Rakasta poikaystävääni, mutta hänestä on tullut tosi laiska
Ennen poikaystäväni oli tarmokas, kunnianhimoinen ja energinen. Nykyään on kuin varjo entisestään. Noin vuoden sisään hän on muuttunut täysin vetämättätömäksi. Töistä usein sairaslomalla koska "selkä niin jumissa ettei saa aamulla sukkia jalkaan" eikä tee silti kotitöitä kotona saikulla. Valittaa pienistäkin asioista, mm jos ei lempikuppi ole tiskattu tai lehti haettu aamulla.. en jaksa enää. Lähes kaikki kotityöt jäänyt minun harteilleni vaikka käyn minäkin töissä. Muutenkin äksyilee ja tiuskii kun ennen pystyi keskustelemaan järkevästi. Seksistä ei tule enää mitään kun häntä ei joko haluta, tai ei saa seisomaan, enkä minäkään enää ole siitä järin innostunut vaikka mieli tekeekin välillä.
Itse pelkään että esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa tai että syöpä on iskenyt häneen. Lääkäristä jos alan puhua niin hän oikein raivostuu ja sanoo, että hän ei mene lääkäriin kuin pää kainalossa. Kipulääkkeitä napsii joka päivä. Ei hyvä yhtälö koska viikonloppuisin vetää kaljaa yksinään autotallissa ja kuuntelee radiota; kavereitaankaan ei enää käy moikkaamassa.
Mitä minä voin enää tehdä? Olen jo eroakin harkinnut, mutta rakastan miestäni..
Kommentit (12)
Kuullostaa minusta kyllä masennukselta tai muulta mt häiriöltä jos ei seisokkaan. Ehkä kannattaisi puhua kunnolla missä oikein mennään.
Vierailija kirjoitti:
Masennus? Tai jos hänellä on oikeasti elämää haittaavia kipuja selässä? Kysy suoraan mikä mättää ja jos ei kunnollista syytä löydy, niin kerro ettet kauaa jaksa katsella tuollaista lorvimista.
Niin. Täytyy keskustella, vaikka on älyttömän hankalaa. Odotan, jos hän avautuisi itse jossain vaiheessa asiasta. Olemme kihloissakin ja todella välitän miehestä, joten tuntuisi pahalta erota. Alan itse vaan väsyä myös. Tuntuu vain niin pahalta, kun ei halua puhua minun kanssani, eikä kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipulääkkeitä ottaa?
Tavallista 600mg buranaa ja 5mg Targinig nimistä kolmiolääkettä.
No kyllähän tuossa lääkärin paikka on ihan selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kipulääkkeitä ottaa?
Tavallista 600mg buranaa ja 5mg Targinig nimistä kolmiolääkettä.
Targiniq voi ainakin aiheuttaa väsymystä ja heikotusta.
Kuulostaa tutulta. Ota yhteyttä miehen vanhempiin, jos hän kuuntelisi heitä? Ajat tuolla menolla itsesi loppuun.
Keskustele haluaako hän enää olla suhteessa ja kuvitteleeko hän että sinä voit olla suhteessa jossa voit huonosti kun mies voi huonosti eikä suostu hakemaan apua? Et saa hälle väkisin apua mutta huolehdi ettei hän vie sinua mukanaan.
Tuollainen yhtäkkinen luonteen muutos, kavereiden pois jäänti, sairauslomat, alkoholinkäyttö (jos käyttää myös vahvoja kipulääkkeitä) kielii jostain vakavasta mt-ongelmasta, johon olisi syytä hakea apua!
Suostuisiko mies fysioterapeutille? Tiedän itse kokemuksesta, että esim. päätetyöstä aiheutuvat hartia- tai selkäkivut voivat olla todella tuskallisia. Fyssarilta saisi lihashuolto-ohjeet joiden avulla välttää kiputilanteet ja kipulääkkeiden jatkuva syöminen. Lääkärillä käynti olisi kuitenkin fiksua, koska selässä voi olla rakenteellista ongelmaa joka voi vaatia leikkausta.
No älä ainakaan jää odottamaan, että hän tekee aloitteen keskusteluun.
Masennus? Tai jos hänellä on oikeasti elämää haittaavia kipuja selässä? Kysy suoraan mikä mättää ja jos ei kunnollista syytä löydy, niin kerro ettet kauaa jaksa katsella tuollaista lorvimista.