Vihaan isoja rintojani ja haluan niistä eroon
En vaan kestä enää. En kestä sitä, että niitä tuijotetaan. En kestä, että hartiat ja niska ovat jatkuvasti kipeät. En kestä, että vaatteita ei meinaa löytyä ja takit näyttävät kamalilta isoissa rinnoissa. En kestä, että ryhti alkaa olla aivan paska.
Nyt yritän päästä rintojen pienennysleikkaukseen. Luin kriteerit ja minulla ne täyttyvät: kaulakuopan ja nännin välinen matka on yli 27 cm, olen normaalipainoinen(painoindeksi 24) ja suurista rinnoista on todellakin minulle haittaa.
Toivon niin, että pääsen siihen leikkaukseen. Elämänlaatuni parantuisi aivan sairaasti. Nyt minulla on H-kupin rinnat. Ottaisin mielelläni vaikka C-kupin.
Onko kenelläkään kokemusta pienennysleikkauksesta?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itselläni c-kupit ja koen nekin liian isoiksi. Käytän ainoastaan tiukkoja urheiluliivejä. Niillä onneksi saa litistettyä utareet tehokkaasti. Itseäni ei haittaisi ollenkaan, vaikka ei olisi mokomia rasvalötköjä ollenkaan. Jotkut maksavat siitä, että saavat isot silikonipallot. En vaan ymmärrä.
Rasva painaa enemmän kuin silikoni?
Ainakin linkin naisella oli 20 vuotta vanhat silikonit/suolaliuosimplantit jotka painoivat 13,5 kg. http://www.shemazing.net/oh-my-the-woman-with-20-year-old-13-5kg-silico…
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itselläni c-kupit ja koen nekin liian isoiksi. Käytän ainoastaan tiukkoja urheiluliivejä. Niillä onneksi saa litistettyä utareet tehokkaasti. Itseäni ei haittaisi ollenkaan, vaikka ei olisi mokomia rasvalötköjä ollenkaan. Jotkut maksavat siitä, että saavat isot silikonipallot. En vaan ymmärrä.
Minä ainakin pidän omasta vartalostani, enkä sitä suostu häpeämään vaikka joku tuijottaisikin. Minulla on liiveistä riippuen g-j, ja joskus ovat niskat kipeät, mutta muuta haittaa en niistä koe olevan. Vaatteet minulla on tosin muutenkin yleensä mallia löysä ja miehen kaapista, joten...
Ymmärrän, jos niistä on haittaa kuten epämieluisat vaatteet tai kivut, mutta muuten... Miksei vain voisi pitää omasta vartalostaan?
Sinulla ei taida olla kovin roikkuvat rinnat?
Kävin noin 2,5 vuotta sitten rintojen pienennysleikkauksessa. Se oli ehdottomasti elämäni parhaita päätöksiä. En ole hetkeäkään katunut sitä. Pääsin sairaalloisen suurista rinnoista eroon, vaikka mitään pikkutisuja en saanutkaan. Ennen leikkausta kuppikokoni oli 75H, leikkauksen jälkeen 75E.
Ennen leikkausta ylävartaloni oli vaatekokoa 42. Leikkauksen ansiosta ylä- ja alavartaloni tulivat sopusuhtaisemmaksi, kun minusta tuli kauttaaltaan kokoa 36.
Leikkaus meni hyvin, ei tullut mitään komplikaatioita. Arvet ovat haalistuneet hyvin.
Vain toinen rintojen pienennysleikkauksessa ollut voi ymmärtää, miten valtavaa iloa vartalon normalisoituminen aiheuttaa. Leikkauksen jälkeen vietin tuntikausia peilin edessä ihmetellen, miten hoikalta ja sporttiselta näytin. Ja minulla oli todellakin pallea! Sitä en ollut nähnyt vuosikausiin.
Suosittelen lämpimästi pienennysleikkausta. Sen jälkeen ei ole ollut vaikeaa löytää vaatteita, ja niska-hartiaseudun kivutkin hävisivät. Kumara ryhtikin oikeni.
Ainoa pieni haittapuoli oli rahanmeno. Leikkaus sinänsä ei ollut kallis, mutta rahaa kului paljon siihen, kun koko ylävartalon vaatekerrat rintaliiveistä takkeihin asti meni uusiksi... Mutta tähänhän voi alkaa varautua jo siinä vaiheessa, kun tekee päätöksen leikkaukseen menemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minkäkokoisia te isorintaiset muuten olette? Itsellä liiveistä riippuen h-j kuppi eikä vaatteiden kanssa ole mitään ongelmaa. Juokseminenkin onnistuu.
Minulla on koko 85I (siis i-kirjain) eikä mitään ongelmia. Rintani ovat pitkään varteeni ja kuuden litran keuhkot sisältävään rintakehääni ihan sopusuhtaiset kaikessa koossaankin, enkä grammaakaan antaisi pois. Liivien hinnasta kyllä antaisin jonkun muun maksettavaksi vaikka puolet eli viitisenkymmentä euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin noin 10v sitten yksityisellä. Olen pelkästään iloinen, että kävin. Muistaakseni mittani olivat suunnilleen samat kuin sinulla ap. Olisin varmaan päässyt julkisellekin, mutta en halunnut jonotella enkä tapella leikkaukseen pääsystä. Arvet kyllä näkyvät ja tuntuvat edelleen vaikka ovatkin vaalenneet ja parantuminen sujui ongelmitta. Niitä pitää aina selitellä uusille seksikumppaneille, mikä on aina vähän kiusallista, toiset ymmärtävät ja toiset eivät ollenkaan. Mutta nykyinen mieheni on asian suhteen ihan ok. Nykyään käytän D- tai E-kuppia, tuntuu että olisi näistä voinut enemmänkin ottaa, mutta hyvät tissit nämä on eivätkä roiku tai paina samalla tavalla.
Ainoa haitta on että joskus tuntuu, ettei veri kierrä nänneihin kunnolla, varsinkin jos on kylmä tai ennen kuukautisia turvotusta. Menkkojen aikaan saattaa särkeä kovastikin. Mutta särkylääkkeillä se on aina lähtenyt. Lapsia mulla ei ole, en tiedä miten leikkaus vaikuttaisi imetykseen. Vakuuttelivat kyllä, ettei pitäisi vaikuttaa. Mutta jos lapsia meinaat tehdä niin yleensä kai suositellaan, että lasten jälkeen vasta leikkaukseen. Raskaus ja imetys vaikuttaa kuitenkin rintojen kokoon ja ulkonäköön niin paljon, että fiksuahan siellä leikkauksessa on käydä vasta sen jälkeen.
Päätitkö olla hankkimatta lapsia vai halusitko rintaleikkaukseen ehdottomasti vaikka hankkisitkin lapsia myöhemmin? En siis tarkoita olla ilkeä.
Halusin leikkaukseen ehdottomasti tuossa kohtaa ja lapset olivat täysin sivuseikka siihen nähden, miten paljon se vaikutti elämänlaatuun. Olin silloin tosi nuori, joten lapset tuntuivat siksikin aika kaukaiselta asialta. Leikkaus muutti elämäni täysin ja en kadu sitä hetkeäkään.
Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat saaneet lapsia leikkauksen jälkeen, että miten raskaus ja imetys ovat vaikuttaneet rintoihin (tai rinnat imetykseen)
Vierailija kirjoitti:
Sama, mulla vaan roikkuvat. Ja ne ei mahdu kuin f kuppiin ja joutuu aina asettelemaan. Inhoon niitä!!!!
Jos joudut asettelemaan rintaliivejäsi päivän mittaan, ne eivät ole oikean kokoiset. Myös isot rinnat on mahdollista saada näyttämään ryhdikkäiltä kun koko on oikea. Kai tiesit, että se F kuppi ei ole lähellekään isoin mitä on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pidän omasta vartalostani, enkä sitä suostu häpeämään vaikka joku tuijottaisikin. Minulla on liiveistä riippuen g-j, ja joskus ovat niskat kipeät, mutta muuta haittaa en niistä koe olevan. Vaatteet minulla on tosin muutenkin yleensä mallia löysä ja miehen kaapista, joten...
Ymmärrän, jos niistä on haittaa kuten epämieluisat vaatteet tai kivut, mutta muuten... Miksei vain voisi pitää omasta vartalostaan?
Sinulla ei taida olla kovin roikkuvat rinnat?
No eivät nuo silikoneilta näytä, mutta en niitä erityisen roikkuviksikaan laskisi. Ovatko roikkuvat sitten kivuliaammat vai vaikuttaako se vain omaan fiilikseen niistä?
Voitko laittaa mulle kuvia jos annan sähköpostosoitteen? Olisin kiinnostunut alkamaan kiihkeään romanssiin kanssasi.
Eikö lääkärit vois siirtää noita isoja rintoja sellaisille jotka kärvistelee pienirintaisuuttaan?
Surettaa kun menee isot rinnat roskiin :(((
M
Olikos siinä joku painoindeksiraja, että pääsee kunnalliselle? Tupakoidako ei saa sitten vai? Mulle ei mahdu mitkään liivit ja nukkuessa rinnat jäävät alleni tai painavat päältä. Rintsikoista tulee jälkiä ja paiseita olkapäihin jne. Selkä on kipeä, mitkään jättisuuretkaan takia eivät mahdu.
Rasva painaa enemmän kuin silikoni?