Virkkaajat ja kutojat (=neulojat)! Millä helpolla työllä aloittelijan kannattais aloittaa?
Olen kiinnostunut sekä kutomisesta että virkkauksesta. Jotakin on koulusta takaraivossa, mutta olen myös lukenut helppotajuisia kirjoja aiheesta. Voisitteko ystävällisesti neuvoa, millaisella käsityöllä mun kannattaisi aloittaa? Siis mahdollisimman helppo?
Kommentit (6)
kaulaliinaa, joka on tehty paksuhkosta langasta??ap
http://www.pirkka.fi/vapaa-aika/neuleet/neulekoulu/default.aspx
ps. älä aloita sukista tai lapasista, vaikka osaajat kuinka sanoo ettei ole vaikeeta, niin kyllä se vaan on jos ei ole ketään vieressä neuvomassa. Se on helppoa vasta sitten kun sen osaa.
tehdä. Siis ei ihan oikeasti ole. Tein elämäni ekaa kertaa tänä talvena lapsille, miehelle, itselleni ja lasten nukeille! sukkia, kun vauhtiin pääsin. Lankana Novitan Moniraita ja Jättiraita, ja ohje tuli mukana siinä lankakerän nauhassa (miksikä sitä nyt kutsutaan).
Olivat vaan niin ihania lankoja, että oli pakko yrittää. Ja ne tulee tosi nopsaan iltaisin telkkaria katsellessa (yleensä sukka per ilta).
Valitse oikeasti helppo ja yksinkertainen malli, muuten tulee pettymyt ja hermot menee. Esim. joku lastenneule, johon voit itse ostaa haluamasi värit yms. Osta sitä lankaa, joka on ohjeessa, koska muuten se menee yleensä vituralleen. Lastenneuleessa ei myöskään haittaa, jos tulee vähän iso. Novitan ohjeet on yleensä aika isoja, vaikka silmukkaluku olisi oikea ja käsiala tiukka.
Esim. Samos-langasta voisi tehdä kevätneuleen lapselle. Valmistuu nopeasti ja on mukavan näköinen. Esim. joku merihenkinen tummansini-valkoraidallinen tosi helppo malli.
tänä talvena virkkauksen ja neulomisen saloihin neulomalla Novita Aino langasta pipon (suora putkula ja päälaelle ommeltiin suora sauma) eli ei kavennuksien tms tuskailua ja samasta langasta neuloin pitkän kaulahuivin.
Sittemmin olen ostanut Novitan syksyisen nuorisoliitteen ja muita Novitan numeroita ja olen virkannut pipoja,pari ponchoa ja virkatun kaulahuivin.Ihan helppoja tehtäviä kun on ohjeet.
salakieltä, niin mitä vaan kivaa voi tehdä. Sukkia (ei se kantapää ole vaikea), patalappuja (jo ekaluokalla tehtiin näitä), poncho (tosi helppo virkata), pipo, kaulaliina, kännykkäpussi...
Lapsille on kiva tehdä, kun tulee nopsaan valmista: nuttuja, villapaitoja ja noita ylläolevia. Lisäksi kaikenlaisia pehmoeläimiä voi väsätä langanlopuista.