Ystävä ei kutsu minua juhliin
Ollaan oltu ystäviä ja työkavereita jo useamman vuoden ajan, mutta ystävä ei koskaan kutsu mua järjestämiinsä juhliin. Olen aina itse kutsunut hänet ja mielestäni ollaan oltu hyviä ystäviä. Nyt olen lisännyt vähän välimatkaa, koska mua ei koskaan kutsuta mihinkään kivaan mukaan. Vähän epäilen, että syynä voisi olla se, että olen sinkku ja muut juhlissa olisivat pariskuntia. Ystäväni on joskus vähän liian huomaavainen ja saattaa ajatella, että tuntisin oloni oudoksi juhlissa ainoana sinkkuna. Kuulin lisäksi töissä, kun ystäväni kutsui juhliinsa yhden toisen työkaverini, jonka kanssa hän ei ole vapaa-aikana niin paljon tekemisissä ja varmisti vielä, että tuleehan hänen uusi poikaystävänsäkin mukaan. Tää asia surettaa mua aika paljon, ja tuntuu siltä, etten voi olla yhteyksissä normaalisti, kun asia mua vaivaa.
Kommentit (10)
On se varmaan siitä johtuvaa, en mäkään koskaan saa pariskuntien juhliin kutsuja.
Mä olen kyllä yrittänyt etsiä sinkkukavereita, mutta tuntuu siltä, että tapaan aina vain parisuhteessa olevia ihmisiä. Sosiaalialalla työskentelykin tietysti vaikuttaa, sinne ehkä hakeutuu enemmän perhekeskeisiä ihmisiä. Toivoisin kyllä, että niitä sinkkukavereitakin löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
On se varmaan siitä johtuvaa, en mäkään koskaan saa pariskuntien juhliin kutsuja.
En minäkään. Enkä mihinkään lastenvaatekekkereihinkään. Varmaan siksi, ettei mulla ole lapsiakaan.
Mulla on kokemus, että sinkut tulee mun juhliin kerran, mutta ei toista kertaa. Pariskunnat tulee suunnilleen aina, kun kutsutaan. Tämä ei tietysti kerro juuri teistä mitään. Ehkä me puhutaan kuitenkin enimmäkseen juhlissakin meitä juuri nyt kiinnostavista asioista, kuten lapsista, lomista ja ehkä jotain asumisasioita. Ehkä tilanne olisi eri, jos juhlat olisi jossakin muualla kuin meillä kotona.
Mutta huvittavaa tässä tilanteessa on juuri se, että tuo toinen työkaveri, joka alkoi juuri vähän aikaa sitten seurustella, kutsuttiin heti mukaan ja vielä oikein varmistettiin, että tuleehan miesystäväkin mukaan. Ap
Mä en itse ole niin rajoittunut, että ajattelisin juhlia joko sinkku- tai pariskuntajuhlina, mutta ikävä kyllä elämä on opettanut, että sinkkuna saat kutsuja vain sinkkujen juhliin. Itse olen aina kutsunut kaikki lähimmät ihmiset enkä miettinyt sen tarkemmin, mikä kenenkin parisuhdestatus tällä hetkellä on, nekin kun ovat muuttuvaisia.
Ehkä sun ei enää kannata kutsua sitä ystävää minnekään ja ottaa muutenkin vähän hajurakoa.
Mulla on vähän samankaltainen kokemus ja tiedän hyvin, miten ulkopuolinen tunne tulee, kun hyvä ystävä ei kutsu sua minnekään ja tapaamisia järjestetään ainoastaan silloin, kun halutaan henkireikää lapsesta ja perhe-elämästä ja puhua jostain muusta kuin lapsista. Vähän hyväksikäytetty olohan siitä tulee. Tämä ystävyys hiipui ihan siihen, että lakkasin yhteydenpidon ja keskityin muihin ystäviin.
Elä kuttu sitä enää mihinkään ja kato miten se reagopi vai huomaako ollenkaan?
Sinkkuus hyvin todennäköisesti vaikuttaa.
Sinähän olisit juhlissa tietenkin iskemässä muiden miehiä...
Suosittelen, että tutustut muihin sinkkuihin, niin yhteistä tekemistä on helpompi löytää.
t. Saman kokenut