Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savustetun makrillin omega-3set?

Laurel 77
19.07.2016 |

Hei,

sattuuko täällä olemaan omega 3 -tietäjiä?
Mulla ei olis varaa ostaa pillereinä omega -3:a ja siis haluan nyt nimenomaan
EPA:aa ja DHA:ta. Olen käsittänyt, että jos vertaa viljeltyihin, nippa nappa budjettiini sopiviin lohiin, jotka on viljoilla yms omega-6:sta sisältävällä ravinnolla ruokittua, niin paljon paremmat omega3-määrät suhteessa hintaan sekä omega6:siin saisi makrillista.
Olen siis ostanut noita valmispakattuja about 200g pippurimakrilleja, joissa on siis kaksi palaa makrillia. Tai saman asian palvelutiskiltä.

Mutta kysymys kuuluu: Ainakin ravitsemusterapeutiksi itseään kutsuva Petteri Lindblad ilmottaa makrillissa olevan 6,5 g omega 3:sta per 100 g kalaa. (http://petterilindblad.blogspot.fi/2016/07/onko-kaloissa-omega-3-rasvah… --> etsi sanalla makrilli)
Eli aikas paljon! Mikä on sinänsä hyvä asia koska omega 3:sta tässä nyt haetaan. Mutta jos omega 3:sta suositellaan syötäväksi oliko nyt 1 g päivässä, niin meneekö jo tuo 100g makrillia jotenkin överiksi? Vielä kun olen yksinasuva, niin vetäisen tuollaisen valmispaketin peräkkäisinä päivinä, eli tällöin saisin tuon taulukon mukaan peräkkäisinä päivinä molempina 6g omega 3:sta!
Eli missä sitten alkaa tulla yläraja vastaan, ja onko jotain haittavaikutuksia joista käytännössä voisi huomata, että nyt on vedelty liikaa makrillia? :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi