Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko liian mieshormonien/vähäisten naishormonien määrä vaikuttaa näin paljon elämääni?

Vierailija
26.07.2016 |

Yritän kertoa lyhyesti. Olen siis nainen, mutta aina tuntenut ajatteluni miesmäiseksi, ja epäillyt olevani asperger tai adhd tapaus. Koskaan en ole tuntenut kuuluvani joukkoon. Tulen paremmin toimeen miesten kanssa. Melkein nuorempana syrjaydyin kun sosiaaliset tilanteet olivat niin haastavia, en oikeasti osannut keskustella naismaisesti. Lisäksi olen sairastanut masennuksen. Hormonitoiminnassani on aina ollut jotain vialla, kuukautisia tulee harvoin ja olen tavallista karvaisempi. No nyt raskauduttuani, olen huomannut kuinka yhtäkkiä osaankin puhua naisten kanssa, en ole enää niin sosiaalisesti kyvytön, en möläyttele ja näin ajaudu riitoihin yhtä helposti. Karvoitukseni on myös vaaleampi. Olisiko niin, että raskauden myötä naissukupuolihormonien määrä kehossani on lisäänynyt ja näiden puute on tehnyt persoonallisuudestani miesmäisemmän? Kuvittelenko vain vai voiko tämä olla mahdollista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista! Saatat olla jollain tavalla intersukupuolinen.

Vierailija
2/7 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi vähän samoin. Raskaana rupesin kiinnostumaan meikkaamisesta arkisinkin ja tykkäsin pukeutua enemmän hameisiin ja muutenkin nätisti. Shoppailukin alkoi kiinnostaa. Normaalisti en paljon ulkonäöstäni välitä, eli uskon kyllä lisääntyneillä hormoneilla olevan vaikutusta tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla PCOS? Mä oon huomasin saman, ja kahden raskauden jälkeen kuukautisetkin on säännölliset.

Vierailija
4/7 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tupakoinut ja lopetit tupakoinnin raskauden ajaksi?

Tupakointi nostaa naisilla testosteronia ja laskee estrogeenia. Miehillä tupakointi taas laskee testosteronia tukahduttamalla Leydigin solujen toimintaa.

Vierailija
5/7 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kyllä tupakoinnin raskauden myötä. Kuitenkin tämä kuukautisten epäsäännöllisyys oli ennen tupajointia jo. Lisäksi olen kokenut aina lapsesta saakka itseni tällä tavalla erilaiseksi. Olen käynyt tutkimuksissa ja mitään selitystä epäsäännöllisille kuukautisille ei ole löytynyt. Mielenkiintoista että muilla on samanlaisia kokemuksia!

Vierailija
6/7 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kyllä tupakoinnin raskauden myötä. Kuitenkin tämä kuukautisten epäsäännöllisyys oli ennen tupajointia jo. Lisäksi olen kokenut aina lapsesta saakka itseni tällä tavalla erilaiseksi. Olen käynyt tutkimuksissa ja mitään selitystä epäsäännöllisille kuukautisille ei ole löytynyt. Mielenkiintoista että muilla on samanlaisia kokemuksia!

Sama mulla - mutta raskaana en ole ollut, joten anteeksi, en voi vastata alkuperäiseen kysymykseen! Olisipa mielenkiintoista tietää kävisikö itsellenikin noin. En myöskään tupakoi mutta käytän alkoholia (tämähän lisännee myös naisilla mieshormonitasoja). 

Vierailija
7/7 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hormonitaso jutut ovat kyllä aika mysteerejä. Esimerkiksi niillä bodareilla jotka ulkopuolista testoa ym. ottavat nousevat sen seurauksena myös naishormonipitoisuudet kehossa. Sitä onkin pidetty suurimpana syynä sille kun aika moni bodari muuttuu bi seksuaaliksi tai jopa homoksi.

Se myös selittäisi sen seikan kun monet hormonibodarien kanssa seurustellet naiset ovat kertoneet, että ne bodarit haluavat anaaliseksiä, sen verran ne testot ym. päätä sekoittavat, että normaaliseksi ei usein riitä vaan menee kaikenlaisen pervoilun puolelle.