Populistista kaksinaamaisuutta
Tuli mieleeni, että moniko on samaan aikaan sitä mieltä, että vähäosaisuus ja elämän vaikeudet ovat yksilön omaa syytä, mutta samaan aikaan vastustaa maahanmuuttajien tukemista sanomalla, että onhan meillä omatkin vaikeassa asemassa olevat.
Kommentit (12)
Kyllä useinmiten köyhyys suomessa on omaa syytään. Toki vammaisuus tai joku muu asia, mille ei itse vain voi mitään on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useinmiten köyhyys suomessa on omaa syytään. Toki vammaisuus tai joku muu asia, mille ei itse vain voi mitään on asia erikseen.
Tyhmän piti siis tulle esittelemään tyhmyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni, että moniko on samaan aikaan sitä mieltä, että vähäosaisuus ja elämän vaikeudet ovat yksilön omaa syytä, mutta samaan aikaan vastustaa maahanmuuttajien tukemista sanomalla, että onhan meillä omatkin vaikeassa asemassa olevat.
Esimerkiksi paskoissa olosuhteissa viruvat vanhukset, joille syötetään homehtunutta ruokaa eivät ole itse aiheuttaneet tilannettaan. Näiden ihmisten asiat kuntoon. Muutenkin, oli sitten itse aiheuttanut paskansa tai ei, jos henkilö on koko elämänsä maksanut suomeen veroja menee hän mielestäni maahanmuuttajan edelle. Silti mamuille jaetaan maksusitoumuksia sossusta ties mihin iphoneihin yms, mutta suomalainen yh-äiti ei saa pakosti maksusitoumusta esimerkiksi pesukoneeseen. Kyllä meidän jokaisen tulisi omaa kansaamme rakastaa eniten ja täten pistää omat asiat kuntoon, sitten miettiä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Jos työt- tai koulu ei kiinnosta, niin silloin on köyhä. Omasta tahdostaan.
onhan se totta, että suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty itseään elättämään. tuo ei kuitenkaan tarkoita, että suomen pitäisi elättää muualta tulleita onnenonkijoita. tottakai oikeasti henkenhädässä olevia pitää ottaa turvaan, kun taas rahan takia täällä olevat pidää käännyttää pois.
Vierailija kirjoitti:
onhan se totta, että suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty itseään elättämään. tuo ei kuitenkaan tarkoita, että suomen pitäisi elättää muualta tulleita onnenonkijoita. tottakai oikeasti henkenhädässä olevia pitää ottaa turvaan, kun taas rahan takia täällä olevat pidää käännyttää pois.
Mielestäni ei tarvitse ottaa edes hädässäolevia. Oman maan asiat on jo senverran kuralla, että oma talous kuntoon ja suomalaisten asiat kuntoon. Ei uppoavaan pelastusveneeseen voi ottaa hukkumaisillaan olevia, vaikka mieli tekisikin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, moniko on tuollaista mieltä (tuolla lailla täällä kysymälläkö sen meinaat selvittää?). Itse olen sitä mieltä, että (1) vähäosaisuus ja elämän vaikeudet eivät ole yksilön omaa syytä, ja samaan aikaan (2) vastustan maahanmuuttajien tukemista mm. sillä perusteella, että onhan meillä omatkin vaikeassa asemassa olevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Jos työt- tai koulu ei kiinnosta, niin silloin on köyhä. Omasta tahdostaan.
Väität, että USEIMMITEN köyhyys on itse aiheutettua ja että se johtuu AINA haluttomuudesta kouluttautua tai haluttomuudesta työn tekemiseen. Idioottimainen väite maassa, jossa on yli puoli miljoonaa työtöntä...
Tuliko lainkaan mieleesi, että me ihmiset saamme erilaiset kortit jo siinä vaiheessa, kun synnymme? Yksi syntyy tasapainoiseen, hyvin toimeentulevaan perheeseen, jossa perheen sisäinen dynamiikka toimii hyvin ja kannustavasti. Toinen syntyy moniongelmaiseen perheeseen, jossa häntä ei oikeastaan edes huomioida, eikä välttämättä täytetä edes perustarpeita, vaan laiminlyödään vauvasta saakka, kenties jopa pahoinpidellään.
Kumpi näistä kykenee panostamaan elämänsä rakentamiseen?
Entäpä hlö, jolla puhkeaa vaikea, parantumaton sairaus, joka estää opiskelun ja työnteon? Ihan ommaa syytään sairastunut?
Olen edelleen sitä mieltä, että yleistäminen on todellista tyhmyyttä. Ja juuri yleistämiseen sinäkin lankesit.
Väitän edelleen monen olevan tyhmän väittäessään köyhyyden aina olevan omaa syytä.
Kyllä Suomella on varaa auttaa pakolaisia. Suomi on rikkaampi kuin Irak tai Somalia.
Syitä köyhyyteen ovat yleisesti työttömyys ja eläkkeen pienuus. Myös yksin asuminen voi johtaa köyhyyteen. Esimerkiksi vuonna 2008 yksin asuvista 41 prosenttia kuului kahteen alimpaan tulokymmenykseen, kun koko väestöstä niihin kuului 20 prosenttia. Merkittävä syy yksin asuvien köyhyyteen ovat asumismenot. Se aiheuttaa myös muiden väestöryhmien köyhyyttä erityisesti pääkaupunkiseudulla.
Köyhyydessä elää 9,4 prosenttia Suomen lapsista. Heitä on erityisesti työttömien, ja yksinhuoltajien perheissä sekä monilapsisissa perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väität, että USEIMMITEN köyhyys on itse aiheutettua ja että se johtuu AINA haluttomuudesta kouluttautua tai haluttomuudesta työn tekemiseen. Idioottimainen väite maassa, jossa on yli puoli miljoonaa työtöntä...
Tuliko lainkaan mieleesi, että me ihmiset saamme erilaiset kortit jo siinä vaiheessa, kun synnymme? Yksi syntyy tasapainoiseen, hyvin toimeentulevaan perheeseen, jossa perheen sisäinen dynamiikka toimii hyvin ja kannustavasti. Toinen syntyy moniongelmaiseen perheeseen, jossa häntä ei oikeastaan edes huomioida, eikä välttämättä täytetä edes perustarpeita, vaan laiminlyödään vauvasta saakka, kenties jopa pahoinpidellään.
Kumpi näistä kykenee panostamaan elämänsä rakentamiseen?
Entäpä hlö, jolla puhkeaa vaikea, parantumaton sairaus, joka estää opiskelun ja työnteon? Ihan ommaa syytään sairastunut?
Olen edelleen sitä mieltä, että yleistäminen on todellista tyhmyyttä. Ja juuri yleistämiseen sinäkin lankesit.
Väitän edelleen monen olevan tyhmän väittäessään köyhyyden aina olevan omaa syytä.
Mitä minä sanoin? Jos on selvä syy vaikka mielenterveysongelmat tai vastaavanlaiset, niin se on oki, mutta on paljon ihmisiä, jotka eivät vain mene töihin vaikka olisi mahdollisuus. Insinööri ei ota alempaa työtä vastaan jne. Työpaikkoja on vapaana nytkin tuhansia.
Jos joku todella on sitä mieltä, että kaikkien vähäosaisten kohdalla on kyse vain ihan omasta syystä, niin voi vain todeta, että sellainen ihminen on sekä tyhmä että tietämätön, mutta enemmän tyhmä.