Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan isoja rintojani ja haluan niistä eroon

Vierailija
16.07.2016 |

En vaan kestä enää. En kestä sitä, että niitä tuijotetaan. En kestä, että hartiat ja niska ovat jatkuvasti kipeät. En kestä, että vaatteita ei meinaa löytyä ja takit näyttävät kamalilta isoissa rinnoissa. En kestä, että ryhti alkaa olla aivan paska.

Nyt yritän päästä rintojen pienennysleikkaukseen. Luin kriteerit ja minulla ne täyttyvät: kaulakuopan ja nännin välinen matka on yli 27 cm, olen normaalipainoinen(painoindeksi 24) ja suurista rinnoista on todellakin minulle haittaa.

Toivon niin, että pääsen siihen leikkaukseen. Elämänlaatuni parantuisi aivan sairaasti. Nyt minulla on H-kupin rinnat. Ottaisin mielelläni vaikka C-kupin.

Onko kenelläkään kokemusta pienennysleikkauksesta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mulla vaan roikkuvat. Ja ne ei mahdu kuin f kuppiin ja joutuu aina asettelemaan. Inhoon niitä!!!!

Vierailija
2/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa leikattiin, H-kupista tuli suunnilleen D (vielä ei ole ihan selvillä, C vai D, koska menee melkein vuosi ennen kuin rinnat muokkautuvat lopullisesti). Leikkaukseen halusin jatkuvan niska- ja päänsäryn takia. Vasta jälkikäteen tajusin, miten ihanaa on se, että voi vihdoinkin ostaa leningin kokoa M, koska aina ennen oli pakko ottaa XXL ylisuurten rintojen takia. Vaatteet roikkuivat päälläni kuin säkki, koska yläosa oli kokoa 46/48 ja alaosa kokoa 38.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan kestä enää. En kestä sitä, että niitä tuijotetaan. En kestä, että hartiat ja niska ovat jatkuvasti kipeät. En kestä, että vaatteita ei meinaa löytyä ja takit näyttävät kamalilta isoissa rinnoissa. En kestä, että ryhti alkaa olla aivan paska.

Nyt yritän päästä rintojen pienennysleikkaukseen. Luin kriteerit ja minulla ne täyttyvät: kaulakuopan ja nännin välinen matka on yli 27 cm, olen normaalipainoinen(painoindeksi 24) ja suurista rinnoista on todellakin minulle haittaa.

Toivon niin, että pääsen siihen leikkaukseen. Elämänlaatuni parantuisi aivan sairaasti. Nyt minulla on H-kupin rinnat. Ottaisin mielelläni vaikka C-kupin.

Onhan varmasti oikean kokoiset liivit? Istuvat liivit ei poista ongelmaa, mutta voivat auttaa selkäkipuihin ja ryhtiongelmiin.

Vierailija
4/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuussa leikattiin, H-kupista tuli suunnilleen D (vielä ei ole ihan selvillä, C vai D, koska menee melkein vuosi ennen kuin rinnat muokkautuvat lopullisesti). Leikkaukseen halusin jatkuvan niska- ja päänsäryn takia. Vasta jälkikäteen tajusin, miten ihanaa on se, että voi vihdoinkin ostaa leningin kokoa M, koska aina ennen oli pakko ottaa XXL ylisuurten rintojen takia. Vaatteet roikkuivat päälläni kuin säkki, koska yläosa oli kokoa 46/48 ja alaosa kokoa 38.

Kiva kuulla. Millainen prosessi oli kaiken kaikkiaan? Jouduitko uskottelemaan paljon vaivojasi lääkäreille, että pääsit leikkaukseen? Mikä oli nännin ja kaulakuopan  mittasi ennen leikkausta? Ent, mikä oli painoindeksisi ennen leikkausta?

ap

Vierailija
5/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan varmasti oikean kokoiset liivit? Istuvat liivit ei poista ongelmaa, mutta voivat auttaa selkäkipuihin ja ryhtiongelmiin.

olen joutunut ostamaan liivit jo monta vuotta alan kaupasta myyjän avustuksella, koska tavallisista kaupoista ei liivejä löydy :(

Vierailija
6/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itselläni c-kupit ja koen nekin liian isoiksi. Käytän ainoastaan tiukkoja urheiluliivejä. Niillä onneksi saa litistettyä utareet tehokkaasti. Itseäni ei haittaisi ollenkaan, vaikka ei olisi mokomia rasvalötköjä ollenkaan. Jotkut maksavat siitä, että saavat isot silikonipallot. En vaan ymmärrä.

Vierailija
7/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä leikattiin samasta syystä, toipuminen kesi kyllä kovin pitkään. Alkuun ei saanut edes litran maitoa nostaa. Toipui kyllä hyvin, mutta rinnanarvet ovat edelleen rumat. Mutta mitä väliä.

Vierailija
8/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla. Millainen prosessi oli kaiken kaikkiaan? Jouduitko uskottelemaan paljon vaivojasi lääkäreille, että pääsit leikkaukseen? Mikä oli nännin ja kaulakuopan  mittasi ennen leikkausta? Ent, mikä oli painoindeksisi ennen leikkausta?

ap

Prosessi vei melkein vuoden, mutta se johtui minusta. Menin työterveyslääkäriin maaliskuussa, sain lähetteen keskussairaalaan, jossa kävin elokuussa ja leikkausaika tuli lokakuulle. Jouduin kuitenkin loka-marraskuuksi työmatkalle ja siirsin leikkausta 6 kk verran.

Lääkäreistä kukaan ei ollut kiinnostunut vaivoistani, koska näki selkeästi, että rinnat ovat liian suuret. Nänni-kaulakuoppa oli muistaakseni 32 cm/33 cm ja painoindeksi 27. Leikkauspöydälle jäi noin 2 kg rintarauhaskudosta ja kipu leikkauksen jälkeen oli yllättävän vähäinen. Hankalinta oli nukkua 1kk selällään. Haavat paranivat muuten hyvin, mutta toisen rinnan alla viiltojen leikkauskohdassa oli pientä märkimistä, mutta siitäkin selvisin suihkuttelemalla.

Otin rinnoista ennen-kuvan ja katson sitä välillä kauhuissani. Miksi ihmeessä suostuin elämään sellaisten liikakasvaneiden rauhasten kanssa, kun elämä leikkauksen jälkeen on niin paljon helpompaa.

Vierailija
9/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin noin 10v sitten yksityisellä. Olen pelkästään iloinen, että kävin. Muistaakseni mittani olivat suunnilleen samat kuin sinulla ap. Olisin varmaan päässyt julkisellekin, mutta en halunnut jonotella enkä tapella leikkaukseen pääsystä. Arvet kyllä näkyvät ja tuntuvat edelleen vaikka ovatkin vaalenneet ja parantuminen sujui ongelmitta. Niitä pitää aina selitellä uusille seksikumppaneille, mikä on aina vähän kiusallista, toiset ymmärtävät ja toiset eivät ollenkaan. Mutta nykyinen mieheni on asian suhteen ihan ok. Nykyään käytän D- tai E-kuppia, tuntuu että olisi näistä voinut enemmänkin ottaa, mutta hyvät tissit nämä on eivätkä roiku tai paina samalla tavalla. 

Ainoa haitta on että joskus tuntuu, ettei veri kierrä nänneihin kunnolla, varsinkin jos on kylmä tai ennen kuukautisia turvotusta. Menkkojen aikaan saattaa särkeä kovastikin. Mutta särkylääkkeillä se on aina lähtenyt. Lapsia mulla ei ole, en tiedä miten leikkaus vaikuttaisi imetykseen. Vakuuttelivat kyllä, ettei pitäisi vaikuttaa. Mutta jos lapsia meinaat tehdä niin yleensä kai suositellaan, että lasten jälkeen vasta leikkaukseen. Raskaus ja imetys vaikuttaa kuitenkin rintojen kokoon ja ulkonäköön niin paljon, että fiksuahan siellä leikkauksessa on käydä vasta sen jälkeen.

Vierailija
10/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminen on kyllä ärsyttävää. Pukeudun itse yleensä mustiin/tummiin paitoihin, mutta tänään päälläni oli vaalea t-paita ja voi hyvänen aika sitä katseiden määrää, puolet vielä naisia :/ En kyllä uskaltaisi mihinkään leikkaukseenkaan, toisaalta ei ole selkävaivoja eikä varsinaisesti siis lääketieteellistä haittaa. Toivoisin vaan että ei tuijotettaisi.

Vierailija
11/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin noin 10v sitten yksityisellä. Olen pelkästään iloinen, että kävin. Muistaakseni mittani olivat suunnilleen samat kuin sinulla ap. Olisin varmaan päässyt julkisellekin, mutta en halunnut jonotella enkä tapella leikkaukseen pääsystä. Arvet kyllä näkyvät ja tuntuvat edelleen vaikka ovatkin vaalenneet ja parantuminen sujui ongelmitta. Niitä pitää aina selitellä uusille seksikumppaneille, mikä on aina vähän kiusallista, toiset ymmärtävät ja toiset eivät ollenkaan. Mutta nykyinen mieheni on asian suhteen ihan ok. Nykyään käytän D- tai E-kuppia, tuntuu että olisi näistä voinut enemmänkin ottaa, mutta hyvät tissit nämä on eivätkä roiku tai paina samalla tavalla. 

Ainoa haitta on että joskus tuntuu, ettei veri kierrä nänneihin kunnolla, varsinkin jos on kylmä tai ennen kuukautisia turvotusta. Menkkojen aikaan saattaa särkeä kovastikin. Mutta särkylääkkeillä se on aina lähtenyt. Lapsia mulla ei ole, en tiedä miten leikkaus vaikuttaisi imetykseen. Vakuuttelivat kyllä, ettei pitäisi vaikuttaa. Mutta jos lapsia meinaat tehdä niin yleensä kai suositellaan, että lasten jälkeen vasta leikkaukseen. Raskaus ja imetys vaikuttaa kuitenkin rintojen kokoon ja ulkonäköön niin paljon, että fiksuahan siellä leikkauksessa on käydä vasta sen jälkeen.

Päätitkö olla hankkimatta lapsia vai halusitko rintaleikkaukseen ehdottomasti vaikka hankkisitkin lapsia myöhemmin? En siis tarkoita olla ilkeä.

Vierailija
12/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kaveria on leikkauttanut ja todella tyytyväisiä tulokseen. 

Vierailija
13/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ongelmia, mutta en silti edes harkitse pienennystä. Rakastan rintojani!

14/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Itselläni c-kupit ja koen nekin liian isoiksi. Käytän ainoastaan tiukkoja urheiluliivejä. Niillä onneksi saa litistettyä utareet tehokkaasti. Itseäni ei haittaisi ollenkaan, vaikka ei olisi mokomia rasvalötköjä ollenkaan. Jotkut maksavat siitä, että saavat isot silikonipallot. En vaan ymmärrä.

Minä ainakin pidän omasta vartalostani, enkä sitä suostu häpeämään vaikka joku tuijottaisikin. Minulla on liiveistä riippuen g-j, ja joskus ovat niskat kipeät, mutta muuta haittaa en niistä koe olevan. Vaatteet minulla on tosin muutenkin yleensä mallia löysä ja miehen kaapista, joten... 

Ymmärrän, jos niistä on haittaa kuten epämieluisat vaatteet tai kivut, mutta muuten... Miksei vain voisi pitää omasta vartalostaan?

Vierailija
15/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pidän omasta vartalostani, enkä sitä suostu häpeämään vaikka joku tuijottaisikin. Minulla on liiveistä riippuen g-j, ja joskus ovat niskat kipeät, mutta muuta haittaa en niistä koe olevan. Vaatteet minulla on tosin muutenkin yleensä mallia löysä ja miehen kaapista, joten... 

Ymmärrän, jos niistä on haittaa kuten epämieluisat vaatteet tai kivut, mutta muuten... Miksei vain voisi pitää omasta vartalostaan?

Pitäisitkö jaloistasi, jos niissä olisi kivuliaat, paksut suonikohjut? Joka ilta särkyä ja pitkän seisomisen jälkeen säärihaavoja. Ajattelisitko, että ihanat jalat, vaikka vuotavat välillä verta ja aina sattuu, vai menisitkö suonikohjuleikkaukseen?

Isot rinnat voivat aidosti olla kivuliaat ja ne estävät esim. juoksemisen. Sellaisia liivejä ei olekaan, jotka saisi H-kupin rinnat pysymään paikallaan ja kuitenkin voit hengittää. Vaatteiden teettäminenkin on kivaa, mutta olisi mukava ostaa kaupasta takki, joka mahtuu kiinni ja jossa hartijat on oikealla paikalla.

Vierailija
16/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset eivät halua isoja ryntäitä. Vihaan kookkaita utareitani, en halua miesten huomiota, koko elämä on mennyt näiden rasvakeräytymien peittelemiseen. Jos olisi varaa,leikkauttaisin nämä löllöt pieniksi. Vaatteet eivät näytä hyvältä, aina joutuu pukeutumaan isoihin kaapuihin, peittääkseen nämä ulokkeet. Vihaan ulkonäköäni.

Vierailija
17/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaatteet pienirintaisillakaan aina näytä hyviltä. Mieti avarakauluksinen mekko missä ei täytettä.

Vierailija
18/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkokoisia te isorintaiset muuten olette? Itsellä liiveistä riippuen h-j kuppi eikä vaatteiden kanssa ole mitään ongelmaa. Juokseminenkin onnistuu.

Vierailija
19/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäkokoisia te isorintaiset muuten olette? Itsellä liiveistä riippuen h-j kuppi eikä vaatteiden kanssa ole mitään ongelmaa. Juokseminenkin onnistuu.

Vaatekoko 46, liivit 90G/H. Olen hame- ja mekkoihminen, joten vaatteiden kanssa ei yleensä ole ongelmaa. Ongelma on löytää nättejä liivejä sopuhintaan. Minä pidän itsestäni ja rinnoistani, ne eivät aiheuta kipua tai muita ongelmia. Olen 37, miehet vähemmän tuijottelevat enää eli sekään ei haittaa. Vihasin ulkomuotoani koko nuoruuteni, enää en siihen ala. Juokseminen ei ole kivaa, mutta onnistuu.

Vierailija
20/32 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaulakuopasta n. 27 cm nännin puoliväliin ja 70-75 E-G, rintaliivien koko. Olisinkohan mitenkään oikeutettu julkisen puolen leikkaukseen näillä tiedoilla? Vai pitäisikö mennä yksityiselle? Kokemuksia??? Haittaavat myös minun elämääni ja eivät ole kovin kauniit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi