Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkuivan taaperon kanssa kaupungilla

28.02.2006 |

Tämä on varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta miten hoidatte pottailut/vaippailut päiväkuivaksi oppineen taaperonne kanssa, kun käytte esim. kaupungilla ja viivytte pidempään kuin hetken. Meillä poika käy ennen lähtöä potalla ja esim. puistossa voimme sen jälkeen olla melko huoletta alushoususillaan, ei siis ole vahinkoja tapahtunut. Mutta eilen oli pidempi kaupunkireissu ja laitoin varmuuden vuoksi vaipan (joka useamman tunnin jälkeen kotiin tultuamme oli edelleen kuiva). Kotona poika käy siis kotona ollessaan potalla, osaa pissata seisaallaan toistaiseksi vain suihkussa. Onko teillä potta/istuinrengas mukana vai lainaatteko yleisiä pottia (onko sellaisia usein?) vai istutteko WC-istuimella ja jos, putsaatteko sitä ennen istuntoa jotenkin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä vaippa koko ajan päällä (poika 2v3kk), mutta ollaan käyty potalla jo yli vuoden verran säännöllisesti. Esimerkiksi ravintolassa ruoan jälkeen kysellään onko hätä ja jos poika on sitä mieltä mennään vessaan. Itse yleensä olen kädet tutisten pitänyt poikaa normaalisti istumassa (olen saattanut pyyhkäistä renkaan esim. Savetilla tai pistänyt paperia reunan päälle), mutta aika hankalaa se on.

Mies tossa viime viikonloppuna ristiäisissä ollessamme yllätti minut, kun pisti pojan pöntölle väärinpäin istumaan. Eli poika istuu renkaan etuosan päällä naama takaseinään päin ja pystyy pissaamaan nätisti pönttöön. Näin kuulemma käyvät pöntöllä pissalla myös kaupungilla tms. Itse olen pyytänyt miestä opettamaan poikaa pissaamaan seisoviltaan (mikä opettaja minä siinä olisin ;-), mutta harjoittelevat sen kuulemma kesällä vasta, kun pääsee mökille " nurkkapissalle" .

Vierailija
2/4 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättää sitten vaikka 12 tuntia, koska vaippaan ei enää tarpeitaan tee, mutta vessa-asiat suostuu hoitamaan vain kotona ja hoidossa. Olen itsekin miettinyt, että pitäisikö ruveta kuljettamaan omaa pottaa mukana. Tosin en ole varma onko siitäkään apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Väärinpäin" pöntölle. Harjoiteltiin sitä muutaman kerran kotona ennen kuin ihan ekaa kertaa lähdimme kaupungille kun en ollut varma miten sujuu. Poika osaa jo kertoa koska on tarvis mennä joten vahinkoja ei ole tapahtunut. Ikää nyt 2v9kk:ta

Vierailija
4/4 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman mitään erityisiä hygieniatoimenpiteitä. Pottia löytyy kivasti hyvin monista paikoista. Jos pottaa ei löydy, lapsi pissaa pönttöön. Pienenä pissatimme pöntöllä sylipissat, jossa itse istuimme pöntön takareunalla ja typykkä etuosassa jalkojen välissä. Tytön kasvettua hän on oppinut istumaan pöntöllä itse.

Käytämme tyttöä kaupoilla pitkään ollessamme säännöllisesti vessassa. Katselemme aina, missä on sopiva vessa ja kun sopiva sattuu kohdalle, käydään kokeilemassa, tulisiko pissoja, vaikkei tytön mukaan vielä olekaan pissahätä.

Alkuun meilläkin käytettiin varavaippoja, mutta kun touhu alkoi kyllästyttämään meitä kaikkia, siirryimme pitämään mukana varavaatekertaa. Kun tarve varavaatteille tuntui olevan vähäinen, siirryimme tiheämpään vessassa käymiseen ja jätimme varavaatteet kotiin. Sitten kun homma alkaa varmentua, voi pissatusväliä pidentää tai jos lapsi itse pystyy pidättelemään hädän hetkellä riittävän pitkään, käyttää häntä pissalla vain silloin, kun hän itse sitä pyytää. Meillä ei vielä ihan niin pitkällä olla, mutta koko ajan kehitystä tapahtuu.

Mukavia kaupunkireissuja!

Tituliini, tammimamma 04, joka kyllä on syrjäisemmissä paikoissa pissattanut lasta metsään puun juurellekin, myös talvella...