Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis MIKSI pidetään huolestuttavana sitä, että ei ole sosiaalinen ja viihtyy vain omissa oloissaan?

Vierailija
23.07.2016 |

Oletetaan nyt kuitenkin niin, että kuvatunlainen ihminen pitää huolta terveydestään ihan kohtalaisesti ja osallistuu veronmaksuun tekemällä töitä.

Eli EI kelpaa nyt syyksi se, että aiheuttaa kustannuksia elintapasairauksillaan ja on lusmu työtön loinen joka ei osallistu verovaroin kustannettaviin terveydenhuoltokuluihin ym.

Eli ihan vain epäsosiaalinen ihminen, joka tykkää käyttää suuren osan ajastaan yksin kotona vailla muita kuin ehkä virtuaalisia kontakteja, jos niitäkään. Ei ole masentunut, mutta ei viihdy ihmisten keskellä vaan haluaa mieluummin uppoutua vaikkapa peleihin, elokuviin, kirjoihin, miksei joskus ihan vaikka siihen paljon hehkutettuun itsensä sivistämiseenkin.

Miksi sosiaalisuus on jokin itseisarvo jota peräänkuulutetaan jatkuvasti?

Itse olen aina inhonnut ryhmätöitä. Inhoan suunnattomasti myös esiintymistä. Itse asiassa ihmisten kanssa ollessani inhoan suurelta osin myös ihmisiä, mutta kun saan omissa oloissani olla enkä joudu olemaan välittömissä tekemisissä jatkuvasti vieraiden kanssa, niin en inhoa ihmiskuntaa vaan toivon sen jatkuvuutta. Tekstien kautta pidän monia ihmisiä jopa kiinnostavina, tai ainakin heidän ajatuksiaan. Pidän lukemisesta esimerkiksi. Ja viihdyn tälläkin palstalla aika usein, vaikka täällä nyt onkin sitä ihan kamalaa kuraa hyvin pitkälti. Voittaa silti sen, että tuolla "oikeassa maailmassa" kommunikoisin ihmisten kanssa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä.

Vierailija
2/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalisuus ole mikään itseisarvo tietenkään. Jokaisella on vapaus määritellä oman elämänsä arvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sosiaaliset taidot ovat ihmisapinoille tärkeitä. Ilman niitä olet vain kurja yksilö, joka ei paljoa mitään tee tai saa aikaiseksi.

Ryhmätöillä ei ole sosiaalisuuden kanssa juurikaan tekemistä, vaan se on vittuilua ihmisille plus tapa opettaa niitä tekemään edes auttavasti töitä yhdessä. Tärkeä taito toki.

Vierailija
4/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tääl. en pidä ihmisten seurasta ja heitä kiinnostaa vain rodullinen alkuperäni jonka avulla he voisivat sitten lokeroida mut stereotyyppisin mielikuvin. oikeasti olen tylsä ihminen jopa suomalaisella mittapuulla, mutta sen avulla saapi olla omissa oloissa.

ahistaa vaan ajatuskin tuleva lukuvuosi jolloin olen harjoittelussa, pitäis olla niin pirteä ja ulospäinsuuntaunut

Vierailija
5/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi epäsosiaalinen ilmoittautuu. Pärjään kyllä ihmisten kanssa ihan siedettävästi, mutta oman perheen ja työn lisäksi en juuri jaksa enkä kaipaakaan muita ihmisiä. Ja olen erittäin tyytyväinen elämääni. :) Välillä kyllä ärsyttää se, että kaiken maailman läheisriippuvaiset ovat tämän yhteiskunnan mittapuulla jotenkin "terveempiä" kuin me... yksinäisyydessä viihtyminen on olevinaan jotenkin outoa ja hirmu pelottavaa. Ehkä me tällaiset olemme vain niin hyvin sinut itsemme kanssa, ettemme tarvitse muita pönkittämään omaa olemistamme. Täysin eri asia sitten ovat kaikesta syrjäytyneet ihmiset, jotka ovat pakosta yksin. :(

Vierailija
6/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breivik. Auvinen.

Vierailija
7/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin aina itsekin!

Rakastan sitä, kun saan olla ihan itsekseni ja rauhassa, mutta jos tästä jollekulle mainitsee, niin katsotaan sillä tavalla säälivästi. Mielestäni on hyvä osata olla yksin sen sijaan, että tarvitsi koko ajan vierelleen jonkun.

Vierailija
8/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Breivik. Auvinen.

Eli nyt ihan oikeasti yksittäistapausten perusteella leimataan valtava joukko ihmisiä... Viihdyn yksin = haluan kohta ampua kaikki muut?! Jotta en varmasti enää sen jälkeen saisi hetkeäkään olla yksin ilman jatkuvaa valvontaa ja vapauteni rajoittamista... ap

Vierailija
9/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sosiaaliset taidot ovat ihmisapinoille tärkeitä. Ilman niitä olet vain kurja yksilö, joka ei paljoa mitään tee tai saa aikaiseksi.

Ryhmätöillä ei ole sosiaalisuuden kanssa juurikaan tekemistä, vaan se on vittuilua ihmisille plus tapa opettaa niitä tekemään edes auttavasti töitä yhdessä. Tärkeä taito toki.

Olisikohan varmasti tämän lajin etu, jos kaikki olisivat toisissa roikkuvia übersosiaalisia hölöttäjiä? Kaksi sanaa: Albert Einstein.

Vierailija
10/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin aina itsekin!

Rakastan sitä, kun saan olla ihan itsekseni ja rauhassa, mutta jos tästä jollekulle mainitsee, niin katsotaan sillä tavalla säälivästi. Mielestäni on hyvä osata olla yksin sen sijaan, että tarvitsi koko ajan vierelleen jonkun.

Minua ei haittaa vaikka joku toinen olis sellainen että haluaa jatkuvasti vierelleen jonkun toisen, eiköhän kaltaisensa toisensa löydä! Eri asia jos pakottaa siihen vierelleen jonkun. Varmaan ei sinuakaan haittaa, en tässä yrittänyt näpäyttää, kunhan lisäsin oman kommenttini kun kuitenkin joku täällä on sitä mieltä että nyt yhtäkkiä kaikki epäsosiaaliset sitten tuomitsevat toisten tavan elää. No, en tuomitse, ja mitä se ketään liikuttaa vaikka tuomitsisinkin... ap

Vierailija
11/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun kirjoittama teksti :)

Vierailija
12/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä hyvin pitkälti omilta ajatuksiltani😊 Tykkään kyllä ihmisistä, mutta jatkuva sosialisointi on väsyttävää ja raskasta. Olen itse aika omisa oloissani viihtyvä henkilö ja tykkään mietiskellä elämää, ihmetellä ja kuunnella musiikkia ja lukea kirjoja, ulkoilla ym. Tuleekohan minusta sitten täysi erakko sitten vanhana kun nytkään en ystävyyssuhteita osaa muodostaa?

Vierailija
13/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä. Mulle veli vouhottaa, kuinka sosiaaliset verkostot ovat tärkeitä. Ei tiedä, ettei mulla ole mitään perheen ulkopuolista. Käyn kyllä teattereissa yms. mutta yksin. 

Vierailija
14/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn aina yksin elokuvissa. En siksi, ettei minulla olisi ketään, jonka kanssa mennä (olisi kyllä), vaan siksi, että nautin siitä paremmin yksin. Tahdon elää elämäni itseni kanssa, en parisuhteessa. Inhoan isoja juhlia ja small talkia. Ystäviä näen kun näen, yleensä yhtä kerrallaan.

Kun tuon kertoo ihmisille, saa mielenkiintoisia katseita, sen voin taata kokemuksesta.

Vierailija
15/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja viihdyn parhaiten omassa seurassani. En välitä tippaakaan, mitä muut minusta ajattelevat. Työssäni joudun olemaan sosiaalinen, se väsyttää, työpäivän jälkeen olen kuin kuiviin puristettu tiskirätti. En halua tavata ihmisiä vapaa-ajalla. Jos saisin lottovoiton, muuttaisin jonnekin korpeen, pois ihmisten parista, muutama kissa seuranani. Vihaan työtäni ja roolin vetämistä siellä.

Vierailija
16/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tääkin liittyy ihmisen alkuhistoriaan siel luolissa. yksin ei pärjää jos sairastuu jne ja ei tuota jälkeläisiä. sisäänrakennettu tuo sosiaalisuus siis. varmaan suomalaisuuskin tähän vaikuttaa ainakin mun osalta. vaikeissa olosuhteissa oli pakko historiassa pärjätä, pienellä supliikilla ei silloin paljon tehnyt mitää kun vuodenajat on mitä on täällä eikä hedelmiä saa suoraan puusta. oon aika epäsosiaalinen, mutta en ihan aina. viihdyn omissa oloissa, ahistaa jos on liikaa menoja, sillo ei voi hengähtää.

Vierailija
17/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi epäsosiaalinen ilmoittautuu. Pärjään kyllä ihmisten kanssa ihan siedettävästi, mutta oman perheen ja työn lisäksi en juuri jaksa enkä kaipaakaan muita ihmisiä. Ja olen erittäin tyytyväinen elämääni. :) Välillä kyllä ärsyttää se, että kaiken maailman läheisriippuvaiset ovat tämän yhteiskunnan mittapuulla jotenkin "terveempiä" kuin me... yksinäisyydessä viihtyminen on olevinaan jotenkin outoa ja hirmu pelottavaa. Ehkä me tällaiset olemme vain niin hyvin sinut itsemme kanssa, ettemme tarvitse muita pönkittämään omaa olemistamme. Täysin eri asia sitten ovat kaikesta syrjäytyneet ihmiset, jotka ovat pakosta yksin. :(

Se on aina surullista, jos joutuu elämään rankasti vastoin omia halujaan. Eli jos joku joutuu elämään yksin vaikka seuraa kaipaisi (tästä puhutaan nykyään melko paljon, hyvä heille!) mutta MYÖS se, että epäsosiaaliset pakotetaan sosiaalisiksi - ja tämä nähdään vain hyvänä asiana! Että pitää mennä ihmisten ilmoille ja opetella olemaan ihmisten kanssa. Voi yrjöys. Oikeasti pystyn siihen kyllä enkä tarkoituksella ole epäystävällinen muille silloin kun heidän kanssaan olen, mutta välttelen sitä mahdollisuuksieni mukaan. -ap

Vierailija
18/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset taidot ei kuitenkaan ole sama asia kuin halu sosiaaliseen kanssakäymiseen. Hyvät taidot omaava voi mieluummin olla yksin, samoin huonot sosiaaliset taidot omaava voi kuitenkin viihtyä paremmin ihmisten seurassa.

Vierailija
19/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan varmasti tämän lajin etu, jos kaikki olisivat toisissa roikkuvia übersosiaalisia hölöttäjiä? Kaksi sanaa: Albert Einstein.

N sanaa: miksi sotket hölöttämisen ja sosiaalisuuden keskenään? Einsteinkin pystyi ilmaisemaan itseään ja toimi muun muassa opettajana, mikä voisi olla monelle "miksi minun pitää sietää ihmisiä"-tyypeille aikamoinen haaste.

Vierailija
20/53 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aina surullista, jos joutuu elämään rankasti vastoin omia halujaan. Eli jos joku joutuu elämään yksin vaikka seuraa kaipaisi (tästä puhutaan nykyään melko paljon, hyvä heille!) mutta MYÖS se, että epäsosiaaliset pakotetaan sosiaalisiksi - ja tämä nähdään vain hyvänä asiana! Että pitää mennä ihmisten ilmoille ja opetella olemaan ihmisten kanssa. Voi yrjöys. Oikeasti pystyn siihen kyllä enkä tarkoituksella ole epäystävällinen muille silloin kun heidän kanssaan olen, mutta välttelen sitä mahdollisuuksieni mukaan. -ap

Amen! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän