Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskosta kummiongelma

Vierailija
28.02.2006 |

Meillä on neljä lasta, joista kaikkien kolmen ekan kummina on ollut vuorotellen minun tai mieheni sisarus yhtenä kummina. Nyt tämän nuorimman kummiksi olimme kaavailleet saman mallin mukaan veljeni nuorinta siskoa, joka on ainoa vielä kummilapsetta vailla oleva. Hän on 16-vuotias ja asuu tietenkin kotonaan. Vauva on kuitenkin jo kolme viikkoa vanha, eikä kyseinen sisko ole käynyt edes katsomassa lasta, saatikka edes soittanut ja onnitellut/kysellyt vauvasta mitään. Sisko asuu 500 m päässä, joten matka ei ole este. Kun anoppi ja appi kävivät sairaalassa meitä katsomassa, oli tämä nuorin sisko vain todennut, ettei hän jaksa nyt lähteä vauvaa katsomaan.

Minua ärsyttää pyytää kummiksi henkilöä, joka ei osoita vauvaa kohtaan minkäänlaista kiinnostusta. Mieheni perustelee, että kyseessä on niin nuori, ettei tämä oikein ymmärrä koko asian tärkeyttä. Ja että sisko osaa arvostaa tehtäväänsä tulevaisuudessa ja että meidän siksi tulee nyt katsoa läpi sormien hänen käytöksensä. Tiedän kyllä, että miestäni siskon käytös harmittaa. Mitä tehdä, NEUVO MEITÄ!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että pyytäisin siskoa kuitenkin kummiksi, mutta ottaisin myös pari aikuisempaa kummia lapselle.

Entäpä, jos suhtaudut hieman liian tärkeillen tuohon kummin valintaan tai onko sinulla kuinka suuret ennakkotoiveet siitä miten kummin tulee lapsen elämään osallistua? Jos miehesi haluaa siskonsa kummiksi niin asia on selvä.

Vierailija
2/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei osoita mitään mielenkiintoa lasta kohtaan. Oli sisko tai ei. Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo ymmärtää ihan hyvien tapojenkin päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kiristi minut ottamaan 16-vuotiaan siskoni esikoislapseni kummiksi, ja huonosti kävi. Ristiäislahjaa tyttö ei ole saanut vieläkään, vaikka on jo kohta kouluikäinen, sillä ristiäisiä ennen ei ollut kuulemma rahaa ostaa sitä, ja nyt se kai on vain " unohtunut" . Siskoni asuu noin 50 kilometrin päässä meistä, mutta käy joka viikko aivan lähellämme tapaamassa ystäviään jne... Kummilapselle ei aikaa liikene. Asiasta ollaan tapeltukin, mutta koska se ei tuonut asiaan parannusta, olen antanut olla...

Aina kun siskoni alkaa seurustella uuden miehen kanssa, hän näytösmäisesti käy lirkuttelemassa meillä jonkun halvan tuliaisen kanssa, kuinka rakastaa kummityttöään. Kun suhde vakiintuu, kummia ei näy taas kuukausiin.

Ja siskoni sentään oli alussa niin innoissaan kummin virasta. Se oli vain alkuhuumaa ja näyttämisen tarvetta, ei mitään muuta.

Voihan se olla, että miehesi sisko on tosiaan niin nuori, että häntä ei nyt kiinnosta, ja myöhemmin hän kypsyisi tehtäväänsä. Mutta valitettavasti joistakin kasvaa pinnallisia kanoja, jotka kasvavat suorastaan inhoamaan lapsia. Mitä tyyppiä luulet kummiehdokkaanne olevan? Ja milloin hän rupeaa kummilapsestaan välittämään jos rupeaa? Silloin, kun hän on 20-vuotias? 25-vuotias? Kuinka vanha lapsenne silloin on, ja huoliiko hän enää omakseen kummia, joka ei ole hänestä lapsuusvuosina välittänyt?

Vierailija
4/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää olisi, että ette pyytäisi häntä kummiksi vain sen takia, että on miehesi sisarus! Mutta jos hän haluaa kummiksi, niin okei.

Minusta liian nuori vielä kummiksi eli pyytäisin jotain muuta henkilöä.

Vierailija
5/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko tosiaan ON nuori. Itse olin sen ikäisenä todella ajattelematon ja lapset eivät kiinnostaneet YHTÄÄN. Muutaman vuoden päästä tilanne oli jo ihan eri. Nyt olen tosi läheinen kummilasteni kanssa kun olen aikuinen.

Tosiaan ota se sisko yhdeksi kummiksi niin ei tarvitse hänen aikuisempana miettiä miksi veli ei häntä koskaan ottanut kummiksi jos muut sisarukset ovat siihen valittu.

Mun mielestä ei myöskään tarvitse pitää ehdottomana sitä että kummi olisi se yksi ja ainoa aikuisystävä lapsella. Meidän kummit ovat yhtä läheisiä kuin kuka tahansa ystävistäni. Ei sen kummempaa.

Vierailija
6/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos hänestä tulee kummi,voi olla että monituinen vuosi menee että ei toteuta " kummiutta" , ainakaan kuten te toivoisitte. Mutta ehkä sitten kun hän on isompi, voi kummius olla suuressa arvossa.

Pyydä kummiksi, mutta ottakaa myös joku vanhempi pariskuntakin, joka osaa jo nyt olla mieleisenne kummi

Vierailija
7/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinkuin joku jo ehdotti niin pyytää vähän " aikuisempia" kummeja toisiksi kummeiksi. Ja samalla kun pyydätte tätä miehen siskoa kummiksi , niin kerrotte hänelle mitä kummin " velvollisuuksiin" kuuluu tai mitä häneltä toivotte, esim. mahdollisimman läheistä suhdetta sekä tiivistä yhteydenpitoa lapseen ym. Voihan ko. henkilö sitten kieltäytyä kummiudesta , jos hän ei ole kiinnostunut/valmis ottamaan kunniaa vastaan. Ja kummiksi pyytämisen yhteydessä kerrotte, että ymmärrätte kyllä häntä jos hän ei halua kummiksi. Näin olette antaneet jokaiselle sisarukselle mahdollisuuden kummiksi.

Vierailija
8/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lähteä siitä, että jos hän ei ole kiinnostunut (niin kuin nyt näyttäisi kirjoituksesi perusteella olevan), niin ei silloin pidä velvollisuuden tunnosta pyytäkään!

Ei ole hyväksi kummille kuin lapsellekaan tällainen kummi, jota pyydetään vain sikis, koska muutkin sisarukset ovat jo kummeja.

Vierailija
9/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä todella odota kummilta mitän muuta, kuin että tämä olisi kiinnostunut lapsesta. Emme tarvitse lahjoja, emme hoitoapua tms. Vain sitä, että kummi jaksaisi vierailla meillä ja pysähtyä silloin lapsen kanssa olemaan. Tämä kyseinen henkilö ei ole vielä ollut koskaan kiinnostunut yhdestäkään lapsestamme, vanhin niistä jo 6v. Kun meillä sen sijaan on vieraillut tuttavaperheiden samanikäisiä nuoria, he ovat kiljuen halunneet leikkiä ja ulkoilla lastemme kanssa. Sisko on jo aikoja sitten ilmoittanut, että lapset ovat kauheita ja ettei hän koskaan aio hankkia lapsia. Mutta tämä kummiasia menee vielä harkintaan.