Myyjän moikkaaminen kaupassa (ensimmäisen maailman ongelma)
Pienempi kauppa jossa kerrallaan esim 1-3 myyjää/henkilökunnan edustajaa. Ulko-ovi on kassojen vieressä ja sisään tullessas moikkaat kassalla olevaa myyjää ja lähet kiertelemään myymälää. Tai vastaavasti näät myyjän jossaki hyllyjen välissä ja moikkaat siellä.
Onko törkeää jos sama myyjä on sitten 5 minuutin päästä kassalle tullessas sua palvelemassa ja et enää moikkaa? Tuntuu jotenkin hölmöltä moikata alle 10min sisään useamman kerran, ellei se myyjä itse satu moikkaamaan itse uudelleen? Olenko törkeä alimman kastin ihmismato jos uudelleentervehtimistä ei enää tapahdu? :)
Kommentit (10)
Tuossa tapauksessa mä yleensä mutisen jotain tyyliin "no niin terve taas" kun ladon ostoksia hihnalle.
Vaivaannuttava hetki jos moikkaat ite toisen kerran ja myyjän ilme on luokkaa "justhan me moikattiin...." :D
Vain suomessa voi olla tällaisia ongelmia :D
Parempi se ykski moikkaus kuin 0__________o ilme ilman sanaakaan.
Meillä lähikaupassa on yksi naismyyjä joka ei koskaan moikkaa mua. Joskus jopa ei kassalla ollessaan kun moikkaan ensin niin voi moikata takaisin. ja kyllä olen kaunis nainen :/
Menee vähän ohi aiheen, mutta kerron silti.
Yhdessä työpaikassani oli aika paljon väkeä, kävi sijaisia ja harjottelijoita. Minulla on huono kasvomuisti. Kerran meille tuli uusi työntekijä töihin, kävin esittäytymässä, että hei, olen Liisa ja ojensin käteni. Nainen katsoi minua pitkään, ei ojentanut kättään vaan sanoi, että me ollaan jo nähty. Olihan siitä pari kolme viikkoa aikaa, mutta ei kai uusi tervehtiminen olisi hänelle ollut iso vaiva. Kyllä minua nolotti.
Viikolla kävin apteekissa, sanoin hei kassalla istuvalle naiselle. Mennessäni maksamaan ostoksia sanoin hei, tällaiset tällä kertaa, mutta ei se minusta uudestaan tervehtimiseltä tuntunut. Tervehtiminen tulee selkäytimestä enkä sitä edes ajattele.
Minä moikkaan myyjää jos hän moikkaa minua. Yleensä kuitenkin aina hymyilen ja nyökkään.
Riippuu tilanteesta. Joskus tuntuu että moikkaaminen olisi hassua, joskus ei. Usein myyjä moikkaa ensin, mutta joskus vaikuttaa että myyjäkin muistaa että just moikattiin eikä tee sitä uudestaan, mutta saattaa sanoa jotain muuta. Yksi vaihtoehto on myös nyökätä hymyillen.