Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin suurkulutus

Vierailija
23.07.2016 |

Tänä aamuna heräsin erittöin huolestuneneena nykyisestä ryyppäämisestäni. Olen kai käyttänyt reippaahkosti alkoholia melkein koko aikuisikäni, mutta se on lisääntynyt viime vuosina. Keväällä sitten kävin läpi erokriisin, mikä sai ongelman karkaamaan käsistä. En taida olla vieläkään toipunut erosta ja hukutan suruani viiniin.

Eilen minulla oli vieraita ja join heidän kanssaan viitisen lasia viiniä. Heidän lähdettyään jäin tapani mukaan murehtimaan eroani, eksääni, join, itkeskelin. En tiedä paljonko olen juonut, mutta nukkumaanmenosta en muista juuri mitään ja aamulla heräsin hirveässä krapulassa. En ole aiemmin juuri koskaan juonut itseäni yksin tuollaiseen kuntoon, vaan totaaliset överikännit ovat yleensä liittyneet juhlimiseen jollain porukalla. Tämä touhu siis tuntuu todella huolestuttavalta ja säälittävältä.

Yleensä juon ainakin kolmena, neljänä päivänä viikossa, viikonloppuisin enemmän kuin viikolla. Suurkulutuksen rajat ylittyvät joka viikko. Varmasti juon ainakin 20 lasillista viikossa, joskus enemmän. Minulla on lapsia ja vaativa työ, jonka hoidan hyvin, harrastan joka päivä liikuntaa ja elämä siis päällisin puolin ihan kunnossa. Kukaan ei tiedä, että olen alkoholin suurkuluttaja.

Onko paikalla ketään, joka on ollut vastaavassa tilanteessa ja pystynyt lopettamaan? Miten ihmeessä voisin palata kohtuukäyttäjäksi? Mistä motivaatiota lopettamiseen, kun muutenkin koko elämä tuntuu ihan merkityksettömältä, enkä tiedä tuleko koskaan selviämään tuon eron aiheuttamasta surusta? Ainoa mikä minua nykyisin ilahduttaa, on viini.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan selvää, ettei terveytesi tule kestämään tuota montaa vuotta. Lisäksi lapset ja työ alkavat kärsiä. Ota vain itseäsi niskasta kiinni ja lopeta.

Vierailija
2/5 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha suruun on juoda, ota rakastaja ja nauti elämästäsi.

M43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha toivo, että näin masentuneena löytäisin rakastajaa mistään. Sinänsä kyllä neuvo on hyvä, kiitos.

Ap

Vierailija
4/5 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normikansalaiselta.

Vierailija
5/5 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko? Eikö siis ole syytä huoleen tai tarvetta elämänmuutokselle?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi