät riittäneetkään ostoksiin, kun poikaystävä onkin käynyt lompakkoni kanssa tankilla ja ostamassa tupakkaa. Kun sanon tästä tuohtuneena, hän suuttuu että kun ei itselläänkään ollut rahaa. Tänään meni lopullisesti hermo, kun olin käskenyt poikaystävää, että käy sossussa sinä aikana, kun olen töissä, että saisi omaa rahaa kun minullakin alkaa olla loppu. Tulin kotiin ja siellä se poikaystävä vaan loikoili sohvalla, kysyin niin oli unohtanut käydä sossussa, "voidaan ME käydä joku muukin päivä". Mua niin raivostuttaa tämä, että aikuinen mies vaan istuu päivät pitkät telkkarin edessä ja odottaa, että minä tuon hänelle vähän rahaa. Se on loppu nyt! Minä en aio enää elää kituuttaen, jotta tuolla on rahaa käydä kaljalla tai aterioida Mäkkärissä aina kun huvittaa. Käyn vaikka itse siellä Mäkkärissä syömässä töiden jälkeen ja kun tulen kotiin ja poikaystävä kärkkyy, tokaisen että sori, rahaa ei ole tänään syödä mitään kun vikat rahat meni sun auton hienosäätöön, keitä kaurahiutaleita. Onko liian ilkeää?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jätä jätä. Kuka helvetti tuollaista luuseri"miestä" kaipaa?

Vierailija
2/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole velvollisuutta elättää aikuista miestä. Mä olisin heittänyt tuollaisen velton luuserin pellolle jo ajat sitten. Varmaan se on jotenkin muuten tosi ihana, kun tuosta kuvauksesta päätellen en tajua mitä sä siinä rakastat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei sinulla ole mitään velvoitetta elättää aikuista ihmistä. Sinuna sanoisin, että ostaa omat ruokansa/bensa tms. koska tienaat työllä rahasi ja ne ovat SINUN!

Vierailija
4/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Miten olet voinut antaa toisen aikuisen ihmisen käyttää rahojasi ilman mitään rajoja?

Vierailija
5/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sua tuossa suhteessa nyt oikeasti nyppii.

Tekeekö tyyppelöinen edes kotitöitä, vai kannattaisko harkita että sinkkuna saisit pitää omat rahasi etkä joutuisi sietämään toista ihmistä kämpässäsi - ja saisit siivota ihan vaan omat sotkusi. Ja syödä kaurapuuroa sen takia, että olet itse mennyt hankkimaan vähän turhan kalliit uudet farkut...

Elämässä saa tehdä valintoja. Tietty voi tehdä huonoja valintoja ja valittaa niistä, mutta tehokkaampaa on olla valittamatta ja tehdä uusia valintoja.

Vierailija
6/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en katselisi tuollaista, vaikka kyseessä olisi oma lapsi.

Sukupuolesta viis.

Vierailija
7/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se että vie toisen lompakosta rahaa kysymättä on VARKAUS

Vierailija
8/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sulla on päätös edessä. Oletko tavallinen maksullinen akka, joka laskee miehen arvon rahassa ja materiaalissa. Näitähän on maailma täynnä. Vai oletko poikkeus, suorastaan harvinaisuus, eli nainen jolle on miehessä muut asiaa rahaa tärkeämpää.

Vierailija
9/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa pahimmanlaatuiselta siipeilijältä, mutta eiköhän tähänkin ketjuun kohta eksy joku mgtow-mies ulisemaan, että olet itse ahne lompakkoloinen, kun kehtaat odottaa, että mies ryhdistäytyisi ja tekisi elämällään jotain järkevää...

Vierailija
10/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ollut tuollainen koko suhteen ajan etkä ole asiasta koskaan aiemmin maininnut, niin mies voi (typerys kun on) olettaa, että asia on sinulle ok. Nyt teet selväksi (mikäli siis suhdetta edes haluat tuollaisen urpon kanssa jatkaa), että sinun rahat on sinun rahoja ja vain sinä käytät niitä, mies hankkikoon omansa. Oma mieheni osaa käyttää rahaa vaikka tulot ei päätä huimaa, ja jos joskus ei johonkin varaa ole niin asiasta neuvotellaan minun kanssa, eikä käydä vaan lomapkolla (joka on varkaus!). Voit myös tehdä selväksi että seuraavan kerran kun lompakostasi on kadonnut rahaa, teet poliisille rikosilmoituksen. Luulisi tahvommankin tajuavan että olet tosissasi. Ja jos ei tilanne näillä muutoksilla parane, mies vaan vaihtoon.

Minimiäitiystuella ja opiskelijamiehen kanssa elävä.

Vierailija
11/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Miten olet voinut antaa toisen aikuisen ihmisen käyttää rahojasi ilman mitään rajoja?

Tuossa on hyvä pointti. Tietysti yhdessä olessa rahatkin on tiettyyn rajaan asti yhteisiä. Jutun juoni on just siinä, että missä se raja menee.

Mun mielestä toisen lompakolla käyminen on erittäin paljon varastamista. Sinne ei mennä, vaikka luvan saisi! Meillä lapsetkin (teinejä) osaa pyytää ensin ja sen jälkeen osaavat hakea koko käsilaukun, josta sitten otan lompakon ja annan rahaa.

Yleensä kyllä menee niin, että siirrän rahaa suoraan tilille, on helpompaa... Mutta nyt karkasi alkuperäisestä aiheesta.

Olette ilmeisesti yrittäneet keskutella, tai sinä olet yrittänyt esittää miten asiat pitäisi tehdä: etsiä töitä, hakea töitä, aktivoitua. Ja sinne lompakolle ei omin lupineen mennä. Jos keskustelua ei synny, niin sitten pitää ottaa kovemmat keinot käyttöön.

Vierailija
12/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kappas, sehän ehti samalla kun kirjoitin edellistä viestiäni :D

T: 9

Vierailija
13/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en katselisi tuollaista, vaikka kyseessä olisi oma lapsi.

Sukupuolesta viis.

Kerrankin nainen, joka kehtaa paljastaaa todellaisen luonteensa ahneena ja miestä esineellistävä horona. On tämäkin parempi vaihtoehto kuin se kollektiivinen denial, johon osallistuu 99% naisista.

Vierailija
14/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sulla on päätös edessä. Oletko tavallinen maksullinen akka, joka laskee miehen arvon rahassa ja materiaalissa. Näitähän on maailma täynnä. Vai oletko poikkeus, suorastaan harvinaisuus, eli nainen jolle on miehessä muut asiaa rahaa tärkeämpää.

Ai se että mies varastaa, pettää lupauksensa, olettaa tyttöystävän hoitavan kaikki asiat hänen puolestaan, pitää kyseistä tyttöystävää suurin piirtein elatusvelvollisena holhoojana jne.?

Tiedän kyllä, mikä oli se ratkiriemukas pikku vitsi viestisi taustalla, mutta ei nyt oikein onnistunut huvittamaan, sori siitä.

Vierailija
15/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle vaan. Ottaisin eron välittömästi, et ole elatusvelvollinen ja jos "mies" ei tuon vertaa saa aikaiseksi, kiertoon vaan. Mitään lupauksia ei kannata enää kuunnella, tuollainen lorvija ei tule mitään työtä saamaankaan, asenne paistaa kauas. Et koskaan pääse elämässäsi eteenpäin tuollaisen ihmisen kanssa ja jos rahaa joskus on enempikin, miehesi käyttää nekin. Nuokin mieheen menneet rahat olisit voinut säästää pahan päivän varalle. Asutteko vuokralla ja onko asunto sinun nimissäsi?

Vierailija
16/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan rutiköyhä ja mies täyspäiväisesti töissä. Mulla yleensä loppuu ruokarahat puolessa välissä kuuta, muttei tulisi MIELEENKÄÄN mennä ilman lupaa ottamaan puolisolta hänen rahojaan! Todella törkeää! Sen sijaan käymme yhdessä kaupassa ja kysyn häneltä, voidaanko ostaa sitä, tätä tuota (vihanneksia, maitoa, jne.) ja valkkailen aina halvinta mahdollista, kun kyse ei ole minun rahoistani. Silloin, kun on omaa rahaa, panostan myös tuotteiden laatuun ja eettisyyteen, mutta osa-aikaduunillani ei kummoisia summia saada ja sossusta/kelasta en puolison tulojen vuoksi saa mitään. Kokoaikatyötä haen aktiivisesti, mutta toistaiseksi tuloksetta. Ja yritän kotona ollessani tehdä niitä kotitöitä vähän enemmän.

Tältä pohjalta sanoisin, että ap:n miehen käytös tosi tympeää ja epäkunnioittavaa. Asuminen eri osoitteissa voisi helpottaa tilannetta, seurustelua ei ole pakko lopettaa, jos ette halua, mutta omassa asunnossa mies JOUTUISI raahaamaan persuksensa sinne sossuun tai olisi muuten pian taivasalla.

Vierailija
17/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Suhteemme alussa poikaystävällä oli työpaikka, eikä tilanne ollut tällainen.

Rahan ottamisesta lompakosta en ole pitänyt niin suurta haloota, koska koen että yhdessä asuvana aikalailla kaikki on yhteistä. Kunhan hän minulle aina ilmottaisi kun tarvitsisi rahaa. Silloin harvoin, kun poikaystävällä on ollut rahaa ja minulla ei, on hänkin ostanut minulle ruokaa ja jopa vaatettakin jne kun olen tarvinnut. Tässä rahan ottamisessa nyt vain kyrsii se, että koko ajan pitäisi kytätä tiliä onko siellä paljonko rahaa enää jäljellä, kun poikaystävä kysymättä käyttää korttiani. On oikeasti vähän noloa kassalla huomata, että rahat eivät riittäneetkään ostoksiin, siinä sitten yrittää miettiä paljonkohan tilillä on enää rahaa ja arpoa, mitä jättää pois ja mitä uskaltaa ottaa. Olen sanonut poikaystävälle että muistaisi aina sanoa jos on ollut pakko käyttää korttiani, vaan eihän se muista. Se minua risoo, ettei edes sen vertaa muista "olla kiitollinen".

Mies on muuten todella ihana, kehuu minua, osoittaa hellyyttä jne. Silloin harvoin kun omaa rahaa hänellä on, saattaa ostaa yllätyksiä jne. On siis todella huomaavainen enkä haluaisi antaa suhteen kaatua tällaiseen vaiheeseen. Toivon, että poikaystävä vaan äkkiä löytäisi töitä, jotta suhde jatkuisi stressittömästi. Tai edes opettelisi elämään pienemmällä rahalla, hän kun ei tosiaan oikein osaa katsoa että mihin on varaa ja mihin ei, vaan hyvin voi tosiaan muutaman päivän ruokarahat kuluttaa pizzeriassa tms ja sitten ihmetellä, mitä syödään seuraavina päivinä.

Vierailija
18/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahahahaha kuka helvetti kattelee tollasta pentua. Miksi edes miettiä jatkaako tuollaisen "miehen" kanssa. Mulle riittäisi n. 1 viikko tuollaista meininkiä kunnes tekisin selväksi että tyyli muuttuu tai kaikki on ohi.

Vierailija
19/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli tuollainen avomies joskus. Itsekin myöntää, että sitä tyyppiä tuli katseltua ihan liian pitkään ja katuu, että koskaan elätti sellaista vähäisillä rahoillaan. Jätä se heti, ei tilanne parane kuitenkaan. Siskonikin on nykyään onnellisesti naimisissa "normaalin" miehen kanssa. Tämä ex-mies elää edelleen sossutuilla kämäisessä vuokrayksiössä, juo kaljaa eikä harkitsekaan töihin menemistä.

Vierailija
20/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Mies on muuten todella ihana, kehuu minua, osoittaa hellyyttä jne. Silloin harvoin kun omaa rahaa hänellä on, saattaa ostaa yllätyksiä jne. On siis todella huomaavainen enkä haluaisi antaa suhteen kaatua tällaiseen vaiheeseen.[/quote kirjoitti:

Voin näin miehenä sanoa, että moni mies ei ole ihan yhtä tunteellinen kuin moni nainen. Mies saattaa hyvinkin kehua, olla ihana jne vain sen takia, että voi edelleen elää sinun loisena. Laskelmoitua touhua. Toki voi olla pieni mahdollisuus, että on vain niin poikanen vielä ettei kykene ottamaan edes noin pientä vastuuta.

Itselle kyllä haiskahtaa korvaan, että äijäs käyttää vaan tilannetta hyväksi kun passaat häntä. Tottakai on mielinkielin muuten, ettet jättäis häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme