Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä niitä Marimekko-lypsyhuivi-mammoja voi ihailla?

Vierailija
22.07.2016 |

Täällä aina kerrotaan, että pienten lasten äidit pukeutuvat Marimekon raitapaitaan ja siihen kuuluisaan lypsyhuiviin. Mun mielestäni se on kyllä lähinnä mun äidin ikäluokka (yli 60-vuotiaat), joka noin pukeutuu. Tämä tuli mieleen, kun olin tuossa pari tuntia sitten Kolmen kulman Abc:llä käymässä, ja sielläkin kaikki leikkipaikan luona istuvat äidit olivat ihan kivasti vaatetettuja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä löytyy av äityleiden stereotypioista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivista en tiedä, mutta Tallinnan laivoklla näkee aika karmeeta ilmestystä. Maalaisia, siis ei mitään pikkukaupunkilaisia.

Vierailija
4/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huivista en tiedä, mutta Tallinnan laivoklla näkee aika karmeeta ilmestystä. Maalaisia, siis ei mitään pikkukaupunkilaisia.

Mä asun maalla (haja-asutusalue) ja pikkukaupungissa (10 000 asukasta). Ei näy kotipuolessa raitapaitamammoja, raitapaitamummoja kyllä näkyy. En usko, että nämä kotipaikkakuntani äidit sinne laivallekaan lypsyhuiviin pukeutuvat.

Ap

Vierailija
5/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä löytyy av äityleiden stereotypioista

Näin se varmasti on. Stereotypiathan laahaavat aina jälkijunassa.

Ap

Vierailija
6/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä naapurustossa on eräs luokanopettaja mummoäiti, huomattavasti yli 40v, joka pukeutuu kuin joku lypsäjä. On muutenkin väritön ja huomattavan takakireä ihminen. Missään muualla en ole kohdannut näitä huivi-ihmisiä.

Vierailija
7/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsyhuiveja bongattu Linnanmäellä ainakin tusina.

Vierailija
8/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän huivia, kun kyllästyin siihen, että vähähiuksista päälakeani tuijotettiin. Marimekon huivit on parhaiten tyyliini sopivia.

Vierailija
9/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kävin juuri äsken lenkillä varmaan juuri sellainen huivi päässä. Lisäksi olen yleensä viljelypalstallamme sellainen huivi päässä.

Helsingissä asun ja ikää 26 vuotta.

Herkät korvat jotka on pakko suojata tuulelta pidempään ulkoillessa myös kesällä, ainoastaan ihan helteellä ei tarvitse, ja minusta se huivi on helpoin kun ei kesällä viitsi pipoa käyttää. 

Vierailija
10/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopan turistipaikoissa ne loistavat kuin majakat matkan päähän! Heti tunnistaa suomalaiseksi.

Ja vanhemmilla naisilla on pikimustaksi tai punakirjavaksi värjätty kananpersetukka.

Vierailija
11/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsyhuivi kuulostaa lähinnä hipsteriltä. Miltä näyttää? Googlen kuvahaku ei auttanut.

Vierailija
12/12 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään huiveja vastaan. Ne on aina välillä muotia, välillä ei. Mutta kun täällä usein jauhetaan, että suomalaiset "mammat" pukeutuvat näin ja näin, ja mun havaintojen mukaan se ei pidä paikkaansa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan