Neuvokaa hyviä hartiavenytksiä ja yleensäkin liikkuvuusharjoituksia
Mulla on alkanut kädet puutua ja pistellä nukkuessa, ei vain se käsi, jonka päällä nukun, vaan tonenkin. Koska pistely on käden lisäksi käsivarressa, diagnsoin itselleni liiallista niska - hartiajännitystä. Siitä on muitakin oireita aina silloin tällöin. Neuvokaahan nyt, miten parhaiten saisin sen poistettua? (Ja please, vähän konkreettisemmin kuin että "koita parantaa ryhtisi" - tämän verran toki ymmärrän iteekin mutta MITEN sen teen?)
Muutenkin tarvitsisin venyttely- tai liikkuvuusharjoituksia. Olen aina, koko ikäni ollut todella kankea ja aikuisiällä se on vain pahentunut. Luulen olevani täynnä erilaisia virheasentoja. Varmasn tälle voisi jotain tehdä, mutta ongelma on siinä, että kun on joku venyttelykurssi tai ryhmä niin en pääse edes niihin alkuasentoihin. En siis kehtaa mennä sinne ja muutnkin kaikki ryhmätoiminta aiheuttaa ahdistusta. Jos siis joku osaisi neuvoa tavan, jolla voisin parantaa asiaa aivan itsekseni neljän seinän sisällä näkemättä ketään vierasta ihmistä, olisin kiitollinen.