Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala loma hirveän miehen kanssa

Vierailija
21.07.2016 |

Mies makaa kotona pelaamassa kaikki päivät aamusta iltaan ja komentelee minulle. Eilen hän hyökkäsi kimppuuni ja töni ja retuutti niin, että varpaani murtui ja jalkani kipeytyi muutenkin. En pääse täältä mihinkään, mies ei tee mitään kotitöitä ja vain pelaa ja jopa siten, että katsekin on jatkuvasti nauliutunut tv-ruutuun. Välillä hän nimittelee ja haukkuu minua. Itkettää.

Ehdotin taas äsken, että vuokraisin asunnon välittömästi ja muuttaisin pois, mutta miehen kanssa ei ole päästy sopuun lasten huotajuudesta. Mies siis ei anna minun muuttaa käytännössä. Ensin olisin halunnut lähteä matkalle ulkomaille, mutta mies esti sen (alkoi kitistä niin paljon, että luovuin ajatuksesta) ja nyt en raajarikkona pääse edes asunnosta ulos.

Mulla on vieläpä tosi lyhyt lomakin, joka nyt menee täysin hukkaan. Mies vain jauhaa rahasta, vaikka hänellä sitä on yllin kyllin; itselläni on melko tiukkaa. En voi edes soittaa kenellekään, sillä mies kuuntelee ja/tai alkaa huutaa taustalla ja asunto on niin pieni, ettei täällä pääse rauhassa edes puhumaan. Mies ei anna muiden katsoa tv:tä ja en saa yleensä edes oleskella olohuoneessa tai keittiössä, vaan mun pitää olla pienessä tavarantäyteisessä makuuhuoneessa kaikki päivät. Netti on ainoa henkireikäni. En jaksa enää kohta elää tällaisessa perheh*lvetissä. Kunpa pääsisin pois.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä Porvoossa ole poliisia, ensikotia eikä sosiaalitoimistoa?

"Ensikotia" tarkoitin turvakotia vai mikä se on.

Vierailija
22/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno mies sulla on, hommaat kämpän ja muutat sinne, kai kävit lääkärissä näyttämässä jalkaa ja teit rikosilmoituksen poliisille?

T.M

Mulla on tiedossa asunto, mutta se valmistuu vasta ensi vuoden puolella. Siksi aikaa pitäisi löytää jotain muuta. En uskalla tehdä rikosilmoitusta miehen touhuista, sillä mies jo valmiiksi sanoi, että se olisi turhaa ja että kukaan ei uskoisi minua ja että se olisi sana sanaa vastaan.

Mies kertoi salamannopeasti, että jos tekisin rikosilmoituksen, hän väittäisi, että kaatuilin itsekseni ja väittäisi minun röntyileen humalassa tai muuten itsekseni ja ettei hän liity varpaani murtumaan mitenkään (pikeasti olen absolutisti, mutta eihän sitä voi todistaa).

Kävin lääkärillä ja lääkärikin vähätteli, melkeinpä naurahti, kun pyysin häntä kirjaamaan sinne edes sen, että tekijä oli toinen henkilö, joka tönäisi minut ja retuutti tahallisesti. Lisäksi lääkäri kommentoi, että rikosilmoitus olisi aika turha, kun ei tuosta tulisi mitään rangaistustakaan sille tekijälle. :S

Höpö höpö, mikä ihmeen lääkäri muka sanoisi noin? Ja miksi et tehnyt lääkäristä ilmoitusta ja mennyt toiselle lääkärille? Ja mitähän väliä sillä on mitä se mies siellä sanoo asiasta kuin asiasta? Anna yksi järkevä syy, miksi et nyt heti ota lapset mukaan ja mene turvataloon ja tee rikosilmoitusta? Tällaista syytä ei ole ja olet sama trollaaja täällä viikosta toiseen tästä hirveästä miehestä ja kahdesta lapsesta, mutta mitään järkevää et suostu yllätys yllätys tekemään..

En tiedä, ovatko ne miehen teot sittenkään oikeasti niin vakavia. Koen pienenkin väkivaltaisuuden ja ilkeyden sekä tekemisten rajoittamisen todella epämiellyttävänä, mutta entäpä jos vain itse olenkin liian herkkä ja tarkka. Kun siis onhan niitä sairaalakuntoonkin pahoinpideltyjä ja niiden tapauksessa on selvä juttu, että lähteä pitää välittömästi. Mies ei ole koskaan mennyt onneksi kuitenkaan niin pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno mies sulla on, hommaat kämpän ja muutat sinne, kai kävit lääkärissä näyttämässä jalkaa ja teit rikosilmoituksen poliisille?

T.M

Mulla on tiedossa asunto, mutta se valmistuu vasta ensi vuoden puolella. Siksi aikaa pitäisi löytää jotain muuta. En uskalla tehdä rikosilmoitusta miehen touhuista, sillä mies jo valmiiksi sanoi, että se olisi turhaa ja että kukaan ei uskoisi minua ja että se olisi sana sanaa vastaan.

Mies kertoi salamannopeasti, että jos tekisin rikosilmoituksen, hän väittäisi, että kaatuilin itsekseni ja väittäisi minun röntyileen humalassa tai muuten itsekseni ja ettei hän liity varpaani murtumaan mitenkään (pikeasti olen absolutisti, mutta eihän sitä voi todistaa).

Kävin lääkärillä ja lääkärikin vähätteli, melkeinpä naurahti, kun pyysin häntä kirjaamaan sinne edes sen, että tekijä oli toinen henkilö, joka tönäisi minut ja retuutti tahallisesti. Lisäksi lääkäri kommentoi, että rikosilmoitus olisi aika turha, kun ei tuosta tulisi mitään rangaistustakaan sille tekijälle. :S

Höpö höpö, mikä ihmeen lääkäri muka sanoisi noin? Ja miksi et tehnyt lääkäristä ilmoitusta ja mennyt toiselle lääkärille? Ja mitähän väliä sillä on mitä se mies siellä sanoo asiasta kuin asiasta? Anna yksi järkevä syy, miksi et nyt heti ota lapset mukaan ja mene turvataloon ja tee rikosilmoitusta? Tällaista syytä ei ole ja olet sama trollaaja täällä viikosta toiseen tästä hirveästä miehestä ja kahdesta lapsesta, mutta mitään järkevää et suostu yllätys yllätys tekemään..

Mulla tosiaan kävi niin huono tuuri, että se lääkäri sanoi niin. Samoin viime kerralla, kun kävin näyttämässä keväämmällä pahoinpitelyn jälkiä (mm. 15cm x7cm mustelma ja muita mustelmia) toiselle lääkärille, niin hänkin oli yllättävän epäempaattinen. Voi olla, että tällaiset caset ovat hankalia lääkärillekin ja noihin lievempiin tapauksiin ei oikein ole mitään loogista toimintamallia. Molemmissa tapauksissa olin melkein kyyneleet silmissä vieläkin, mutta tunsin itseni lähinnä noloksi. Sairaanhoitajat sen sijaan olivat kyllä empaattisempia selvästi. Jos ihan viimeisillä voimillaan, loppuun riutuneena tsemppaa ja hakeutuu terveydenhuollon ammattilaisten pariin ja sitten tulee vähän melkein kuin ulosnauretuksi, niin siinä on tosi iso kynnys lähteä valittamaan sellaisesta tai vielä hakemaan muuta apua.

Mä veikkaan, että monella lääkärillä itsellään on niin hyvä itsetunto ja ovat niin hyvistä perheistä, etteivät he kovin helposti edes tunnista sitä pahoinpidellyn hätää ja paniikkia. Ei sitä tajua, jos ei ole koskaan sellaista itse kokenut.

Ap, onko sinulla mielenterveyteen tai persoonallisuushäiriöön liittyvä diagnoosi?

Vierailija
24/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama seko tehtailee palstalle joka päivä näitä miesvihaprovojaan. Ja mammat uskoo kaiken.

Vierailija
25/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, laita toki vahinko kiertämään...

Vierailija
26/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama seko tehtailee palstalle joka päivä näitä miesvihaprovojaan. Ja mammat uskoo kaiken.

Uskon että jos ei ole trolli, henkilö on liian yksinkertainen kyetäkseen vastaanottamaan apua.

Vierailija
27/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.M[/quote]

Kävin lääkärillä ja lääkärikin vähätteli, melkeinpä naurahti, kun pyysin häntä kirjaamaan sinne edes sen, että tekijä oli toinen henkilö, joka tönäisi minut ja retuutti tahallisesti. Lisäksi lääkäri kommentoi, että rikosilmoitus olisi aika turha, kun ei tuosta tulisi mitään rangaistustakaan sille tekijälle. :S[/quote]

Lääkäristä ilmoitus HETI Valviraan.

Lääkäri ei ole oikea henkilö arvioimaan rikos oikeudellisia seuraamuksia tai toimenpiteitä perheväkivallan suhteen. Tuollaisilta lääkäreiltä pitäisi ottaa oikeudet pois.

Vierailija
28/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen miehen luota muuttaisin lasten kanssa väliaikaisesti vaikka yksiöön ja järjestelisin sieltä käsin asiani kuntoon. Lasten huoltajuutta voisi puida sitten virallista tietä. Jäisivätkö muka lapset noin käyttäytyvän isän luo? Tuskinpa, jos saisivat valita. Ota miehestä vaivihkaa videoita kännykkään (muka räpläät omia juttujasi ja miehen puheet tallentuvatkin siihen sekä näkyy, että vain töllää telkkaa). Ja murtuneesta varpaasta tekisin rikosilmoituksen. Rangaistusta ei tekijälle ehkä tulisi, mutta jäisi kuitenkin merkintä viranomaiselle, että mies on sen aiheuttanut. Tämä voi auttaa lastenhuoltajuusasiaa käsiteltäessä.

Vierailija
29/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Missäs ne sun hienot laadukkaat jalopuiset huonekalut on säilössä?

Ei tää aloitus voi olla totta. "ei päästy sopuun lasten huoltajuudesta" -LOL

Jos miehesi on sellainen kuin kuvailet, ei hänellä ole minkäänlaista roolia isänäkään.

Kuten ei puolisona.

Ovat säilössä vanhempieni luona tai kellarikomerossa. Mies on todella ovela ketku, itsevarma ja patologinen valehtelija sekä "fiksu ja filmaattinen"; mä olen puolestani hieman ujo ja sosiaalisesti kömpelö harmaavarpunen, joten pelottaa tuleva huoltajuustaistelu todella. :/

Vierailija
30/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri voi kirjoittaa sairaskertomukseen sitä, mitä asiakas haluaa. Ei murtuneesta varpaasta voi päätellä, että toinen henkilö on aiheuttanut sen, niin kuin ap halusi kirjoitettavan. Lääkäri tekee virkavirheen, jos kirjoittaa jotain, mitä ei pysty todistamaan oikeaksi.

Vierailija
31/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taas. Eikö sulla ole muuta elämää kuin suoltaa tätä samaa novellia vähän eri versioina viikosta ja kuukaudesta toiseen?

Ihmiset: älkää vastatko tälle. Se on pelkkä huomionhakuinen trolli, joka on nähnyt mistä naruista on helppo mammoja vedellä.

Vierailija
32/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.M

Mulla tosiaan kävi niin huono tuuri, että se lääkäri sanoi niin. Samoin viime kerralla, kun kävin näyttämässä keväämmällä pahoinpitelyn jälkiä (mm. 15cm x7cm mustelma ja muita mustelmia) toiselle lääkärille, niin hänkin oli yllättävän epäempaattinen. Voi olla, että tällaiset caset ovat hankalia lääkärillekin ja noihin lievempiin tapauksiin ei oikein ole mitään loogista toimintamallia. Molemmissa tapauksissa olin melkein kyyneleet silmissä vieläkin, mutta tunsin itseni lähinnä noloksi. Sairaanhoitajat sen sijaan olivat kyllä empaattisempia selvästi. Jos ihan viimeisillä voimillaan, loppuun riutuneena tsemppaa ja hakeutuu terveydenhuollon ammattilaisten pariin ja sitten tulee vähän melkein kuin ulosnauretuksi, niin siinä on tosi iso kynnys lähteä valittamaan sellaisesta tai vielä hakemaan muuta apua.

Mä veikkaan, että monella lääkärillä itsellään on niin hyvä itsetunto ja ovat niin hyvistä perheistä, etteivät he kovin helposti edes tunnista sitä pahoinpidellyn hätää ja paniikkia. Ei sitä tajua, jos ei ole koskaan sellaista itse kokenut.

Ap, onko sinulla mielenterveyteen tai persoonallisuushäiriöön liittyvä diagnoosi?

Ei ole. Mutta olin parikymppisenä lievästi masentunut ollessani sellaisessa parisuhteessa, jossa itseäni roimasti vanhempi mies hyväksikäytti ja petti minua.

Vierailija
33/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Voisitko jo otsikossa ilmoittaa että olet aloituksen kirjoittaja, niin ei tulisi turhaan avattua näitä sinun ketjujasi. Jos et halua muutosta, tai et ole valmis edes lapsiasi pelastamaan, en minäkään halua olla "mukana" sinun ankeassa elämässäsi.

Vierailija
34/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että jos ei ole trolli, henkilö on liian yksinkertainen kyetäkseen vastaanottamaan apua.

Aika epäkohteliasta. Ylitin teini-ikäisenä Mensan rajan, todistukseni ka. oli lähellä kymppiä, kävin ns. eliittilukion ja pääsein sen jälkeen heti suosittua alaa opiskelemaan yliopistoon. Aikuisikäni tosin on ollutkin hieman onnettomampaa vähien ja huonojen ihmissuhteiden vuoksi, mutta olen silti aina käynyt vakitöissä jne. ja harrastanut aktiivisesti.

Vierailija
35/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin. Pahoittelut kirjoitusvirheistä. Näppäilen aika nopeasti.

Vierailija
36/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Oikeassa tilanteessa lääkäri kirjoittaa sanasta sanaan mitä potilas kertoo vamman synnystä ja sen jälkeen kuvailee vamman ja antaa arvionsa siitä onko se voinut syntyä kuvatulla tavalla.

Vierailija
37/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä taas. Eikö sulla ole muuta elämää kuin suoltaa tätä samaa novellia vähän eri versioina viikosta ja kuukaudesta toiseen?

Ihmiset: älkää vastatko tälle. Se on pelkkä huomionhakuinen trolli, joka on nähnyt mistä naruista on helppo mammoja vedellä.

Ilmeisesti elämäni on sitten sellaista tylsää ja ankeaa novellia. :/ Kenelle mä voi puhua, kun kukaan ei kuuntele ja ketään ei kiinnosta? :/

Vierailija
38/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Oikeassa tilanteessa lääkäri kirjoittaa sanasta sanaan mitä potilas kertoo vamman synnystä ja sen jälkeen kuvailee vamman ja antaa arvionsa siitä onko se voinut syntyä kuvatulla tavalla.

Kyllä lääkäri kirjoitti sen, mitä kerroin, mutta sanoi myös, että rikosilmoitus olisi todennäköisesti turha, kun ei tuollaisista tule juuri mitään rangaistustakaan ja "haluatko todella lähteä siihen?" tms. Se on sinänsä sivuseikka, mutta olin silti yllättynyt.

Vierailija
39/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu että mua tympii tollaset ihmiset jotka pilaa lastensa elämän roikkumalla tollasissa suhteissa. Mulla on lyhyen ajan sisällä kaksi kaveria paljastanut että elää ton tapaisessa paskakuviossa; toinen jätti miehensä vastikään, lapset on jo niin paljon kokeneet henkistä väkivaltaa että oireilevat jatkuvasti, mutta niillä on sentään vielä mahdollisuus kasvaa normaaleiksi ihmisiksi kun eivät enää ole sen hullun miehen kanssa saman katon alla.

Toinen ei jätä miestänsä, koska se ei hakkaa "kunnolla". Ei siis mitään väliä miten sairas se mies on, miten se käyttää henkistä väkivaltaa, miten se tekee lasten elämän epätasapainoiseksi ja saa lapset uskomaan että on normaalia kutsua äitiä kaupassa jatkuvasti huoraksi ja käskyttää se kantamaan kaikki ostokset itse ja maksamaan ne ja kaikki lasten vaatteet ja kulut omista rahoistaan (kotihoidontuki).

Siinäpä sitten eväät lapsille normaaliin elämään valmiina... Lapset jotka kotonaan näkee tuollaista mallia, on aikuisena alttiimpia mielenterveysongelmille tai ainakin ne ajautuu samanlaisiin suhteisiin mistä ne saa mallin kotona. Jos ei itsensä takia osaa lähteä, niin mä lähtisin lasten takia.

Vaikka se mies olisi hyvä isä lapsille ja kävisi niiden kanssa joskus vaikkapa leikkipuistossa, ei se satunnainen tsemppaaminen lasten kanssa ole syy olla jättämättä sairasta paskiaista joka pilaa teidän kaikkien elämän.

Lyhyesti siis: jätä se sika äläkä keksi tekosyitä, millään et oikeuta lastesi elämän pilaamista. Enemmän ne pilalle menee tollasen hullun vaikutuspiirissä kun yh-äidin kanssa vaikkapa yksiössä asuessaan.

Vierailija
40/54 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita tänne

https://www.tukinet.net/

tai tänne

https://www.turvakoti.net/site/

Sinulla ei voi olla kerta kaikkiaan mitään syytä, ettetkö voisi kirjoittaa näitä samoja tarinoita näihin kohteisiin. Sinun ei tarvitse mennä mihinkään eikä puhua ääneen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan