Jos haluaa esim kauppaan töihin, niin
Tarvitseeko olla jokin kauppakoulu/merkonomi tutkinto käytynä? Tahdon etsiä osa-aikatöitä nyt kaupoista, mutta pelkään kokemattomuuden estävän työnsaantia
Kommentit (13)
Millä perusteilla kauppoihin sitten valitaan työntekijät? Mitä kannattaa haastattelussa mainita, jos ei aikaisemmin ole ollut kassalla töissä?
Työkokemus on tärkeämpää kuin koulutus, jos sulla ei ole työkokemustakaan niin ei ole hyvä tilanne.
Kaupassa pitää tulla hyvin toimeen ihmisten kanssa, olla reipas, ahkera, oma-aloitteinen ja joustava. Ja tietysti vastuullinen omasta oppimisesta, jos ei kokemusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kassalla istumista opita koulussa, kaupassa ei koulutusta tarvitse.
No joo, mutta sitten joku joutuu opettamaan kaiken siellä työpaikalla.
Eikö koulutuksen idea ole vähän siinä että koulussa opitaan työelämässä tarvittavat taidot, eikä niin että työelämä vastaa koko henkilökunnan koulutuksesta alusta alkaen?
Minulla on kyllä työkokemusta monen vuoden takaa, muttei kassalla olosta. Siksi olen varuillaan.
Myyjän ammattitutkinto voi helpottaa asiaa, mutta ei kai se mikään pakollinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta sitten joku joutuu opettamaan kaiken siellä työpaikalla.
Eikö koulutuksen idea ole vähän siinä että koulussa opitaan työelämässä tarvittavat taidot, eikä niin että työelämä vastaa koko henkilökunnan koulutuksesta alusta alkaen?
Ne kaupallisen koulun käyneet ei mene enää minnekään kassalle.
Kassalle ei tarvi koulutusta, perehdytys kestää vartista tuntiin.
Ja kassalta voi sitten pikku hiljaa edetä muihinkin kaupan töihin. Ja jos oikein kiinnostuu, ni voi käydä samalla vaikka alan koulua ja avata mahdollisuuksiaan vielä lisää.
Siwoissakin aikoinaan näytti olevan juuri täysi-ikäisyyden saavuttaneita lukiotyttöjä, opiskelun ohella töissä, joten hyvin mahdollista on varmasti päästä johonkin liikkeeseen osa-aikaiseksi
Minulla on merkonomin koulutus, mutta ei kyllä tule mieleen montaakaan asiaa, joita olisin työssä tarvinnut. Kaupassa siis olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän ammattitutkinto voi helpottaa asiaa, mutta ei kai se mikään pakollinen ole.
Tää menee jo enemmän sinne erikoisosaamisen puolelle, vaikka vaateliikkeeseen.
Myyjän palkkakin on ihan eri luokkaa kuin kassan (kassamyyjän).
Eli voiko hyvillä mielin laittaa hakemusta menemään?
Vierailija kirjoitti:
Eli voiko hyvillä mielin laittaa hakemusta menemään?
Kyllä. Mitään et häviä.
Kiitos teille vastanneille. Huomenna alan laittamaan hakemuksia menemään. Katsotaan tärppääkö