Mistä tulee tää et "meiän tyttöjen pitää pitää yhtä!!!"
Miksi niin monet naiset liittoutuvat keskenään? En minä miehenä koe mitään veljeyttä kenenkään miehen kanssa; fuck them. Tuntuu että naisilla on aina näitä verkostoja ja yhteenliittymiä muiden naisten kanssa, ja ihme girl poweria. Ihmettelen vain että miksi?
Kommentit (15)
Montako vuotta olet elänyt naisena?
Itse toivoisin naisten suurempaa solidaarisuutta toisilleen ja omien tukiverkkojen rakentamista, miesten tapaan. Epätasa-arvossa ei aina ole kymys siitä, että miesten yhteiskunta sortaa naisia, vaan joskus myös siitä, että naiset eivät ratkaisevissa tilanteissa tue riittävästi toisiaan. Tämö perustuu vuosien kokemukseen yliopisto- ja tiedemaailmasta, miten ratkaisevassa tilanteessa ympäriltäni on hävinnyt naisten tuki.
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin naisten suurempaa solidaarisuutta toisilleen ja omien tukiverkkojen rakentamista, miesten tapaan. Epätasa-arvossa ei aina ole kymys siitä, että miesten yhteiskunta sortaa naisia, vaan joskus myös siitä, että naiset eivät ratkaisevissa tilanteissa tue riittävästi toisiaan. Tämö perustuu vuosien kokemukseen yliopisto- ja tiedemaailmasta, miten ratkaisevassa tilanteessa ympäriltäni on hävinnyt naisten tuki.
Tämä. Olen jonkun verran pettynyt naisiin, just puuttuvan solidaarisuuden takia. Jotkut naiset ennen kaikkea hännystelevät miehiä ja heidän huomionsa on tärkeintä maailmassa.
Kun nainen sanoo muille naisille, että meidän täytyy pitää yhtä, mitä hän haluaa ja tarkoittaa? Sitä, että niiden muiden naisten pitää nyt olla samaa mieltä kuin hän ja toimia sen mukaisesti.
Naiset toimivat aina vain luonnolleen oikealla tavalla. Lievästi oksettavaa miten naisten kritisoimista rohkaistaan vain silloin kuin se sopii vasemmistolle. Kun oikeisto kritisoi, sieltä tulee se litania herjaavia termejä.
Miksi naiset ängittee nettiin. Menkää pois
Olen nainen ja en tunne yhteenkuuluvuutta naisten kanssa juuri yhtään, paitsi tietysti niiden jotka ovat älykkäitä. Olenkin huomannut että supertyhmät naiset menevät enemmän massan mukana, on pakko pitää yhtä jonkun henkilön kanssa vain siksi että kyseinen ihminen on saman sukupuolen edustaja, ei tällaisessa ajatusmaailmassa ole mitään järkeä. Juuri sitä teennäistä ja teinimäistä girl power-mentaliteettia näkee näillä hyvin yksinkertaisilla naisilla kun taas vähän fiksumpi valitsee seuransa ihan muiden seikkojen perusteella, ei sukupuolen.
Mä olen allerginen tuollaiselle "me tytöt"- ajattelulle. Verkostoja on hyvä olla, mutta kyllä mä solmin niitä ihan jollain muulla perusteella kuin sukupuolielimellä.
Vierailija kirjoitti:
No sinun kokemuksesi tuen puutteesta johtuu sinun omasta asenteestasi. Aloittaja on mies ja ilmoittaa että hänen puolestaan muut miehet saavat painua helvettiin. Vastauksena sinä alat ylistää miesten keskeistä solidaarisuutta ja paheksua naisia siitä että eivät tue sinua. Miksi kukaan tukisi sinua siksi että on samaa sukupuolta, kun sinä vain halveksit itse omaa sukupuoltasi ja ylistät miehiä?
Nainen on susi naiselle. Peto, joka taistelee saaliista (miehet) kynsin hampain.
Mä en halua olla solidaarinen kenellekään vain sen takia, että sillä on samanlaiset sukupuolielimet kuin mulla. En tunne yhtään sen enempää yhteenkuuluvaisuutta toisten naisten kuin miestenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on susi naiselle. Peto, joka taistelee saaliista (miehet) kynsin hampain.
No siltä tuntuu niistä naisista, joille miehet ovat elämän tarkoitus. Tai miehistä, jotka luulevat että naisille mies on elämän tarkoitus.
Kaikki muut hoksaavat kyllä, että tässä puhutaan jostain muusta kuin miehenmetsästyksestä. En ainakaan ole koskaan kuullut tyttöporukan saalistavan yhteistä miestä porukalle. Mutta sinä ilmeisesti olet sitä mieltä, että kun naiset eivät tee niin, se on osoitus naisten susimaisuudesta.
Koska se on jälkeläisten etu. Lähes jokaisessa nisäkäslajissa (jos on laumaeläin), naaraat enemmän tai vähemmän liittoutuvat. Ei sitä apua pyydetä uroksilta. Usein tullaan tiineeksi eli raskaaksi samaan aikaan ja varmistellaan, et hätätapauksessa imettäjiä löytyy. Tästä on muuten jäänteenä ilmiö, jonka jotkut naiset ovat ehkä huomanneet: jos samassa tilassa on lähekkäin naisia (esim avokonttori), niin puolen vuoden sisällä näillä naisilla on kuukautiset melko samaan aikaan. Varokaa PMS-raivoaaltoa!
Dante Alighieri sen puki Jumalaisessa Näytelmässä sanoiksi: helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisia naisia.
Tuolla "girl power" -mentaliteetilla ja naisten väliseen solidaarisuuteen kannustamisella viitataan siihen, että usein miehet valitsevat toisen miehen sen sijaan että valitsisivat naisen. Ja ihan vaan sukupuolen takia (osaamisella tai kyvyillä ei siis tekemistä). Samoin moni nainen valitsee ennemmin miehen kuin naisen vastaavassa tilanteessa. Selityksenä vanhat ajatusmallit siitä, ettei nainen muka voisi olla pätevä ja kyvykäs. Naisten tekemisiä vahditaan silmä kovana ja kritisoidaan kaikkea mahdollista siinä missä miehen tekemiset ja puutteet ohitetaan olan kohautuksella.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on jälkeläisten etu. Lähes jokaisessa nisäkäslajissa (jos on laumaeläin), naaraat enemmän tai vähemmän liittoutuvat. Ei sitä apua pyydetä uroksilta. Usein tullaan tiineeksi eli raskaaksi samaan aikaan ja varmistellaan, et hätätapauksessa imettäjiä löytyy. Tästä on muuten jäänteenä ilmiö, jonka jotkut naiset ovat ehkä huomanneet: jos samassa tilassa on lähekkäin naisia (esim avokonttori), niin puolen vuoden sisällä näillä naisilla on kuukautiset melko samaan aikaan. Varokaa PMS-raivoaaltoa!
Dante Alighieri sen puki Jumalaisessa Näytelmässä sanoiksi: helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisia naisia.
Sinulla tuntuu olevan vaikea elää nykymaailmassa, kun etsit älyvapaita selityksiä historian hämärästä - ilmiöihin joita ei edes ole.
Koska hyväveliverkostot