Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö teidän astiat isompiin juhliin? Jos ei niin mistä hankitte lainaan astiat tarvittaessa?

Vierailija
26.07.2016 |

Tutuilta vai astiavuokraamoista vai ostatteko niin että on tarvittava määrä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martoilta vuokraan.

Vierailija
2/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviltä lainaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä lainasin/sainkin osan. 

Vierailija
4/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksilla ja ystävillä on samaa sarjaa, lainaillaan ja yhdistellään sopivat setit.

Vierailija
5/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Olen hommannut aivan perus valkoisen ikea-astiaston 60 hlölle juhlia varten. Eikä oikeasti tullut edes kovin kalliiksi.... Tietty pitää olla paikka missä säilyttää

Vierailija
6/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä isompia juhlia. En halua isoa joukkoa ihmisiä samaan aikaan kotiini.

Vierailija
7/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan ystäviltäni tietenkin.

Vierailija
8/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, mutta äitini ja yksi siskoistani kerää samaa sarjaa joten lainataan toisiltamme.

Vierailija
9/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lainaa töistä. Joskus pidetään jopa juhlatkin siellä, esim. kahden lapsemme ristiäisetkin pidettiin miehen työpaikalla.

Vierailija
10/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on kyllästetty Myrnalla. Ne laitetaan yhteen aina, kun jollain on isompi juhla.

Vierailija
11/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martoilta vuokrasin minäkin kerran, ei tullut edes kalliiksi.

Vierailija
12/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää.

Vierailija
13/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan paikallisen hiihtomajan suurempiin juhliin, missä on valmiina astiasto, joten ei tarvitse erikseen vuokrailla. Pienempiin juhliin löytyy kyllä astiat omasta takaa.

Vierailija
14/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautaset, haarukat ja veitset on 30 hengelle, kahvikupit 45-50 hengelle. Enempää kotiin ei sovikaan mukavasti, jos on täysi määrä kahvittelijoita niin pitää jo porrastaa. Isommat juhlat pidetään sellaisessa paikassa, missä on astiat ja tarkoitukseen sopiva keittiö.

Vierailija
15/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten synttäreihin ostan hauskoja kertakäyttöastioita. Jos on vähän virallisemmat juhlat niin vuokraan tilat astioineen.

Vierailija
16/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jokaista Arabia 24h -astiaston osaa kaksi kappaletta plus yksi teekannu ja yksi kermakko ja yksi paistivati ynnä muuta. Ostin toistakymmentä vuotta sitten kahdet siinä luulossa, että joskus olisi tarvetta kahdelle lautaselle ja kupille yhtaikaa. Toistaiseksi olen käyttänyt astioitani yksin. Ei ole tarvinnut lainatakaan keltään.

Vierailija
17/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompiin juhliin käyttäisin suosiolla esim. pitopalvelua, jonka kautta tulisi astiatkin. Pienempiin juhliin lainaisin kavereilta tai vuokraisin jostain. Omia astioita ei riittäisi kuin seitsemän hengen kattaukseen.

Vierailija
18/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten synttäreitä jne varten olen ostanut myös Ikean valkoiset peruskupit ja lautaset. Semmoiset 30 hengen juhlat niillä järkkää, se on ihan maksimi tähän asuntoonkin. Isompia juhlia ei kyllä ole koskaan ollutkaan. Aiemmin lainaisin aina siskolta jne, mutta helpompi näin.

Vierailija
19/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin lainattiin mun työpaikalta. Nyt olen vaihtanut työpaikkaa, joten nuorimman lapsen rippijuhliin kävin ostamassa Ikeasta lautaspaketteja ( 6 ruokalautasta, 6 syvää lautasta ja 6 leipälautasta) 4 pakettia. Laseja olin jo aikaisemmin hankkinut tarpeeksi ja ruokailuvälineitä ostin jokun verran lisää. Juhlien jälkeen pakkasin kolme satsia lautasia takaisin laatikoihin (yksi satsi jäi kaappiin käyttöön vanhojen lisäksi). Siinä on sitten jokaiselle lapselle lautaspaketti mukaan, kun muttavat pois kotoa. Mietin myös ihan irtolautasten ostoa, mutta toi lautaspaketti oli tarjouksessa, niin kannatti ostaa niitä. Juhliin en siis syviä lautasia edes tarvinnut. En millään muista miten kahvikupit järjestin, en ainakaan ole ostanut niitä lisää, ehkä lainasin naapurista.

Vierailija
20/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on riittänyt astiat hyvin. Noin 60- 70 vierasta samana päivänä. Kuohuviinilaseja on hankittu välillä lisää, ne kulkevat juhlien edellä kätevästi meillä perhepiirissä. Muita laseja olen joskus juhlien jälkeen tiskatessa laskenut olevan yli sata kappaletta. Perheen kakkosasunnolle ole joutunut ostamaan lisää kahvikuppeja, muut haluavat kaikkien astioiden olevan valkoisia. Kahdet häätkin olen järjestänyt, en tietenkään yksin, mutta kokeneena hoitanut sen uskomattoman määrän asioita mitä pitää huolehtia. Juu, ei riitä pelkät astiastot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi