***LOKAMAMMAT (2) maaliskuun eka keskiviikko***
Huomenta, se on sitten maaliskuuta mammat. Tosin edelleen näyttää mittari yli -10, brrr..
Meidän herralle teki puuro taas tehtävänsä eilen illalla, nukahti noin 21-syötiin 0415-ja heräsi 0730. Ihan mukava yöunen pituus kaverilla mutta osaisikohan sitä mennä itse nukkumaan 21...never. Olen iltavirkku ja aamutorkku, rakastan nukkumista....mutta kait sitä saa nukkua sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.
MATKASÄNGYSTÄ oli puhe eilen, me ostettiin muistaakseni ABCn ja poju on nukkunut niissä monta yötä jo mummolassa ollessa. Ihan ok, tuntuu pohja vähän kovalta mutta laitettiin sinne muutama viltti lakanan alle. Siellä se on pedattuna seuraavaa kertaa varten.
Ihanaa ajatella että ensi kuu on jo huhtikuu, heh. Vaikka pitkä maaliskuu onkin ensin. Ja meillä taas kolmen viikon kuluttua pojan sydänkontrolli, hirvittää aina.
Oletteko olleet jo paljon ' viihteellä' (ei välttämättä baari vaan jotain muuta omaa menoa)? Mä en ole ollut lainkaan (no jos ei lasketa fysioterapiaa), ja kohta olisi kiva joku retki tehdä. Just eilen puhuttiin yhden kaverin kanssa puhelimessa jolla poika täyttää jo kesällä 5v että kohta olisi hänenkin aika päästä jollekin omalle menolle. Siitä tuli vain mieleen. Kun kas kummaa, miehellä onkin ollut varpajaisia ym firman juhlia.
No nyt tartteepi mennä...vaavi huutaa omalla kielellään maituu maituu. Todnäk takaisin täällä iltapäivällä kunhan tullaan mammatreffeiltä kotiin.
Aurinkoista päivää!
Kommentit (7)
Poika nukahti perinteisille 30 min päikkäreille soseen ja maidon jälkiseurauksena ja mihinkäs mualle sitä mamma sitten kuin tänne. Hohhoh.
Enivei...tuli mieleen kun tavaraa on niin hirveästi meille ainakin tuuppaantunut että:
- mikä on ollut turhin ja paras vauvatarvikeostos?
Meillä parhaat ovat sitteri ja pullojen desinfiointilaite. Kaikenmaailman rasvat ja sen sellaiset meiltä on sitten jäänyt käyttämättä tuo öljy kun passaa meidän pojulle.
No joo, varmaan alkaa jo kyllästyttään saman ihmisen turinat joten nyt lähden ainakin hetkeksi koneelta pois, heh.
Tän päivän pinon alotukseen ois kait soveliasta jo laittaa jonkin sortin varoitus:Sisältää vain ja ainoastaan ROM:n ja Truutan yksinpuhelua!
Käpäsinpäs Jumbossa, ja sain hoidettua niinkin tärkeän asian, kuin S-etukortilla saatavan kummilusikan ja alennuskuponkien noudon Prismasta. Sitte niin vaan lankesin ostaa pojulle Unikko-tutit ja tuttiketjun! Oon alussa ostellu tommoset Nuk:in tutit, mutta en tykkää niitä tunkea Milon suuhun, kun ovat silleen muotoillut, että se pitää aina laittaa tietyin päin ja sitte jotenkin aina " jumittaa" siitä " nystyn" kohdalta ja saa survoa huuleen sitä ihan tosissaan.. Noi Ainut on kivat, kun menee aina oikeinpäin suuhun ja silleen sujuvasti.
Milo on vasta nyt alkanut kikattamaan vähän enempi: yhtäkkiä joku liike tai ääni saa sen ihanasti kikattelemaan..Mutta eipä oo ainakaan mikään tyhjännauraja.
Eilistä pinon loppua tossa selasin, ja Pähkinähiiri sai mut huomaamaan, että oho, tosiaankin mun pikapinoutumiset onkin olleet aikas pitkiä..Jotta varokaa vaan, jos joku päivä innostunkin oikein kunnolla pinoutumaan:o)).
Anilla: älähän välitä semmosista kavereista, kuin kuvailit, eivätpä oo ystävyyden arvoisia..Kyllä ne kunnon ystävät pysyy elämässä mukana kaikenlaisissa tilanteissa ja osaavat myötäelää toisenkin elämänvaihetta, vaikkei itselle ajankohtainen oliskaan.
Noista tavarahankinnoista:Yritän kovasti pähkäillä, mitä ilman ois kaikkein vaikeinta olla, mutta aika paha sanoo..Turha meille ois ollut ainakin hoitopöytä, kun huomasin parin edellisen kanssa, että kaikkialla muualla tuli vaipat vaihdettua, paitsi siinä pöydällä. Mitään kävelynopettelutuolia meillä ei oo ikinä ollut, mutta toisaalta sitten kaikki lapset ovat tykänneet sellasesta hyppykiikusta, joten semmonen täytyy varmaan Milollekin hommata.
Rasvoja en oo käyttäny, kun ei oo tarvetta ollut, paitsi joskus harvoin sitä sinkkivoidetta ärtyneelle iholle.
Kohta on taas lähdettävä liikenteeseen, ja noukittava tyttö koulusta ja kait se ois taas ruokakaupastakin jotain pötyä pöytään haettava..Se on kanssa ikuinen probleema, mitä ruokaa keksis!
Luovutan taas puheenvuoron ROM:lle, tai hyvillä mielin kelle tahansa muullekin mammalle.
Palataan taas!
Truutta Miloineen
Tänään olikin taas onneksi sellaiset pakkaslukemat, että nökö pääsi ulos nukkumaan. Nukkuikin sitten pois parin päivän aikana kertyneitä sisäunivelkojaan ja päräytti 5h päikkärit!
Viihteellä ei ole tullut käytyä, eikä ainakaan baari houkuta yhtään. Oman aikani ilman muksuja käytän mieluummin vaikka kirpputoreilla kiertelyyn.
En mä kyllä ennen lapsiakaan kauheen innokas iltamenijä ollut, vaikka illanvirkku olenkin.
Turhin vauvaostos taitaa olla nuo vaippahousut. Mun ei ole tullut niitä käytettyä ollenkaan, kun pistän nökölle vaipan päälle suoraan bodyn ja muuta vaatetta. Tuttipullot on myös jääneet käyttämättä, kun kumpikin poika on halunnut juoda maitonsa vain ja ainoastaan äidin paidan alta :). Ehdottomasti tarpeellisinta ovat olleet pukluharsot. Niitä tää meidän megapulauttelija kuluttaa PALJON.
Kun lupasin olla pikainen, niin keskeytän jutut tähän ja menen pelastamaan jumppaleluunsa jumiin jääneen nökön...
rölli + nökö-pötkö
meidän kaksinpuhelun...mihin muut olette hävinneet....
Meillä meni mammatreffit kivasti ja aikaakin kului enemmän kuin ajateltu, työkavereita ja parin kuukauden välein syntyneet nämä meidän babyt.
Huomenna Jumboon vaihtamaan yksi body joka olikin tyttöjen body, ei taida meidän poju tykätä sitä käyttää. Sumussa taisin olla kun sen ostin, tosin väriltään olisi kyllä käynyt.
Jep, mutta kuten huomasitte ei siis mitään tärkeää asiaa ollut...nytkään. Mies huutaa alakerrasta että ' ruoka valmis' ...jeee harvemmin näin päin. So long!
Heipat kaikille ja etenkin ROMille ja TRUUTAlle. Kiva kun pidätte pinoa pystyssä kun muut ei jaksa/viitsi/ehdi...
Meillä tänään kiirettä. Siivousta ja vieraita.
TURHIN vauvaostos taitaa olla rintakumit kun ei niistä ollu apua kun vauva ei suostunut kertakaikkiaan mitenkään päin sitä rintaa imemään. No olipa varalla ja tulipa koklattua...
Millasia anoppeja teillä on? Mulla on ihan jees. Mitä nyt välillä tuputtaa liikaa 30 vuotta vanhoja lastenhoitovinkkejään. Mutta edessä päin olen aina siivosti, mies saa sitten kuulla jos pännii...
Nyt kuuluu kutsuhuuto.
Moikkelis,
anilla
Eli ROM: Turhin ostos oli liivinsuojukset, niitä ei mennyt kuin pari, ja sitten loppui maito. :/ Melkein kaikkea muita on tullutkin käytettyä, ainakin näin äkkiselteen muisteltuna. (ainakin omista ostoksista, jotkut lahjaksi saadut vaatteet yms. onkin sitten eri juttu!)
Anilla: Samanlainen anoppi mullakin, ihan jees, mutta tuputtaa välillä niitä 70-luvun vauva-oppeja. Ja ärsyttävää myös se, että hän hyysää poikaansa kuin tämä olisi 5-vuotias. Välillä ärsyttää kovasti!
Nyt postiin hakemaan tytön kirjakerhopaketti. :)
T: Mari & Dina 4kk 3 vkoa ja risat
p.s. onko tää eri " tyypeille" tarkoitettu pino ku toi toinen lokakuisten pino?
Pika-pinoutuminen näin aamuun: Pitää kans lähtee asioille(lue shoppailee ja kahvittelee kaverin kaa), kuhan saa tyttären nakattua koululle.
Eilen illalla taas kaamea huutokohtaus pojulla alkoi 18.30, kuten edellisenäkin iltana.Hitsi, aikooko aloittaa jonkun uuden sortin huutosession näin lähestyessään 4 kk kunnioitettavaa ikää! Huomenna kait sit niinku virallisesti on 4 kk, kun syntyi 30.10.
Viihteellä ei oo paljon tullut oltua: kerran syömässä kaverin kans silleen sivistyneesti iltapäivällä, ja pari kertaa isojen penskojen kanssa stadissa ostoksilla ja syömässä.. Ei kyllä oo minkäänlaista himoa mihinkään baariin tai iltamenoon, mutta saattaapi olla, että johtuu vain jo ihan iästä, ettei tulis paljon mentyä ilman vauvan olemassaoloakaan. Mä oon sitäpaisti niin iltauninen, ettei musta ikinä ois lähtemään juhlimaan joskus iltaysin-kympin aikaan, kun silloin jo peti houkuttelee kutsuvasti.
Oon samanlainen,ROM, että rakastan nukkumista! Oon tosin kyllä sekä illan-että aamuntorkku, ja varsinkin illalla mun on pakko päästä nukkumaan viimeistään kympiltä. Meillä kyllä viikolla talo hiljenee kokonaisuudessaan ysin, kympin aikaan.
Miehellä on tosiaan jos jonkinlaista kissanristiäista ja iltamenoa..Työn puolesta tai futisjengin puolesta tai kavereiden kanssa..Tasan ei käy iltamenot, ja välillä kyllä tekis mieli ärähtää, että tarviiko joka kutsuun vastata myöntävästi. Ei sillä, kyllä ne menot muutamaan kertaan vuodessa jää, mutta joskus nekin osuu muka niin huonoon saumaan, että sitte ketuttaa.. Ei kyllä muuten juokse baareissa tai läträä olusilla tai viinaksilla.Juu, hyvä mies ja mahtava isä.(kehu,kehu)
Nyt tytteli hluaa päästä koneelle ja Barbien sivuille, joten luovutan paikkani nuoremmalle..
Aurinkoista keskiviikkoa!!
truutta ja Milo the kid