Miksi tupakoit vaikka se tappaa ?
Miksi tupakoit ?
Vaikka tiedät kuolevasi liian nuorena kammottavimmalla mahdollisella tavalla jitaasti syöpään ?
Vaikka tiedät näyttäväsi jo 35 vuotiaana 50- vuotiaalta ?
Vaikka tiedät että herätät enemmistössä ihmisiä syvää inhoa ?
Vaikka haiset kamalalle ?
Vaikka aiheutat naapureissa raivoa tupakansavuillasi ?
Vaikka tupakointi tekee sinusta Alaluokkaisenja saa sinut näyttämään tyhmältä.
Vaikka tiedät aiheuttavasi lapsellesi kehityshäiriöitä ?
Vaikka kaikki rahasi menevät tupakkaan ja elämäsi lopussa sen aiheuttamaan sairasteluun ?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka tiedät aiheuttavasi lapsellesi kehityshäiriöitä ?"
Täh mitä ihmeen kehityshäiriöitä? Suurin osa tupakoitsijoista on idiootteja, mutta ei sentään niin idiootteja että tupakoisi raskausaikana.
terv. entinen tupakoitsija joka ei polttanut henkäystäkään raskausaikana
Olen nähnyt näitä raskaanakin tupakoivia.
Jos pystyy olemaan raskausajan ilman tupakkaa, miksi ihmeessä sitten aloittaa sen taas ?
Anteeksi, se kullostaa vaan niin tyhmältä että en ymmärrä.
Jotenkin tajuan että tupakasta voi tulla riippuvaiseksi, mutta se että sen aloittaa n. 9kk tauon jälkeen uudelleen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh mitä ihmeen kehityshäiriöitä? Suurin osa tupakoitsijoista on idiootteja, mutta ei sentään niin idiootteja että tupakoisi raskausaikana.
Jos pystyy olemaan raskausajan ilman tupakkaa, miksi ihmeessä sitten aloittaa sen taas ?
Anteeksi, se kullostaa vaan niin tyhmältä että en ymmärrä.Jotenkin tajuan että tupakasta voi tulla riippuvaiseksi, mutta se että sen aloittaa n. 9kk tauon jälkeen uudelleen ?
Ei vain 9kk, imetys vielä päälle.
Ilman pysyy hyvin kun tietää että joskus sitä saa taas, ei oo pakko luopua kokonaan, on vain tauolla.
Henkinen riippuvuus on melkein pahempi kuin fyysinen.
Naapurissani asuu mummo, jonka elämä on pelkkää tupakalla ramppaamista ja hengen haukkomista. Edes koiraansa ei pysty enää ulkoiluttamaan kun henki ei kulje sen vertaa että voisi kotoaan poistua. Koira tekee tarpeensa rivarin pihalle ja mummon poika käy päivittäin ulkoiluttamassa sen yhden kerran. Mummelin poika tupakoi myös. Ei ole äidistään oppinut mitään. Toinen naapurin muija tulee kovaa vauhtia perässä ketjupolttamisellaan.
Ei mitään kevyttä puuhaa tuo addiktio.
Hyi saatana, alaluokka on vielä nokkaavaakin. Onneksi järki voittaa ja tämä roskasakki ajetaan mahdollisimman ahtaalle vielä.
Miksi ap käytät aikaasi ja energiaasi toisten valintojen pohtimiseen? Yhtä hyödytöntä kuin palstalla säännöllisesti esiintyvät: "Miksi asut vuokralla, vaikka voisit maksaa omaa asuntoa" -aloitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, se kullostaa vaan niin tyhmältä että en ymmärrä.Jotenkin tajuan että tupakasta voi tulla riippuvaiseksi, mutta se että sen aloittaa n. 9kk tauon jälkeen uudelleen ?
Minä näen jatkuvasti kaupungilla juoppoja ja alkkiksia mutta en väitä että kaikki alkoholia juovat alkoholisteja. Raskaana tupakointi on, muiden raskausaikana päihteiden käytön ohella, typerintä mitä ikinä tiedän. Aikuiset ihmiset saavat tupakoida niin paljon kuin mieli tekee kunhan ei vahingoita muita eli ei polta raskaana ja aiheuta haittaa syntymättömälle lapselle.
Riippuvuudet ovat vaikeita ja tupakkariippuvuus yksi vaikeimmista, kaikista riippuvuuksista ei pääse lopullisesti eroon vaikka pystyisi väliaikaisesti siitä irtautumaan (kuten raskausaikana). Typeräähän se on aloittaa uudestaan jos kykenee vaikka olemaan vuoden polttamatta mutta ei mitenkään ennenkuulumatonta.
Poltin koska olin nuori ja tyhmä. Nyt olen kuitekin ollut vuoden polttamatta, mutta vieläkin välillä tekee mieli tupakkaa. Kertaakaan en ole retkahtanut lopetuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap käytät aikaasi ja energiaasi toisten valintojen pohtimiseen? Yhtä hyödytöntä kuin palstalla säännöllisesti esiintyvät: "Miksi asut vuokralla, vaikka voisit maksaa omaa asuntoa" -aloitukset.
Koska siitä sun vitun tupakasta on haittaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aikaani tähän koska kyse ei ole vain " toisten valinnoista" vaan siitä, että naapurini yrittää kaasuttaa tupakansavullaan meidätkin sairaaksi ja levittää kuvottavaa hajua taloon.
Lisäksi raivostuttaa tieto siitä että joudun verovaroillani maksamaan hänen keuhkoahtauma- ja syöpähoitonsa.
Mahtavatko valtion rahat enää tuolloin riittää lapseni koulutukseen.
Kyse on siis myös siitä miten yhteiskunnan varoja käytetään.
Laki tupakoinnin kieltämiseksi asuintaloissa tai vähintäänkin parvekkeilla on vaan saatava aikaiseksi.
Niin, ja parveketupakoitsija naapurina on kamalaa! Mun viereen muutti vieläpä ketjupolttaja. Tuolla se nytkin istuu parvekkeella jo toista tuntia ja savut tietty mun kotiin.
Miten voi oikeesti olla vielä ihmisiä jotka eivät olisi löytäneet sähkötupakkaa? En tajua.