Mistahan johtuu, etta yksi uusi aiti puistossa ei halua kertoa ammattiaan? Kyseessa Helsinki mutta samat aidit usein pihalla, muuten jutellaan kaikellaista. On kiva se aiti
, mutta tuollainen käytös kummastuttaa.
Kommentit (42)
Meillä koiraporukoissa harvoin tiedetään toisten ammatteja. Hyvä niin, ollemme paremmin näin saman arvoisia harrastuksessa, arvoon ja ammattiin katsomatta
Ammatiltaan lääkäri ja ei useinkaan kerro ammattiaan, koska kysyjällä tämän jälkeen usein joku vika johon kysyy neuvoa tai sitten kysyjän lapsella. Usein myös sujuvasti valehtelee ammattinsa.
Miten hän käyttäytyy kun asia otetaan puheeksi? Oletko kysynyt ammattia suoraan? Mitä hän vastasi?
Joutuisivat tekemään töitä vapaallakin. Näen jo sieluni silmin, kuinka kaikki lähipiirin mammat tulevat juttelemaan lapsensa vaivoista...
opiskellut mutta hän oli vaivautuneen oloinen eikä antanut kunnollista vastausta. Lähti sitten aika pian kotiin aikaisemmin kuin tavallisesti ja sen jälkeen on aina vaihtanut puheenaihetta jos olen yrittänyt kysyä. Mielestäni jokaisella on oikeus olla missä ammatissa vain mutta voisi sentään sanoa jos joku kysyy.
saa olla kertomassa mikä kenellekin sopii ja miettiä miten sanoisi sievästi ettei aio leikata kysyjän hiuksia kotona alennus hintaan..
se selventäisi miten tämä asia on siellä käsitelty. Suoraan kysymykseen kun olisi minusta ainakin hankala olla vastaamatta, jos joku sitä siis kysyisi.
Meidän puistossa kyllä useimmat tietävät toistensa ammatit, enkä ymmärrä mikä ongelma siinä on. Ei mikään tuttavuus tai ystävyys ole ammatista kiinni, ihan reilusti siellä yhdessä jutellaan ja nauretaan samoille jutuille, olkoon joku lääkäri ja toinen sitten lähihoitaja. Itse olen kokki ja monet sitten kyselevät ruokavinkkejä jne.
Lintu75
Uteliaisuus voitta kaikki keinot näköjään. Mitä asia Sinulle kuuluu?
Muuttaako ammatti jotenkin suhtautumistasi häneen? Ilmeisesti halut joko ylen- tai alenkatsoa häntä sen jälkeen, kun ammatti on tiedossa.
Olet säälittävä...
Eräs lääkärisukulaiseni teki juuri noin leikkipuistossa äitiyslomiensa aikaan.
kätilö, niin ehkä hän ei halua kysyä sitä kun kaikki tulee sitten kysymään " onko tää normaalia" ja " mitä nyt pitää tehdä" ja silleen, antakaa ihmeessä naisparan olla rauhassa!
Vierailija:
Mielestäni jokaisella on oikeus olla missä ammatissa vain mutta voisi sentään sanoa jos joku kysyy.
Hohhoijaa... Pitäisikö hänen hypätä kaivoonkin jos te muut tekisitte niin?
ja esikoisen kanssa uusi tuttavuus puistoissa. Kerron ammattini, jos sitä suoraan kysytään, mutten muuten aihepiiriin hakeudu jutustelussa.
Suurin osa lähipuistojen äideistä on hoitovapaalla tai työttömiä ja haluan vain sulautua joukkoon. En niinkään pelkää " ammattiavun" antamista.
i seuransa just noiksi
- voiksää leikata mun tukan ilmatteeks?
- Mikähän tää mun kyhmy on?
yms. tyypeiksi. Mutta jokaisen oma asia, itse vaan en tollasesta seurasta edes perustaisi. Musta on kiva tuntea oikeasti ne ihmiset joiden kanssa vietän aikaani.
Kun itse eron jälkeen muutin kunnan vuokrataloon niin ei tullut mieleenkään kertoa että olen se joka ei anna heidän perheelleen kodinhoitajaa aina kun he tarvitsevat. Tein tuolloin kotipalveluohjaajan vuorotteluvapaa sijaisuutta ja töissä käytin käytännön syistä sijaisuuden loppuun exäni sukunimeä vaikka kotiovessa oli tyttönimeni :) Aika moni naapureista ole kotipalvelun vakituisia perhetyön asiakkaita.
Koska tämä oli trolli. Tehtiin kaverin kanssa kilpailu, kumpiko saa aloituksellaan eniten vastauksia 15 minuutin kuluessa ILMAN että tulee trolliepäilyjä. Voitin! :)
Huokaiskaa helpotuksesta, ap:tä ei oikeasti ole olemassa ahdistelemassa puistoäitejä.
assa?