Miksi ihmisestä kasvaa rehentelijä?
Pidemmän päälle vähän rasittava ominaisuus tuo rehentely, isottelu, liioittelu, mitä se nyt onkaan. Miksi jostain tulee sellainen?
Kommentit (23)
Ison perheen lapsi tai muusta syystä vähälle huomiolle jäänyt. Tai sitten koulussa alaluokilla syrjitty.
Entä miksi paljon suurempi osa ihmisistä on mykkiä, arkoja hiljaisia "ei tehdä tästä ny numeroo" -vähättelijöitä.
Tai minä-minä häiriö.
Onko ne kaikki muuten myös besserwissereitä?
Tuntemani on.
Ja jaksaa sen lisäksi kehua itseään... :D
Kunnes kuulijat kaikkoavat.
Tuttavapiiriin tuli nyt tuollainen rehentelijä pahemmasta päästä. Ja hän todellakin tietää kaiken paremmin. Ja itseään osaa kehua ylivertaiseksi mitä omituisimmilla asioilla: miten hän on saanut kehuja, kun on niin hyvä kengännauhojen solmija! Menneisyydestään en tiedä mitään, joten siitä tuo otsikon kysymys.
Aika sietämätön tyyppi, etenkin kun on kovaääninen eikä ole koskaan hiljaa.
Muitakin rehentelijöitä on, mutta tämä uusin on lyömättömästi pahin. Ap
mä rehentelen asioilla joita en osaa tehdä saan siitä arvostusta t.mies
mä oon rehentilijä tyyppi että osaan tehdä asioita paremmin kun muut tai että osaan esimerkiksi korjata jonkun koneen tuosta vain vaikka en ymmärtäisi koko koneen päälle yhtää mitää ihan mies oon
Huono itsetunto ja kieroon kasvanut luonne aiheuttaa heikkolahjaisissa ihmisissä rehentelyä ja oman egon buustaamista. Fakta tieto!
Toiset uskovat ehkä enemmän positiivisuuteen ja uskaltavat olla iloisia siitä mitä osaavat ja sanoa sen ääneen. Samalla jaetaan tietoa toiselle asioista, joissa on hyvä ja varmasti myös asioista, joissa ei ole niin hyvä.
Itse ainakin arvostan kavereitani, jotka uskaltavat sanoa ääneen missä loistavat (ja myös missä kompuroivat, mutta tämä ei ollutkaa ketjun aihe). Ihan ujostelematta sitten kysyn apua, jos satun tietämään, että joku on mielestään keskimääräistä parempi jossain. Viimeksi kävin yhdne kaverin kanssa sahalla valitsemassa itselleni parasta mahdollista pöydän kantta. ITsellä kun tietous puutuotteista oli laatua: on lautaa, hiottua ja hiomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiiriin tuli nyt tuollainen rehentelijä pahemmasta päästä. Ja hän todellakin tietää kaiken paremmin. Ja itseään osaa kehua ylivertaiseksi mitä omituisimmilla asioilla: miten hän on saanut kehuja, kun on niin hyvä kengännauhojen solmija! Menneisyydestään en tiedä mitään, joten siitä tuo otsikon kysymys.
Aika sietämätön tyyppi, etenkin kun on kovaääninen eikä ole koskaan hiljaa.
Muitakin rehentelijöitä on, mutta tämä uusin on lyömättömästi pahin. Ap
Mä lähden toiseen suuntaan. Yritän olla niin vähän tekemissä kuin mahdollista. Ei ole aikaa elämässä tollaisille. Olen vain niin kiireinen `\/`
Vierailija kirjoitti:
syntyy pohjanmaalla :D
Tai joensuussa niinkuin Vornanen... tai Ke isä Juusto Juuso.
Tapailin sellaista rehentelijää. Elämäntapaluuseri, takana pitkä sarja naisia kun ei saa suhteita toimimaan, kaikenmoisia diagnooseja. Oli kyllä hyvä kehumaan itseään, ja ihan kaikki ongelmallinenkin puhuttiin voitoksi. Välillä se oli jopa viihdyttävää, mutta useimmiten tosi raskasta, kun mitään keskustelua ei voitu käydä ilman että hän alkoi pitää luentoa itsestään. Kerran oltiin videopuhelussa, ja hän keskeytti vuorovaikutuksen pitkäksi ajaksi sillä alkoi etsiä kuvia itsestään nuorena. Sitten kun pari kuvaa löytyi, hän alkoi suorastaan huutaa miten KAUNIS hän on ollut. Minä näin kuvissa ihan hyvännäköisen nuorenmiehen, mutta ilme oli niin leuhka että se söi ulkonäöstä. Näiden puhelujen aikana hän myös keskittyi silminnähden ihailemaan itseään kamerasta, sen sijaan että olisi kuunnellut. Elävässä elämässä hän teki sitä näyteikkunoiden kanssa, katseli pitkään itseään ja käänteli takkiaan.
Viihdyttävä osuus oli siinä miten paksua se leveily välillä oli, siis suorastaan koomisen röyhkeää. Työttömyys olikin tietoinen valinta ihmiseltä joka on liian älykäs yhteiskunnan käyttöön, mt-ongelmat vain osoitus eksentrisyydestä, tai välillä sankaritarina tai todiste monimutkaisuudesta ja herkkyydestä. Taskut ei olleet tyhjät, hän vain käytti rahaa harkiten. Satuin katsomaan hänen vanhoja kuviaan, ja hän alkoi selitellä että paino on ollut joskus koholla "hallitusti", hän halusi vain harrastaa raskasta sarjaa. Syynä ei suinkaan ollut naaman mättäminen punkulla tms.
Voi elämä, miten en olekaan miettinyt tätä tyyppiä aikoihin. Välillä seura oli niin raskasta että tuntui kuin olis ollut nyrkkeilymatsissa. Korvatkin soi kun puhetulva oli lakkaamaton, ja isosta miehestä lähtee ääntä. Vessassakaan ei jumaliste saanut istua hiljaa, kun koko ajan tuvan puolelta kyseltiin jotain.
Kotoa opittu. Ihan pienet taaperopojat osaa jo kukkoilla, jos isä kukkoilee. Kulkevat leveästi ja huudahtelevat kovalla äänellä.
Käyttäytyminen ja arvomaailma peritään kotoa. Niihin voi vaikuttaa aikuisena, mutta nuorten aikuisten käytös on kodin perua.
Ihminen ei kasva rehentelijäksi; hän on syntyjään sellainen ja löytää itsensä.
Niin kuin joku jo mainitsikin, todennäköisesti isosta perheestä. Pakko kilpailla joka asiassa ja päteä. Muuten kokee kai olevansa näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
naiset vaativat liikaa
Kerrotko vielä, miten liittyy tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai joensuussa niinkuin Vornanen... tai Ke isä Juusto Juuso.
Eihän Vornanen rehennellyt. Ihmise ihmettelivät kun hän oli kuin ujo piimä, kuin hammaslääkäriltä tulossa suu puudutettuna, kertoessaan illan tapahtumista, ja vaatimattomasti kertoi että torjui hyökkääjien aikeet silkkihansikkain, ei kertonut olevansa Steven Segal.