Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetykseen liittyvää

Vierailija
27.07.2016 |

. Vauva on 3,5kk ja on täysimetyksellä. Hirveä makean hino joka päivä joten sirtä tulee syötyä paljon. Mä vihaan mun läskejä ja haluan pikku hiljaa alkaa tekemään asialle jotain. Jos lopetan herkkujen syönin nii vaikuttaako se maidon tuotantoon tai herumisee ? Vauvan painokäyrä on muutenki vähän laskussa nyt ollut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä terveellisesti ja juoda riittävästi. Jos pelkää herumisen vähenevän voi syödä lestiiniä sisältäviä ruokia ennen imetysyä.

Vierailija
2/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että painonnotkahdus on tossa iässä normaalia. Yleensä tossa iässä vauva alkaa liikkua enemmän, joten kulutus kasvaa. Neuvolan tätit on monesti turhaan painosta huolissaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi siitä että saat tarpeeksi D-vitamiinia. D-vitamiinin puutos väsyttää ja väsyneenä syö pelkkää roskaruokaa.

Vierailija
4/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos alan laihuttamaan pikkuhiljaa niin se ei vaikuta maidontuontantoo välttämättä? :)

Vierailija
5/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma rasvoihin sitoutuneita ympäristömyrkkyjä menee vauvan maitoon jos laihdutat imetysaikana.

Muuten kin muiatelisin että paino alkoi pudota kunnolla kun vauva oli isompi. Nyt kun pihtailet niin sulla on vähäruokanen pikkunappula kohta käsissäs...

Kromi auttaa makeannälkään, kannattaa syödä lisävitamiineja ja ravinteita muutenkin, ja tietty sitä monipuolista ruokaa. Ja juoda kunnolla: mä ainakin väsähdän jos on nestehukkaa ja väsyneenä tulee myös herkuteltua.

Vierailija
6/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvasta ja onnistuneesta imetyksestä :)

Jätä vaikka herkut ensin, ja ala sitten enemmän laihduttaa. Ja muista juoda paljon. Maidon määrä ei helposti lähde laskuun, jos vain vauva pääsee rinnalle lapsentahtisesti. Eli ei huolta, kunhan et nyt ihan liian pieneksi vedä ruokavaliota tai aloita hirveitä hikirääkkejä. Mutta ne ei varmaan juuri synnyttäneelle ole muutenkaan heti hyväksi!

Laihduttaminen on ihan ok, järkevä sellainen.

Vierailija
7/7 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma rasvoihin sitoutuneita ympäristömyrkkyjä menee vauvan maitoon jos laihdutat imetysaikana.

Samaahan sanotaan raskauden aikana laihduttamisesta. Mun mielestä typerää ajatella noin, itse ainakin laihduin "vahingossa" alkuraskaudesta 2kg ihan vain siitä syystä, että sisälläni kasvaa pieni motivaattori terveellisempiin elämäntapoihin. Tiestysti ihannemaailmassa kaikki äidit olisivat jo hyväkuntoisia sekä normaalipainoisia raskautuessaan, mutta näin nyt ei valitettavasti ole. Myöskin imetys lisää naisen energiantarvetta huomattavasti, joten on ihan normaalia, että terveellisesti syövä äiti laihtuu.

Yhtä lailla niitä ympäristömyrkkyjä silloin pois sulavasta läskistä irtoaa, kuin tarkoituksellakin laihduttaessa. Pitäisikö siis väen vängällä ylläpitää ylimääräisiä lihojaan syömällä hirveitä määriä, ettei vahingossakaan laihdu?