Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK:sta lähteminen oli elämäni paras päätös

Vierailija
17.07.2016 |

Vaihdoin AMK:n yliopistoon heti ensimmäisen vuoden jälkeen, enkä kadu hetkeäkään. Tarkoitus oli opiskella elektroniikkainssiksi. Vanha luokkani valmistui nyt keväällä, ja somesta näkee että aniharva niistä on saanut koulutusta vastaavaa työtä. Joku on feissarina, toinen ilmeisesti kiinteistöhuoltajana ja kolmas saattaa vielä ilmoittaa työpaikakseen edelliskesän palkattoman harjoittelupaikan jossain perus-tuotantoduunissa. Samalla minä teen edes jossakin määrin koulutukseen liittyvää työtä, ja saan mahdollisuuden hankkiutua valmistuvien maistereiden verkostoihin ja sitä kautta päästä parempiin töihin.
Että ei oo tasan mennyt nallekarkit.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "jossain määrin koulutusta vastasva työ" silloin kun ihmisellä ei ole koulutusta?

Vierailija
2/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK on ihan pelkkä vitsi.Tradenomi ja perseeenreikä löytyy joka kämpästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saan mahdollisuuden hankkiutua valmistuvien maistereiden verkostoihin ja sitä kautta päästä parempiin töihin." Älä unta näe. :D :D

Vierailija
4/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai korkein mahdollinen koulutus on aina paras vaihtoehto. Yliopistoon kannattaa aina mennä jos pääsee.

Vierailija
5/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Minäkin olen kiitollinen, että sain heti maisteriksi valmistuttuani oman alan pätkätyön vaikka työllisyystilanne on mitä on :) Jos ei ura aukene on aina plan B, mutta näillä korteilla vielä mennään.

Vierailija
6/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on "jossain määrin koulutusta vastasva työ" silloin kun ihmisellä ei ole koulutusta?

Korkeakouluopiskelijan paikka ei ole tehtaan lattialla vaan suunnittelussa tai vähintään vaativassa työnjohdossa. Suorittavan tason kokemus ei käy harjoittelusta jos opiskelee ylemmän tason töihin.

Vierailija
7/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vähän ennenaikaista sanoa mikä oli hyvä päätös koulutuksen suhteen jos ei ole vielä edes valmistunut?

Ehkä kymmenen vuotta valmistumisen jälkeen voi katsoa, että miten sai aikoinaan töitä ja kuinka on edennyt työelämässä...

Vierailija
8/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut yliopistosta maisteriksi, en ole saanut "liittyä valmistuneiden maisterien verkostoihin", ja en tee oman alan töitä.

Kiva tietysti sinulle, että koet alasi omaksesi ja teet oman alasi töitä.

Vierailija
9/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit voinut opiskella AMK-inssiksi ja siitä muuntokouluttautua DI:ksi 2,5 vuodessa, jos töitä ei sillä tutkinnolla olisi herunut.

Vierailija
10/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla ne luulee amk maisteria ihan oikeeksi, joten mua ei haittaa :)

Vierailija
11/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minäkin olen kiitollinen, että sain heti maisteriksi valmistuttuani oman alan pätkätyön vaikka työllisyystilanne on mitä on :) Jos ei ura aukene on aina plan B, mutta näillä korteilla vielä mennään.

Miksi alapeukku? Ottaako noin pahasti sieluun, että olen onnellinen työtilanteestani tällä hetkellä?

Vierailija
12/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo. Ja mikähän on alasi yliopistossa? Ja mikä on alasi työllisyystilanne valmistuvilla? Siitä sinulla ei ole vielä omakohtaista kokemusta.

Vierailija
13/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa, ja ennen kuin alemmuudentunne omasta amk-paikasta, jonka laitoin yliopistopaikan edelle, iskee, on hyvä palauttaa mieleeni, että viisi parhaiten tienaavaa ja elämässä parhaiten pärjännyttä ihmistä, jotka tunnen, ovat elämäm koululaisia peruskoulu- tai amispohjilta kaikki.

Itse valitsin amk:n sijainnin takia, vaikka yliopisto haave olikin ja jäi puolen pisteen päähän viimeksi samasta materiaalista kun nyt olisi ollut, mutta pakko oli jättää hakematta. Valmistumisen jälkeen jatkan saman alan maisteriksi mikäli saan töitä. Toisaalta, onpahan sitten parempi pätevyys kun kyseisellä alalla ei yliopistossa ole käytäntöä, mikä olisi kuitenkin paljon hyödyksi.

Vierailija
14/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on amk-maisteri? =0

AMK:sta valmistuu nimikkeellä B.Sc., joten ei sitä kyllä luulla ulkomailla maisteriksi eli M.Sc....

Vierailija
15/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on amk-maisteri? =0

AMK:sta valmistuu nimikkeellä B.Sc., joten ei sitä kyllä luulla ulkomailla maisteriksi eli M.Sc....

Perus amk on barchelor, mutta kun jatkaa saa master degreen. Voi muuten jatkaa yliopistoon tohtoriksi jos haluaa.

Vierailija
16/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on amk-maisteri? =0

Perus amk on barchelor, mutta kun jatkaa saa master degreen. Voi muuten jatkaa yliopistoon tohtoriksi jos haluaa.

Ei voi aloittaa väikkäriä suoraan yamk-tutkinnosta vaikka haluaisikin.

Vierailija
17/17 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on amk-maisteri? =0

Ei voi aloittaa väikkäriä suoraan yamk-tutkinnosta vaikka haluaisikin.

kai siinä jotain täydentäviä opintoja pitää ottaa ensin. tuskin niin kattavaa amk-maisterin tutkintoa on että suoraan voi väitellä.