Masentaa ja ärsyttää läskiongelmani
Painoa on kyllä pudonnut mikä jonkin verran motivoi mutta en vaan pääse yli kaikista rajoitteista!! Masentaa kun mietin kuinka paljon paremmalta maistuu aamulla tuore voisarvi, hillo ja appelsiinimehu kuin puuro... Tai kuinka ihana on käydä kahvilla kaupungilla ja tilata joku kakkupala mukaan :( Laihduttaessa elämä tuntuu niin tylsältä...Miten te laihdutuksessa onnistuneet olette päässeet eteenpäin?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Syöt sen voisarven ja mehua aamulla jos tekee mieli, syöt tasapainoisen lounaan ja päivällisen, näiden välissä jonkun välipalan. Illasta sitten vielä iltapala. Kun keskityt siihen, että pääsääntöisesti noudatat ateriarytmiä ja ateriat koostuvat maltillisista annoksista täysipainoista ruokaa (paljon vihanneksia hedelmiä ym unohtamatta), niin hyvä tulee. Anna itsellesi lupa ottaa se kakkupala, silloin tällöin. Kun terveellinen ruokavalio on muutoin kunnossa, voi lopettaa itsensä kiusaamisen ainaisilla dieeteillä.
Kannattaa muutenkin miettiä alkuun, mistä ne omat väärät ruokailutottumukset johtuvat, jotka aiheuttavat suurimmaksi osaksi myös himon naposteluun. Turhan ehdoton ei pidä olla, kaikki tai ei mitään periaatteella jos koitat tietoisesti laihduttaa, niin painonpudotus hyvin epätodennäköisesti jää pysyväksi.
Tsemppiä ja nautinnollista kesää!
Mulla ei toimi kohtuusajattelu :( Jos syön kakkupalan alkaa makeanhimo ja yltyy niin kovaksi että ostan lisää herkkuja..ja seuraavana päivänä. Kierre on vaikea katkaista joten olen "totaalikieltäytyjä".
Sama kaikessa muussa kuten niissä croissanteissa. Ruuasta nauttiminen olisi silti tärkeää ja siksi laihdutus surettaa..
ap
Vierailija kirjoitti:
Syöt sen voisarven ja mehua aamulla jos tekee mieli, syöt tasapainoisen lounaan ja päivällisen, näiden välissä jonkun välipalan. Illasta sitten vielä iltapala. Kun keskityt siihen, että pääsääntöisesti noudatat ateriarytmiä ja ateriat koostuvat maltillisista annoksista täysipainoista ruokaa (paljon vihanneksia hedelmiä ym unohtamatta), niin hyvä tulee. Anna itsellesi lupa ottaa se kakkupala, silloin tällöin. Kun terveellinen ruokavalio on muutoin kunnossa, voi lopettaa itsensä kiusaamisen ainaisilla dieeteillä.
Kannattaa muutenkin miettiä alkuun, mistä ne omat väärät ruokailutottumukset johtuvat, jotka aiheuttavat suurimmaksi osaksi myös himon naposteluun. Turhan ehdoton ei pidä olla, kaikki tai ei mitään periaatteella jos koitat tietoisesti laihduttaa, niin painonpudotus hyvin epätodennäköisesti jää pysyväksi.
Mulla ei toimi kohtuusajattelu :( Jos syön kakkupalan alkaa makeanhimo ja yltyy niin kovaksi että ostan lisää herkkuja..ja seuraavana päivänä. Kierre on vaikea katkaista joten olen "totaalikieltäytyjä".
Sama kaikessa muussa kuten niissä croissanteissa. Ruuasta nauttiminen olisi silti tärkeää ja siksi laihdutus surettaa..
ap
Yritä löytää jotain muuta mielekästä elämään kuin ruoka.
Kun säästät parin viikon voisarvet ja syöt puuroa, niin voi päästä jo hierontaan tai kasvohoitoon.
Ehkä sieltä kaupungilta voikin ostaa kivan puseron tai kirjan eikä kakkupalan?
Minulla ihan sama ongelma, kaikki tai ei mitään :/ Olen onnistunut karsimaan vatsa limun ja sipsit, pikkuhiljaa myös muut. Sanoisin, että tee pieniä muutoksia tooosi hitaasti.
LAIHDUTTAMINEN EI KANNATA. Siis laihdutuskuurilla oleminen. Pitää muuttaa elämäänsä. Pitää opetella syömään herkkuja kohtuudella. Koska siinä vaiheessa, kun olet päässyt tavoitepainoosi, lihot takaisin, kun "laihdutuselämä" loppuu. Kuuntelepa areenasta Läskimyytinmurtajat-ohjelma. Uusimmassa jaksossa on Lotta Backlund, joka on laihduttanut tosi hitaasti. En ole kuunnellut vielä jaksoa, mutta siitä voisi löytyä sulle jotain ajattelemisen aihetta. Jos syömisesi on kontrolloimatonta, voi olla, että syöt liian vähän, ja sen takia vedät sitten makeaa hirveästi. Jos meinaat saada pysyviä tuloksia, pitää laihduttaa NIIN HITAASTI KUIN MAHDOLLISTA!
No en ole ajatellutkaan olevani laihdutuskuurilla vaan yritän juuri niitä elintapoja muuttaa ja siinä samalla laihtua. En vain voi opetella olemaan herkkujen kohtuukäyttäjä, se ei onnistu minulla ja ei tule koskaan onnistumaan. Hotkin ja jään kierteeseen. Tilanne oli sama ennen ylipainoa ja syy miksi lihoin.
Olen kovasti yrittänyt keksiä jotain muuta tekemistä mutta se tuntuu näin kesälomien aikaan olevan aika vaikeaa kun moni haluaa nauttia elämästä johon kuuluu ei niin terveellinen syöminen. Samoin lähialueillani kaikki harrastemahdollisuudet ovat suljettu lomien ajaksi. Lenkeillä olen käynyt mutta ei se vie niin paljon aikaa tai täytä ajatuksia.
ap