Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallio Block Party ja siipeilijän marttyyriasenne

Vierailija
17.07.2016 |

Voi luoja, TODELLA TÖRKEÄÄ, epäkunnioittavaa ja lapsellista käytöstä tuolta Kallion Katuruokatori & Kesämarkkinat järjestäjältä!
KBP nähnyt hirveän vaivan tapahtuman järjestämisessä ja nyt joku omaan napaan tuijottava itkupilli yrittää järjestää "pimeesti" oman tapahtuman samalla idealla mutta asiakkaille ilmaiseksi.
Naurettavaa aikuiselta ihmiseltä!!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuma on peruttu Kallio Block Partyn järjestäjien pyynnöstä. Heidän mukaansa avoin, yhteisöllinen, itseohjautuva ja kaikille maksuton katuruokatori ja kesämarkkinat vaarantavat Kallio Block Partyn ruokamyyntipaikkojen myymisen ruokayrittäjille ja sitä kautta koko Kallio Block Partyn järjestämisen, sillä Kallio Block Partyn pääasiallinen rahanlähde kulujen kattamiseen tänä vuonna ovat maksulliset ruokamyyntipaikat.

Kallion katuruokatorin ja kesämarkkinoiden tarkoitus oli avoimesti ja itseohjautuvasti rohkaista tekemään ja toteuttamaan myös niitä, jotka eivät syystä tai toisesta tänä vuonna päässeet Kallio Block Partyyn esiintymään, myymään ruokaa, käsityöläistuotteita tms. Ravintolapäivää 5 vuotta tehneenä ja sen tuomien kokemusten pohjalta mä uskon vapaaseen ja avoimeen yhteiseen julkiseen kaupunkitilaan, ja mun näkökulmasta ihmisiin kannattaa luottaa ja itseohjautuvasti pystyy toteuttamaan hienoja asioita. Myös talvella toteutetusta Karhupuiston joulutorista tuli itseohjautuvasti oikein mukava tapahtuma ja sen pohjalta ajattelin, että tästäkin voisi sellainen tulla, ja että Kalliossa tuona lauantaina aikaa viettävät ihmiset nauttisivat monipuolisesta tarjonnasta. Tarkoitus oli vilpittömästi ja puhtaasti hyvä ja hyväntahtoinen.

Mä pahoittelen suuresti aiheuttamaani mielipahaa ja pyydän vilpittömästi anteeksi kaikilta, jotka kokee tälläisen itseohjautuvaan toimintaan rohkaisemisen vääränä tapana toimia. Ne jotka tuntee mut, tietää kyllä ettei mun tarkoitus ole ikinä aiheuttaa kenellekään harmia tai hankaluuksia tai varsinkaan ”hyökätä” KBP:tä vastaan, tehdä kiusaa, kusta muroihin, siipeillä, viedä Kallio Block Partyn rahoituspohjaa tai ”tuhota” Kallio Block Partya tms mitä keskustelussa on kommentoitu ja mitä KBP:n järjestäjien taholta on epäilty. Jos joku toisin luulee, ei tunne mua oikeasti.

Mä edelleen uskon, että sekä Kallio Block Partyyn tulevalla yleisöllä, että niillä ruoka- ja muilla myyjillä, jotka tapahtumaan syystä tai toisesta eivät pääseet myymään, olisi halua osallistua ja osaltaan halua tukea hyvää tapahtumaa, ja jos Kallio Block Party tarjoaisi esim tilinumeron johon rahaa laittaa tai muun tavan, jolla tukea. Tämäkin keskustelu on varmasti korostanut monelle tapahtumassa käyvälle ja sinne myymään haluavalle, että Kallio Block Partya järjestetään niukoilla resursseilla.

Joka tapauksessa tuli hyvin selväksi monesta suusta, että itseohjautuvaan tekemiseen rohkaiseminen on väärä tapa toimia Kallio Block Partyn kanssa samana päivänä ja samalla alueella, eli tapahtuma on siis peruttu.

Samalla kerrottakoon, että myös järjestämäni Konepajajatkot Brunossa lauantaina 6.8. on nyt peruttu. (Kyseiseen klubi-iltaan on myös keskusteluissa viitattu ja ilmeisesti myös sitä pidetään sopimattomana.)

Toivotan kaikille mukavaa Kallio Block Partya. Katuruokatori, Kesämarkkinat ja Konepajajatkot on kaikki nyt peruttu, eikä vegaanisia chorizohodareita, Tomatillo Helsingin meksikolaista vegaaniruokaa, muita ruokamyyjiä, tai kesämarkkinoiden käsityöläisiä ja taiteilijoita myymässä tuotoksiaan tuona lauantaina ainakaan minun rohkaisemanani nähdä. Myöskään Konepajajatkoja tai muita jatkoja ei minun järjestämänäni tule ja toivon vilpittömästi kaikkien olevan tyytyväisiä.

Tulevaisuudessa teen muita asioita ja muualla, eli jatkossa mua ja mun tapahtumia nähdään huomattavasti vähemmän tässä kaupungissa.

Toivotan kaikille myös mukavaa kesän jatkoa ja pahoittelen jo etukäteen, jos en ehdi vastaamaan jatkokeskusteluun ja kommentteihin, sillä olen seuraavat viikot lomalla Saimaalla. (Tämänkin viestin kirjoittaminen ja tapahtuman peruminen viivästyi siitä syystä, että eilen olin retkellä Kirkkonummella ja Porkkalassa koko päivän ja illalla soittamassa We Love Helsingin GT-kesässä Löylyssä, enkä siis ollut netissä)

Yst terv,

Timo Santala

Vierailija
2/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuma on peruttu. Pyydän vilpittömästi anteeksi Kallio Block Partyn järjestäjiltä.

Ne jotka tuntee mut, tietää kyllä ettei mun tarkoitus ole ikinä aiheuttaa kenellekään harmia tai hankaluuksia tai varsinkaan ”hyökätä” KBP:tä vastaan, tehdä ”kiusaa”, ”kusta muroihin”, ”siipeillä”, viedä Kallio Block Partyn rahoituspohjaa tai ”tuhota” Kallio Block Partya tms mitä keskustelussa on kommentoitu ja mitä KBP:n järjestäjien taholta on epäilty. Jos joku toisin luulee, ei tunne mua oikeasti.

Ne jotka tuntee mut, tietää myös, ettei mulla ole mitään ”kaunaa” tai ”antipatioita” Kallio Block Partya tai sen järjestäjiä kohtaan, vaikka kommentteja joissa sellaista on epäily on keskusteluihin ilmaantunut. Jos joku muuta luulee, on väärässä, eikä tunne mua oikeasti. Kallio Block Party on musta hieno tapahtuma ja toivon sille pitkää ikää ja hyvää tulevaisuutta.

Mun puolesta tämä asia on loppuun käsitelty ja jos jollain on vielä jotain hampaankolossa tai haluaa muuten kommentoida, ni mulle voi soittaa numeroon 050-5456781 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen timo.santala@gmail.com ja keskustella asioista mielellään suoraan henkilökohtaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä.

Vierailija
4/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Asiakkaille ilmaiseksi? Mistä lähtien KBP on ollut maksullinen tapahtuma? Onko tää joku aivoton sissimainos? 

Vierailija
5/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista tapahtumista mitään, mutta jos tuon ekan tapahtuman mahdolliset kiskurihinnat ja rahastus alkoi potuttaa tuota varjotapahtuman järjestäjää? :)

Vierailija
6/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Luoja! kirjoitti:

Täh? Asiakkaille ilmaiseksi? Mistä lähtien KBP on ollut maksullinen tapahtuma? Onko tää joku aivoton sissimainos? 

No siis siellä ne ruoan tekijät joutuu maksaa niistä ruokakojuista, tässä matkija tapahtumassa kuka tahansa saa ilmaseks tulla pystyttää ruokakojun. Ap varmaan tarkotti sitä

Vierailija
7/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä noista tapahtumista mitään, mutta jos tuon ekan tapahtuman mahdolliset kiskurihinnat ja rahastus alkoi potuttaa tuota varjotapahtuman järjestäjää? :)

Ap sekottaa nyt ihmisten päät, KBP on ilmainen tapahtuma. Ruokatyypit vaan joutuu pulittaa jos haluu pistää ruokakojun pystyyn.

Vierailija
8/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno eihän se mitään ilmaista lystiä ole. Viime vuonna oli ihan rahan keräystä tuota varten.

Vierailija
9/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että KBP järkkää järjestyksenvalvojat, bajamajat, siivoojat ym pelit ja pensselit että tämmöset matkijat voivat tulle siipeilemään! Ei tarvitse muuta kuin pistää Facebookkiin tapahtumailmoitus että Tervetuloa! KBP tapahtuis ilman tätä siipeilijää, mutta valitettavasti siipeilijän tapahtuma ei toteutuis ilman KBP:n vaivannäköä! Tai ei ainakaan yhtä menestyksekkäästi..

Vierailija
10/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin minä menisin tuohon alakerran kiinalaisen ravintolan eteen myymään 80% halvemmalla halvemmalla kiinalaista ruokaa; ihmiset tulevat sinne sen varsinaisen kiinalaisen ravintolan takia, osa kuitenkin päättäisi ostaa minun halppistani.

Vierailija
11/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä että KBP järkkää järjestyksenvalvojat, bajamajat, siivoojat ym pelit ja pensselit että tämmöset matkijat voivat tulle siipeilemään! Ei tarvitse muuta kuin pistää Facebookkiin tapahtumailmoitus että Tervetuloa! KBP tapahtuis ilman tätä siipeilijää, mutta valitettavasti siipeilijän tapahtuma ei toteutuis ilman KBP:n vaivannäköä! Tai ei ainakaan yhtä menestyksekkäästi..

Tässähän tämä tulikin. KBP hoitaa viranomaisyhteistön, vessat ja muut ja tämä sitten lokkeilisi vieressä. Palvelut maksetaan ruokarekkojen maksuilla ja nyt sitten osa tulisikin mukaan ilmaiseksi. Reilua.

Vierailija
12/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on KBP:ltä pois, jos joku järkkää samassa kaupungissa saman tyyppisen tapahtuman? Jokaiselle jotakin! Osa menee KBP, osa tuohon toiseen! Win-win! Taas tätä suomalaista ahneutta.

Vierailija
13/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sama tyyppihän järjesti ne teknobileet Töölöön jotka piti muistaakseni virkavallan keskeyttää, kun eivät lopettaneet ajoissa ja desibelit jäätävät. "Kannustaa yhteiseen tilaan" tarkoittaa että pitäisi elää kuin pellossa ja möykätä ja rikkoa paikkoja. Jotenkin jäänyt ärsyttävä kuva koko tyypistä kun on joskus tullut joissain tapahtumakeskusteluissa vastaan.

Vierailija
14/16 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia tommoset tapahtumat ylipäätään. Ei aiheuta muuta kuin häiriötä asukkaille ja roskaa kaduille

Vierailija
15/16 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin aamulla Hakaniemeen, Karhupuiston, Tokoinrannan ym alueet olivat täynnä roskaa. Toivottavasti partyn järjestäjät ovat hoitaneet alueiden siivoukset.

Vierailija
16/16 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio block party 2019: Festarikansa käytti asuintalojen pihoja julkisina vessoina, vaikka Baja Majat olivat 50 metrin päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi