Koiraihmiset tännepäin! Olen huolissani chihuahuastani.
Hei!
Osaisiko joku sanoa mikä minun 5v chihuani vaivaa? Normaalisti on leikkisä ja iloinen, kaikessa touhuissa mukana. Mutta tänään koirani on ollut jotenkin erilainen. Se seuraa minua joka paikkaan, työntyy syliin ja vessaan mennessäni vinkuu ovella. Tällainen käytös alkoi tänä aamuna. Muuten on aivan normaali, syö ja juo, tekee tarpeensa jne. Mistähän voisi olla kyse? Kiitos etukäteen!
Kommentit (10)
Ei ole mahdollista että täällä olisi käyty, omakotitalosta kyse ja koira ei ole ollut yksinään koko päivänä, aina ollut joku paikalla. Toivottavasti olisi vain kyse hellyydenkaipuusta.. Pitää seurata :)
Lol, ei se mikään koira ole, rotta korkeintaa!
Voi olla kipeä jostain. Eläinlääkäriin jos jatkuu.
Vika ei välttämättä ole koirassa vaan sinussa. Koira tajuaa paljon kaikkea. Oletko surullinen? Sairastumassa? Raskaana?
Kumpaa sukupuolta koira on? Jos narttu, niin voisiko olla juoksut tulossa ja jos uros, niin voisiko lähettyvillä olla juoksuista narttua?
Kuten joku jo yllä sanoi, niin myös esim. omistajan rakaana olo vaikuttaa koiran käytökseen.
Oma chihuahuani oli yhtäkkiä keväällä samanlainen ja eläinlääkärissä paljastui että anaalirauhaset olivat vain täynnä. Lääkärin tyhjennettyä mokomat riesat, tuli chihuahuasta taas rasittava oma itsensä :D
Hmmm no kieltämättä minulla oli mieli maassa viikonloppuna, että voisi vaikka siitäkin johtua.. Ja itsekin epäilin että olisiko kenties mahavaivoja tms. Koiraani nimittäin närästää silloin tällöin, mutta oireet ovat kyllä silloin erilaiset. Ja anaalirauhasvaivatkin ovat kerran aiemmin vaivanneet. Ja tosiaan uros chihu kyseesssä.
Viime yön koira oli todella levoton edelleen ja hakeutui vaan kokoajan peiton alle :( Ei kai tässä kohta auta kun lääkäriin lähteä, sinnekkin tosin matkaa melkein 100km, koska asun täällä keskellä ei mitään. Mutta kiitos kaikille tähän mennessä vastauksista!
Mistähän olisi voinut pelästyä? Ei kai joku ole käynyt yleisavaimella teillä, kun olet ollut poissa? Laita turvalukko äläkä anna avaimia edes taloyhtiön edustajalle. Vain arvaus, joten ei tartte antaa mielikuvituksen lentää. Seuraat luonnollisesti tilannetta. Ehkä vain ollut liikaa yksinään ja kaipaa kunnolla syliä?