Lapsivapaat viikonloput
Eräässä tapauksessa vanhemmat ovat eronneet ja kolme 4-9 vuotiasta lasta on vuoroviikoin hoidossa. Viimeiset viisi viikonloppua äiti on lähinnä viettänyt juhannusta mökkeillen, käynyt baareissa ja festareilla. Lapset tuossa kärsii ja toivottavasti tään äidin omatuntokin. Välillä selittely että nyt pitää mennä kun lasten takia ei ennen päässyt, tää tapaus on jonkun verran yli 30 vuotias. Ymmärrän kyllä, että lapsiperhearki on raskasta, että välillä tarvitsee tuulettumista mutta että joka viikonloppu.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis valaise nyt ap, miksi äidin pitäisi olla kotona jos lapsetkaan eivät ole? Mä en nyt ymmärrä sitä, miten äiti laittaa lapset tärkeyjärjestyksessä toiseksi, jos lasten ollessa isällään, äiti käy festareilla?
Ja juu ei, en ole eronnut enkä käynyt itseasiassa ikinä festareilla. Lasten kanssa ollut lähes koko kesän.
N25Lapset on viety mummolle, jotta lasten äiti pääsee festareille. Lapset olisivat äidillä joka toinen viikko. Äidille ei riitä biletys vain isän viikonloppuina, joten sellaisina viikonloppuina, jolloin lasten pitäisi olla hänellä, hän vie lapset omalle äidilleen.
Ei ap, mutta lukenut aiempia viestejä
Bingo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan ok, jos omallakin viikolla silloin tällöin lapset ovat mummolassa. Milloin he itse asiassa muuten siellä voisivat olla? Kyllä vuorohoidossakin mahdollisuuksien mukaan säilytetään suhteet sukulaisiin.
Totta, mutta miksi äiti ei voi olla mukana mummolassa? Ai niin kun ne festarit, viina, irtosuhteet ym vetävät niin kovasti puoleensa.
Lapset siis äitiviikolla äidillä koko vuorokaudet su-to, kun lapsilla loma? Ja äiti kehtaa viikonloppuna mennä ulos?
Onhan se lapsillekin vaihtelua, että pääsevät välillä mummolaan, jos ovat vain kotona lomalla. Mikä ihme tuossa voi olla vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan ok, jos omallakin viikolla silloin tällöin lapset ovat mummolassa. Milloin he itse asiassa muuten siellä voisivat olla? Kyllä vuorohoidossakin mahdollisuuksien mukaan säilytetään suhteet sukulaisiin.
Totta, mutta miksi äiti ei voi olla mukana mummolassa? Ai niin kun ne festarit, viina, irtosuhteet ym vetävät niin kovasti puoleensa.
Koska hän on nyt sinkku.
Kyllä sinkkukin pystyy viettämään viikonloppuja lastensa ja vanhempiensa seurassa. Useimmat pystyvät ;)
Jos ei äidin hoitovuoroilla mummoa saisi nähdä, niin ei näkisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei äidin hoitovuoroilla mummoa saisi nähdä, niin ei näkisi ollenkaan.
Katoaako mummo näkyvistä, jos äiti on myös mukana mummolassa?
Ap, olet siis huolissasi lapsista ja siksi teit tämän aloituksen vauvapalstalle sen sijaan että ilmaisisit huolesi ystävällesi. Eikö? :) No, huoli pois. Ei kuulosta siltä että lapset olisivat heitteillä. Ja itse luulen lisäksi, että äidinkin menot rauhoittuvat kunhan kesäfestaritkin loppuvat. Kyllä hän kohta taas muhii riittävästi lastensa kanssa kotona viikonloppuja, älä pelkää.
Täällä on kyllä todella katkeria ämmiä palsta täynnä.
Vähän ohiksena, mutta itselle lapsena oli ainakin se pointti niissä mummolayökyläilyissä, että vanhemmat eivät olleet mukana, vaan oltiin "lomalla" kodista. Lisäksi oma mummoni asuu rivitalokolmiossa, eli jonkun olisi täytynyt nukkua olohuoneessa, jos vanhemmatkin olisivat jääneet yöksi... Aloittaja ei varmaan tiedä kuitenkaan ihan kaikkea, ehkä lapset haluavat mennä mummolaan, ehkä siellä ei ole kaikille nukkumapaikkoja jne...
Onko ap sun vanhemmat serkuksia, kun sun jutuista ei saa mitään selvää? En tiedä lapsettomana mitä vanhempien pitäisi tehdä sillä aikaa kun joku hoitaa niiden lapsia. Aika moni suomalainen varmaan viettää kesää niin, että juhlii juhannusta ja käy festareilla. Selviteltäisiinkö muuten yhteishuoltajuustapauksessa isän lapsivapaan ajan tekemisiä yhtä innolla. Tulisiko kenellekään mieleen paheksua, että siellä se istui terassilla kaljalla keskellä päivää, kun lapset on tällä viikolla äidillään?
Mitä niillä lapsivapailla viikonlopuilla pitäisi tehdä? Tottakai kolmekymppinen äiti saa käydä festareilla (siellä käy kuule ihan viisikymppisiä), baareissa ja viettää vapaa-aikansa niin kuin itse haluaa. Ei se lapsilta ole pois, eikä varsinkaan sinulta. Kateus on ihan kamala tauti, hanki siihen apua.
Minulla on eräs ystävä, joka on uusperheessä. Lapsia vuoroviikoin 4 tai 0. Lapsiviikoilla valitus on ihan hirveää, kaikki on niin pirun rankkaa. Valituksen jälkeen alkaa heti se lapsien tarjoaminen "kylään" ja "yökylään", lapset tarvitsevat kuulemma kovasti kaveria. Itselläni on jatkuvasti kolme lasta, eikä lapsivapaata iltaa ole ollut huhtikuun jälkeen. En kyllä todellakaan riemumielin ota enää heidän ipanoitaan joukon jatkoksi, kun eipä ne lapset tunnu kaveria tarvitsevan siellä heidän päässä... Koko perheenä ovat kyllä tietenkin tervetulleita kyläilemään, mutta yleensä lapset kylään tarkoittaa shoppailureissua tai salilla käyntiä aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis valaise nyt ap, miksi äidin pitäisi olla kotona jos lapsetkaan eivät ole? Mä en nyt ymmärrä sitä, miten äiti laittaa lapset tärkeyjärjestyksessä toiseksi, jos lasten ollessa isällään, äiti käy festareilla?
Ja juu ei, en ole eronnut enkä käynyt itseasiassa ikinä festareilla. Lasten kanssa ollut lähes koko kesän.
N25Lapset on viety mummolle, jotta lasten äiti pääsee festareille. Lapset olisivat äidillä joka toinen viikko. Äidille ei riitä biletys vain isän viikonloppuina, joten sellaisina viikonloppuina, jolloin lasten pitäisi olla hänellä, hän vie lapset omalle äidilleen.
Bingo. Ap
Äiti viettää koko viikon lapsien kanssa ja lauantai-iltaisin lapset pääsevät mummolaan yökylään? Tästäkö olet kateellinen? Minusta on hienoa, että lapset näkevät mummoaan sentään joka toinen viikko ja varmaan tykkäävät olla siellä. Pitäisikö erolasten katkaista välit isovanhempiinsa tai nähdä heitä kerran kuukaudessa tunnin vierailulla? Vähän rajaa kateellisisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap sun vanhemmat serkuksia, kun sun jutuista ei saa mitään selvää? En tiedä lapsettomana mitä vanhempien pitäisi tehdä sillä aikaa kun joku hoitaa niiden lapsia. Aika moni suomalainen varmaan viettää kesää niin, että juhlii juhannusta ja käy festareilla. Selviteltäisiinkö muuten yhteishuoltajuustapauksessa isän lapsivapaan ajan tekemisiä yhtä innolla. Tulisiko kenellekään mieleen paheksua, että siellä se istui terassilla kaljalla keskellä päivää, kun lapset on tällä viikolla äidillään?
Sulle ei ainakaan käytöstapoja oo opetettu kun tuntematonta ihmistä noin soimaat. Myönnän, olen kateellinen ja katkera. Itselläni ei samankaltaisessa tilanteessa olisi mahdollista moiseen. En halua paljastaa liikaa, jottei minua tästä tunnisteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bingo. Ap
Äiti viettää koko viikon lapsien kanssa ja lauantai-iltaisin lapset pääsevät mummolaan yökylään? Tästäkö olet kateellinen? Minusta on hienoa, että lapset näkevät mummoaan sentään joka toinen viikko ja varmaan tykkäävät olla siellä. Pitäisikö erolasten katkaista välit isovanhempiinsa tai nähdä heitä kerran kuukaudessa tunnin vierailulla? Vähän rajaa kateellisisuudelle.
En ole kateellinen siitä että lapset ovat mummolassa, mielestäni se on tärkeää että vanhempiin on hyvät välit ja ottavat ilomielin vastaan lapsenlapset. Lähinnä ongelma on tässä se alkoholi, varsinkin jos tilanne jatkuu vielä kesänkin jälkeen samanlaisena.
Taidan olla melkoinen kukkahattutäti, ehkä joku päivä ymmärrän tämän tilanteen sitten jos joskus olen äiti ja eronnut ( toivottavasti en! ) sellainen.
En käsitä mikä ongelma on alkoholin käytössä, jos lapset eivät ole paikalla? Onko se jotenkin riistäytynyt käsistä? Vai käykö tämä mollattu äiti vain baareissa/ festareilla?
Olet kukkahattutäti. Et paheksuisi äidin alkoholinkäyttöä, jos hänellä ei olisi lapsia, sillä äidillä ei ole alkoholiongelmaa.
En viittaa tällä kehenkään, myönnän vaan reilusti asian.